Dual Slalom Hammarbybacken 27 okt!

Roxy

Medlem
Dual Slalom! Lördag 27 oktober närmar sig! Blocka kalendern, ta med lite snacks och ditt A-game. Träningen startar kl 11 och start kl 12.30. Kostnad: 20 kr (kontant eller Swish).

Säg gärna till här i tråden vilka som kommer!

Sponsorer: Addnature, Houdini Sportswear, Five Ten, Maloja, Hope Technology
Organisers Hanna Jonsson och Lina Skoglund
#dualslalom #funtimes

IMG_3633.JPG

IMG_3640.JPG

IMG_3635.JPG

IMG_3636.JPG

IMG_3637.JPG

IMG_3634.JPG

IMG_3638.JPG

IMG_3639.JPG

IMG_3641.JPG

Senast ändrad:
Wow! Det ser faktiskt ut som om jag skulle kunna göra DualSlalom-premiär på detta event. Troligen också premiärtur på nya hojen också (om bara Peruanska posten kunde skicka iväg våran Sverige-batch med ramar på flyget ngn gång...)

I’m in! (Om jag har en hoj alltså...)

Senast ändrad:
Toppen, låter bra det!

larsaw sa:
Wow! Det ser faktiskt ut som om jag skulle kunna göra DualSlalom-premiär på detta event. Troligen också premiärtur på nya hojen också (om bara Peruanska posten kunde huva på våran Sverige-batch med ramar på flyget ngn gång...)

I’m in! (Om jag har en hoj alltså...)

Jag fryser fortfarande sedan förra året!!

Tyvärr missar jag detta då det preppas för SBR i Norrort men alla som funderar på om det är värt det så är svaret JA, oavsett väder dessutom!

Lite mer minnen från förra året. Torrt och härligt... Ta med en varm jacka att sätta på sig emellanåt samt något vindtätt att cykla i kan också rekommenderas. Lite snacks och något att dricka är också bra. Ta den hoj som du känner för, det funkar med allt från hardtail till downhill. Även cyclocross har varit med tidigare, men han vann inte ;) Om det nu är det man är ute efter.

0M4A4279.jpg

0M4A3882.jpg

0M4A3687.jpg

0M4A4092.jpg

Ser ju riktigt trevligt ut, hur funkar det? Åker man ut direkt om man förlorar eller är det någon typ av serie? Har en bit att åka så inte kul om man bara får åka en gång :)

Det är samma upplägg som i 4-cross. Vi börjar med ett kvalåk en och en. Sen delas man upp och man börjar möta andra. Man möter samma person två gånger. Är vi udda antal är det tyvärr en som åker ut redan efter kvalåket, den som har långsammast kvaltid. Annars är man åtminstone garanterad lite mer åktid.

Roxy sa:
Det är samma upplägg som i 4-cross. Vi börjar med ett kvalåk en och en. Sen delas man upp och man börjar möta andra. Man möter samma person två gånger. Är vi udda antal är det tyvärr en som åker ut redan efter kvalåket, den som har långsammast kvaltid. Annars är man åtminstone garanterad lite mer åktid.

Låter ju bra, ska försöka komma!

Allt jag har kvar i mtb-väg är en 26" SS stål-HT. Lite sugen på att sänka sadeln och sladda blir man dock.

Kanske kan sno grabbens Hustler...

Hej alla! Lite snabbinfo kring reglerna för imorgon:

Beroende på antal tävlande så är det detta som gäller:

- 32 snabbaste kvalåken går vidare till "finalen".
- Resterande åkare gör upp om en placering i totalen genom att mötas i en omgång (dvs. två åk) mot en annan åkare. Vinnaren från omgången går alltså inte vidare utan båda åkarna får en placering.
- Vid udda antal åkare så åker den långsammaste i kvalåket ut.

Hoppas få se så många av er som möjligt! Det blir kul!

/Hanna och Lina

För att inte pinnar ska gå sönder och för att vi inte ska behöva springa och sätta upp pinnar löpande så är det som vanligt 1 sec tillägg om man stöter till en pinne så att den går i backen. Vilket den relativt lätt gör, så satsa på att cykla med avstånd från pinnen är ett tips.

Start sker också med en fot i backen. Inget track stand :)

Buhuu, när jag för en gång skull äntligen har en hoj att cykla på och möjlighet att rejsa detta episka event, så slår döds-mega-ebola-förkylningen till :( :( :(
Ha fett skoj alla ni som krigar, mot väder, vind och varandra imorn! ??

Jag dyker inte upp tyvärr, vi ska till stan och handla men frugan tyckte det var en dålig idé att gå på stan med leriga cykelkläder efteråt ?

Tack själv för igår! Haha ja vi var båda lite lätt bittra över att vädret plötsligt skulle slå om till bitande vind.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp