[Event/skojrejs] Dual Slalom 2 november

Roxy

Medlem
dualslalomnov.jpg

Ta med extra cash. Dropinbikes tar med grill och lägger på korvar för den som blir hungrig!

Ner kommer man ju alltid heter det ju... ;) Men kan man göra det hyfsat ärofyllt på en HT i detta race? Eller är det en AM- eller DH-hoj som gäller?

Det var en salig blandning på hojar förra året, allt från HT, AM till DH. Varav jag skulle säga att HT eller AM är mest optimalt.

Missade tävlingen förra året pga av jobb så man kanske skulle ta och ställa upp i år;)

Fler som är på? Det blir skoj, vi lovar! Och vi har många fina priser från våra sponsorer som vi lottar ut bland alla deltagare.

Det är mycket enklare än downhill, på det sättet att det inte är någon stökig terräng alls utan på en grässluttning. Du behöver hjälm och knäskydd. Vill du tex ha ett par armbågsskydd kan det också vara bra.

Enklaste sättet att ta sig dit är faktiskt att vika av brandvägen till höger direkt efter "barnbacksliften" (den på band). Man behöver alltså inte gå hela brandvägen upp till toppen.

Förra året var det en blandning av fullfacehjälmar och öppna xc-pottor. Jag kände mig inte otrygg med en vanlig stighjälm och knäskydd i alla fall. Det var rätt friktionsfritt att ramla :)

Det här är bland det roligaste och enklaste du kan göra på en cykel! Folk som var lite nervösa inför det förra året visade inget annat än skratt och glada miner så fort de tagigt sig ner för första åket! Kom och lek! Garanterat roligt!

Här kommer lite regler inför i morgon så ni känner er bekväma med formatet!

Dual Slalom REGLER:

- I Dual Slalom behövs ett speciellt antal åkare då man alltid kör 2 pers åt gången. Därför börjar tävlingen med ett kvalificeringsåk.

- Varje åkare får ETT kvalificeringsåk. Man kör ensam på en utav banorna mot klockan. Snabbaste åkarna går direkt vidare till slalom omgång nr 2 – dvs de får stå over omgång 1 av slalomåk och går direkt vidare i tävlingen (detta för att ingen ska behöva åka ut på kvalificeringsåket, utan att alla ska få chansen att köra slalom mot en annan åkare - ingen vill ju missa det roliga).

- 2 åkare kör på likadana banor bredvid varandra samtidigt. Man kör mot varandra två gånger – en gång på varsin bana. Tiderna från åk 1 + 2 slås samman och snabbaste tiden går vidare till nästa heat.

- Så håller man på fram tills man når semi-final, dvs det finns 4 åkare kvar. Då går förloraren i varje heat vidare till lilla finalen och vinnarna går vidare till stora finalen.

- Priser till top 3 + snabbaste tiden. Sedan utlottning av resterande priser (så åk inte hem efter ni åkt ur tävlingen, stanna och hejja på, ät en korv och vänta på lottning av priser!)

Johan är ägd av peffen. Sedan länge.

Om det är uppehåll så tar jag med mig jr och tittar förbi. Mitt hejande går till högstbjudande.

Roxy skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan:
> 1. Det blir sol.
> 2. Det känns lite köpt.

1. Bra!!
2. Jag förstår inte ALLS!!! Jag hejar naturligtvis på dig.. Jag hejar alltid på tjejerna!!

Tack för bilderna Aron.
Kan säga att det var sjuuukt kul att köra! Du missade verkligen ett riktigt roligt spektakel. Men du fick ju lite fina bilder istället!

Beofred skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för igår, kul på riktigt! Nya fina
> blåmärken blev det också.

Haha, ja min höft ser idag ut som din vad såg ut igår typ :)

Men kul med race! Stående tid nån dag i veckan? ;)

/M

Här är resultaten! Tack för att ni kom och vi hoppas kunna organisera flera :) Kul att så många gillade konceptet!

Bilagor

• Screen shot 2013-11-03 at 12.54.49.png
    Screen shot 2013-11-03 at 12.54.49.png
    59.7 KB · Besök: 55

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp