[RR] Kundmöte

Sigge Star

Aktiv medlem
[RR] Kundmöte
Tjena,

Ni har ju sett att jag slänger upp lite RR's från Rumänien då och då, men jag är ju trots allt här för att jobba... Denna vecka blev det otroligt många timmar i bilen för att träffa kunder och då är det ju grymt trevligt att en av dem har samma intresse som en själv...

Här kommer lite bilder från ett lite annorlunda kundmöte i Oradea - 10 timmars bilresa från Bukarest.
Karta.jpg

Vi börjar med lite lek i ett gammalt militärt skjutområde. Kanske inte McAskill-nivå men skoj
P1160225.JPG

P1160227.JPG

P1160231.JPG

Vi drar vidare och fåren har gjort sitt - värsta green'en
P1160237.JPG

Efter ett grymt skönt skogsparti på en slingrande stig i off camber kommer vi ut vid denna sjö och träffar på ett större gäng som också lyckats komma loss denna eftermiddag.
P1160246.JPG

P1160248.JPG

Gräsklippning pågår
P1160249.JPG

Skogen väntar igen
P1160251.JPG

Och efter det lite utsikt bakåt
P1160255.JPG

räls...
P1160259.JPG

Hemfärd genom byarna
P1160260.JPG

P1160262.JPG

P1160277.JPG

Vi glider förbi Baile Felix - varma källor i mängder och en turistmagnet. En vålnad glider över bron...
P1160291.JPG

Lite turistande...
P1160292.JPG

P1160293.JPG

Och sen tebax till stan
P1160299.JPG

...ett schysst kundmöte helt enkelt och det blir nog fler sådana. Nästa gång för att testa Sebastians fixie's.

Hare
Sigge

Senast ändrad:
[RR] Kundmöte
Det där slog mitt fredagsmöte med hästlängder. Du har säkert skrivit det i nån annan tråd, men vad gör du i Rumänien? Mina fördomar säger mig att det bara finns elände där, men dina RR's visar ju tydligt att det finns mer än elände helt klart.

[RR] Kundmöte
kalis skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där slog mitt fredagsmöte med hästlängder.
> Du har säkert skrivit det i nån annan tråd, men
> vad gör du i Rumänien? Mina fördomar säger mig
> att det bara finns elände där, men dina RR's
> visar ju tydligt att det finns mer än elände
> helt klart.

Rumänien var och är(?) Europas låglöneland för outsourcing. Det var många teknikföretag, IT +ANNAT som la ut en del av verksamheten där för 5-6 år sen. En del är riktigt duktiga men ganska många är stolpskott som försöker tjäna snabba cash (min erfarenhet då jag tidigare jobbade tätt med ett gäng därifrån). Sigge Star har förmodligen en annorlunda bild än jag :)

[RR] Kundmöte
Mycket nice! Kunder som cyklar är verkligen da shit! Har själv gjort rätt många häftiga cykelevents med kunder, bla L'etape du Tour, Landsvägs Birken, Giro d'Italia start i Danmark, och tom Vättern Runt. Det roliga är att det är dessa events kunderna kommer ihåg, inte någon av alla de otaliga middagar och krogrundor dom får i parti och minut!

[RR] Kundmöte
Robert:
Yep, killen i kepsen är kunden. 29 bast och har nyligen tagit över firman efter pappan.

kalis ...men vad gör du i Rumänien?
Rattar ett svenskt bolag inom fordonsbranchen...

[RR] Kundmöte
Kul RR och intressant! Samma intryck som "grump" av Rumänien som outsorce-land via vänner/kolleger i inköps-svängen. Ser fram mot nästa RR och fyll gärna på med mer kultur och cykelkultur! :)

[RR] Kundmöte
Gött!
Verkar lite torrare än här men det går väl mot vinter hos er också,eller?Prognoserna här pekar mot att det snart är dags att leta fram dubbisarna.

Tillbaka
Topp