[tävling]Fristarter till Skandisloppet - vann du?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Nu har våra läsare chansen att vinna en fri start i Skandisloppet - igen!

Vi har lyckats få loss ytterligare 8 startplatser som vi vill lotta ut bland våra besökare. Du deltar i utlottningen genom att posta i den här tråden. I inlägget får du gärna skriva hur du kommer att genomföra loppet - vem vet, kanske ett spektakulärt löfte kan påverka lottdragningen? Posta ditt tävlingsbidrag före midnatt 24 april.

Vinnarna kan välja att köra antingen 85 eller 167 km och får via PM en kod som används vid anmälan.

Läs mer om själva loppet på http://www.skandisloppet.se.

Senast ändrad:
Jag skulle vilja vinna en fristart. Dels är jag student så man kan alltid försöka klippa kostnader. Dessutom kom jag aldrig iväg förra året för det regnade för mycket och jag hade bristfällande utrustning. Nu är jag redo för att köra i vilket väder som helst. Har kommit igång bra med cyklingen denna säsong. Vågar dock inte lova några spektakulära löften då jag är ganska medioker motionär.

Jag vill gärna ha en friplats. Brorsan är redan anmäld men jag tänkte vänta till löning... Kanske kan betala sig :)

målsättning = snabbaste plåtcykel!

Jag har lyckats lura in min flickvän i cykelträsket och nyligen tipsade hon mig om denna tävling. Uppochner-vända världen uppenbarligen, jag kanske kan kontra med fria startplatser?

Om man får vara två i samma post vill säga.

H. skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har lyckats lura in min flickvän i
> cykelträsket och nyligen tipsade hon mig om denna
> tävling. Uppochner-vända världen uppenbarligen,
> jag kanske kan kontra med fria startplatser?
>
> Om man får vara två i samma post vill säga.

Jag har ingen som helst avsikt att köra Skandisloppet, men skänker en eventuell vinst i detta lotteri till min gamla happy-nemesis H. om han nu skulle ha oturen att bara vinna en startplats och inte två.

Jag är på, har inte långt till Uppsala , ska försöka genomföra mitt första terränglopp och testa min nya cykel (racen bortbytt mot en 29 er)

Jag är också på, på lotteriet. Enda anledningen förutom att det låter kul är att jag cyklat alldeles för lite dessa fyra första arktiska månader 2013. Min närvaro kan alltså göra så att ni kommer före ytterligare en deltagare tidsmässigt.

Jag deltar gärna i utlottningen av en fristart i Skandisloppet. Jag är småbarnsförälder och behöver all motivation till träning som är möjlig, tiden har nämligen en magisk förmåga att försvinna...

Jag deltar i lotteriet. Efter att ha genomfört loppet i regn, hagel och annan misär 2012 förtjänar jag en solskenstur på 16 mil 2013.

fredrikw skrev:
> H. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har lyckats lura in min flickvän i
> > cykelträsket och nyligen tipsade hon mig om
> denna
> > tävling. Uppochner-vända världen
> uppenbarligen,
> > jag kanske kan kontra med fria startplatser?
> >
> > Om man får vara två i samma post vill säga.
>
> Jag har ingen som helst avsikt att köra
> Skandisloppet, men skänker en eventuell vinst i
> detta lotteri till min gamla happy-nemesis H. om
> han nu skulle ha oturen att bara vinna en,
> startplats och inte två.

Nåja, så illa har det väl inte varit? Men detta var minst sagt oväntat i alla fall. Helt klart 1-0 till dig oavsett vad det kan ha stått innan.

Ett motionslopp är ju aldrig fel, kanon för att hålla upp motivationen under träningspass som känns motiga.

H. skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > H. skrev:
> > --------------------------------------------------
> > > Jag har lyckats lura in min flickvän i
> > > cykelträsket och nyligen tipsade hon mig om denna
> > > tävling. Uppochner-vända världen uppenbarligen,
> > > jag kanske kan kontra med fria startplatser?
> > >
> > > Om man får vara två i samma post vill säga.
> >
> > Jag har ingen som helst avsikt att köra
> > Skandisloppet, men skänker en eventuell vinst i
> > detta lotteri till min gamla happy-nemesis H. om
> > han nu skulle ha oturen att bara vinna en,
> > startplats och inte två.
>
>
> Nåja, så illa har det väl inte varit? Men detta
> var minst sagt oväntat i alla fall. Helt klart
> 1-0 till dig oavsett vad det kan ha stått innan.

