Happyweekend i Lofsdalen v28

Westman

Aktiv medlem
lofsdalen_bike_park_230.jpg

Lofsdalen Bike Park har tillsammans med oss på HappyMTB tagit fram en späckad weekend 11-15e Juli. Än så länge finns möjlighet att påverka innehållet, som förutom utökade lifttider i själva bikeparken också består av bland annat happyrides, tävlingar och clinics.

Läs mer: http://happymtb.org/2012/05/18/happyweekend-i-lofsdalen-v28/

Senast ändrad:
Den här hamnade långt ned..

Jag tänkte åka dit, iaf fre-sön.

Kan ju bli kul att kanske få ett ansikte på folk man bara "känner" som ett nickname..

Nu är ett av namnen för clinics klart:

Niklas Skogh, Sandviken.
LofsdalenNiklas.jpg

Niklas är en mycket erfaren cyklist som bland annat deltagit och vunnit
sin klass i Åre Avalanche och har även vunnit 4X-Cupen!

Niklas kommer att hålla Clinics i DH och kommer även att följa med på
Happy rides!

Hur många är det som kommer vara där?

Finns det möjlighet att anmäla sig fortfarande?

/ Någon som kanske får avboka sitt redan planerade

Jag är där lör-tis...
kommer studsa ned för berget lör-sön på min Spark ;)
Enligt recensionerna skulle det vara kul för duktiga cyklister på en fulldämpad XC-jonne
Man får väl hoppas att man är så duktig som man tror sig vara då..

på mån, tis kommer jag köra XC.. någon som är kvar då som vill ha cykelsällskap (jag åker upp själv nämligen)

Finns det någon karta på xc-turen som kördes under happyweekend? Vi ska upp till Lofsdalen söndagden den 22/7 och tänkte köra xc innan liften öppnar på onsdagen. Det är ju lite knapert med xc-leder i närheten.

Här är turen Jag och Robert körde i måndags.
http://gps.motionx.com/maps/ccca441190f296d84519714966d3d3be
GPX-filen går att ladda hem från länken.

Turen är mer äventyr än snabb XC.
Vi startade vid påsiget för stolliften, cyklade upp för "Fjälleden" som är en grön DH-backe, till stolliftens avstig. Efter det blir det lite vandringsled och sedan helt ospårad terräng runt Hovärken (som berget heter). Vi cyklade sedan upp för "Toppvägen" som är en skidpist. Väl uppe vid avstiget för "Toppenliften" så cyklade vi ned för en vandringsled märkt med träpinnar med gul markering (cykla inte rakt ned mellan två pister utan fortsätt skråa bort, skiers right). Så småningom kommer man ned till vandringsleden igen och man kan ta gröna DH-spåret ned till påstiget för stolliften.

450 höjdmeter på 12 km, så det var mycket kul klättring, och lika mycket nedför. ;)
Inget för nybörjaren, men det går med en hardtail om man har lite pannben.

Tillbaka
Topp