Wheelset Novatec Disc Light / FRM BOR388 - 29'er ?

Efter att ha kört sönder två av dessa fälgar kan jag inte rekommendera dem om du inte är väldigt lätt / kör lätt stig. Kör själv stökig teknisk Hellas XC-stig, väger 80kg plus camelback och kläder. Framfälgen böjde sig som en mjukost Taco i en nerförslöpa och bakfälgen är bucklig och grymt skev (bortom all riktning). De verkar framförallt känsliga i sidled.
Nu blev det istället Stans Flow, tyngre men känns mer pålitligt.

@glitch
Det där lät inte alls bra! Dessutom väger jag lite mer än dig. Kanske man ska satsa på en annan modell.

Notubes har en modell som heter Arch EX oxå såg jag, kanske den är tåligare ?

Mvh

Kolla butiksrecensionerna. Mina hjul har åkt på snällare vägar och har hållt. Novatec har maskinlager.

n1x0n skrev:
-------------------------------------------------------
> @glitch
> Det där lät inte alls bra! Dessutom väger jag
> lite mer än dig. Kanske man ska satsa på en
> annan modell.
>
> Notubes har en modell som heter Arch EX oxå såg
> jag, kanske den är tåligare ?
>
> Mvh

Velade själv mellan Flow och Arch EX. Kör Flow fram nu och den skeva BORfälgen bak som när jag hinner pilla med det ska ersättas av Arch EX eller en till Flow.
Jag kör ganska osmutt och brötar mest på så jag tror det blir Flow för att få en tåligare fälg.
Egentligen hade jag velat Pacentis 29:a fälg, http://www.justridingalong.com/tl-28.html
verkar hur grym som helst men nu råkar mina fälgar vara vita och jag orkar inte byta både fram och bak :)

För 404,50€ får man följande på actionsport. Alternativt att byta mot Arch EX.

Vet någon en sida där man kan se vilken vikt som lämpar sig för ett par Pacenti TL28 ?

Fun Works N-Light Evo
Pacenti TL28 black 29er
DT Swiss Revolution black
Black Alu

Enligt speccen ska de ge en vikt på 1564g.

Mvh

n1x0n skrev:
-------------------------------------------------------
> För 404,50€ får man följande på actionsport.
> Alternativt att byta mot Arch EX.
>
> Vet någon en sida där man kan se vilken vikt som
> lämpar sig för ett par Pacenti TL28 ?
>
> Fun Works N-Light Evo
> Pacenti TL28 black 29er
> DT Swiss Revolution black
> Black Alu
>
> Enligt speccen ska de ge en vikt på 1564g.
>
> Mvh

Har de hjulen, men med Sapim CX Ray.
Vikten ligger på ca 1550g med 142mm adapter bak.
Dock så har ekrarna bak gått 3 ggr, så nu är det på ombyggnad till DT Supercomp istället.
Skapligt tufft att få på däcken, Scwalbe Rocket Ron med slang...

Köpte samma nav men med Dt Rev och DT 400 fälgar till crossen, strax över 1600g.
De har någon special pris på de, tror det var 299 eurå.

n1x0n sa:
Hejsan,

Jag hittade ett hjulset på superlight-bikeparts.de för 319€. Är det någon som har erfarenhet av dessa ?

Är detta prisvärt eller finns det andra alternativ i denna prisklassen ? Enligt speccen är hjulsetet under 1600g och en maxvikt på 100kg vilket passar mina 90kg.

http://superlight-bikeparts.de/Nova...M-Felgen-Cross-Country-Laufradsatz-Wheelset_1

Mvh
Trådarkeologi...
Ungefär när den här tråden startades, kanske något år senare, köpte jag ett dyl hjul. Dock har det bara gått som pendling. Hårt med hårt pumpat 28mm däck iofs.
Men nu är bakfälgen helt slut. Rejäla sprickor mellan ekerhålen just nu :(
Om någon nu har en tidsmaskin 2012 och undrar hur hållbarheten är.

När tråden ändå är uppe kan jag ju passa på att varna för Superlight-bikeparts jag också, har sett att det dyker upp varningar ibland. Jag har köpt några hjulpar tidigare utan problem, men nu har jag väntat 1,5 år drygt på det sista. Svamlar i telefon, svarar inte på mail. Får åka ner och prata direkt med Udo vid tillfällle... :-) Synd eftersom jag ofta hittat intressanta prylar där.

Tillbaka
Topp