Nej, hade det varit så illa hade jag nog inte slängt in min röst här. Det är alltid roligare att överraska än att göra det som förväntas (som nog de flesta tycker att jag alltid gör) :)

Jag skulle hemskt gärna vilja vinna en plats! Då finns det ju inga bortförklaringar.

Jag lovar att gå ål in. Rakade ben, nya fina cykelkläder som jag aldrig använt ännu, ny hjul som är på väg med posten, full fart framåt oavsett väder och vind!

Det är samma dag som svärmors födelsedag/50-års fest. Det blir svårt att hinnan delta på den om man är i Uppsala och cyklar 167km. Synd. Verkligen.

Vill gärna köra Skandisloppet.

Hade varit bra för stegtävlingen som genomförs på jobbet så jag kommer lite högre upp i statistiken.

Ja det skulle vara en bra anledning till att åka och häsla på mina föräldrar i Uppsala. Hmmf, kanske inte hinner träffa dom så mycket om man ska cykla...Men att cykla är ju ändå det kuligaste man kan göra, så JA tack jag är gärna med på utlottningen.

Jag var sugen att åka (på efteranmälning)förra året men vädret sög musten ur mig då.
Är jag föranmäld kommer jag att köra i år.
Är gärna med i utlottningen.

Vill gärna cykla Skandisloppet, har precis kommit hem från min första cykelresas till Mallorca och vad skulle passa bättre än att kolla av formen genom att cykla i Uppsala med omnejd.

Jag vill cykla 167km. Om jag får en startplats lovar jag att både starta och ta mig i mål.

Före midnatt den 24:e? Jag är gärna med i lotteriet. Hade varit kul att vara med och rulla runt den långa slingan. Blir det en happyklunga så är jag med och drar, är flexibel när det gäller målsättning/fart!

Jag räknade till 31 deltagare i utlottningen och anlitade =RANDBETWEEN(1,31) som domare. Hen fick arbeta 8 gånger och utsåg följande vinnare: 13,2,6,3,12,27,1,10. Det finns säkert brister i förfarandet, men det blir mer objektivt än om jag skulle välja själv :-)

Kryptonyckel:
1 svatskägg
2 Waterdragon
3 -XIII-
4 XCZ
5 desmo
6 H.
7 hampus.carlsson
8 EW200
9 Jonas D
10 fredrikw
11 pettan
12 Hasse#7
13 skyhawk
14 mn
15 ZzyyxX
16 67hasse
17 Cholo
18 setreus
19 thomme
20 sisyfos
21 Mathieu
22 AND.ers
23 Zibban
24 MatteXC
25 gragge
26 Cervelomannen
27 LTS
28 grump
29 Toxy
30 Cyklot B
31 Lingon

Senast ändrad:
Seger!

Eftersom jag var med i utlottningen utgår jag från att överlåtelse av fristarten är tillåtet, annars blir det konstigt :)

Betyder detta att Skyhawk(13) får två platser eller har juryn fibblat till sifrorna lite ;) Jag som trodde tretton var ett otursnummer *S*

Edit: kanske det skulle vara en 2 istället för ettan, dvs 23 ;o)

Senast ändrad:
Zibban:

Observant. Domaren följde ju bara mina instruktioner och alltså kunde alla nummer vinna vid varje slumpning, inte riktigt rätt. Jag drog ett nummer till på samma sätt: 12.

Uppdaterar listan ovan.

Fredrikw, läste du inte det finstilta? Personligt deltagande alternativt viteskrav :-) (Nejdå, det går bra att överlåta platsen eftersom du flaggade för det redan i inlägget).

jomper skrev:
> Zibban:
>
> Observant. Domaren följde ju bara mina
> instruktioner och alltså kunde alla nummer vinna
> vid varje slumpning, inte riktigt rätt. Jag drog
> ett nummer till på samma sätt: 12.
>
> Uppdaterar listan ovan.
>
> Fredrikw, läste du inte det finstilta? Personligt
> deltagande alternativt viteskrav :-) (Nejdå, det
> går bra att överlåta platsen eftersom du
> flaggade för det redan i inlägget).

Skall jag tolka detta som att jag måste anstränga mig? Eventuellt dessutom i regn och motvind? Hade ju precis dragit en lättnadens suck.

Det ser inte bättre ut.

Jag kommer skicka PM till vinnarna med en kod som ni skall använda vid registrering.

Tillbaka
Topp