[RR] Sullivan Canyon, Los Angeles, CA

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
Lördag och dags att leta mer stigar kring den här stan!

Gav mig av mot ungefär samma område som sist: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1700094/ men lite längre bort där tillgängligheten verkade bättre och fotgängarna färre.

Parkerade och slängde ihop crossen i ett villaområde och trampade in mot grinden där Sullivans Canyon skulle börja. Väldigt härligt naturområde med en slingrande stig som letade sig lite lagom uppåt, tydliga spår av att man faktiskt var i botten av en floddal, rejäl erosion och väl uppbyggda förstärkningar. De 200 första höjdmetrarna var sköna, man klättrade i svalkan från träd och stora buskage, men snart blev dom väldigt låga och det började bli rejält varmt, ungefär samtidigt som det blev skittungt att klättra med minsta 39klingan fram.

Stigen varierade mellan lös och fylld med vassa stenar och perfekt singletrack, med switchbacks och branta bergssidor. Tekniskt perfekt för cross, inga rötter och slätt och fint.

450 höjdmeter upp var jag rejält kokt, men se, nu var jag uppe på krönet och där svalkade en skön vind, och det sista styckets branta klättring anslöt till en grusväg uppe på kammen.

Grusvägen var en skön slakmota och ledde upp till en mycket fin utsikt åt nordost. 600 klättrade höjdmeter stannade klockan på, och jag hade lyckats få mig en bra bild av det här området och hittat många stigar som jag ska återvända till med AM hojjen när den väl är köpt.

Grusvägen blev en riktigt härlig utförskörning ner mot stan igen, och jag lyckades tillochmed hitta en anslutande stig så jag kom tillbaka till bilen utan att köra asfalt!

Bra dag i bergen!

IMG_6363.JPG

IMG_6366.JPG

IMG_6367.JPG

IMG_6369.JPG

IMG_6370.JPG

IMG_6372.JPG

IMG_6375.JPG

IMG_6376.JPG

IMG_6377.JPG

IMG_6378.JPG

IMG_6379.JPG

IMG_6380.JPG

IMG_6381.JPG

IMG_6382.JPG

IMG_6383.JPG

IMG_6384.JPG

IMG_6387.JPG

Avslutade med en jäkligt true burgare på Capitol Burger.

TBone skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen bild på burgaren?

Tror inte jag vill, skulle bli så hungrig....

Ah men vafan, som om att det inte räckte med att posta de där cykelbilderna... Nä, då var du tvungen att slänga upp bild på makalös mat också. Ahhh... Avis.

Nu ska jag käka en skogaholmsmacka med hushållsost och sedan bege mig ut i Hellas. Inte så dumt det heller faktiskt!

Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Mat-test: Gnid maten mot ett papper. Blir pappret
> genomskinligt är det bra.

"And remember, if you're not sure about something, rub it against a piece of paper. If the paper turns clear, it's your window to weight gain."

Tillbaka
Topp