Det var så jädra kul! Åter igen en eloge till banfixarna som gjort ett riktigt hästjobb.
Bäddar in lite video här också. I väntan på mer bild- och filmmaterial tänkte jag bjuda de som inte var där chansen att åka med och se sträckorna och lite behind the scenes från när Göteborgs Stigcyklister (GSC) var ute och gjorde ett rekåk runt banan på lördagen. Filmade tyvärr inte tävlingsåken.
SS1 Frirajd-spåret - och här kan jag väl lägga till att på tävlingsåket var det nånstans när man kommer ner på platten runt 1:50 som jag märkte att jag hade punka och från där jag är vid ca 2:00 på det här åket rullade jag på fälgen. Jag ber så hemst mycket om ursäkt för de obsceniteter som for ur min mun på vägen ner, och hoppas att alla små enduroöron hölls för av förståndiga människor som såg blixtarna stå ur mina ögon. ;)
SS2 - Azerbadjan. Otroligt fin single track på skrå och hällar! Väldigt jobbig att köra fort då en rejält tung klättring kommer tidigt. Slutet på slakmota med olyckligt placerade stenar var en mördare för de allra flesta som kom in i det med hängande huvud, där gick det att tappa många sekunder på kort tid så att säga.
SS5 - 4Xdelen. Så jädra skoj! Glömde nästan av att jag skulle bromsa och fegrulla slutgapet. :)
Och så den FANTASTISKA SS6. Sträckan, snackisen, myten. Den levererade! Del 1 är fram till och med lerhålet innan dödsbranten.
SS6 del 2, filmar när Jennie/cykelknut kör samma stenbrant som jag just rullade.
SS6 del 3...trumvirvel... D Ö D S B R A N T E N
SS6 Dödsbranten sedd underifrån. Jennie/cykelknut satsar friskt och klarar den svåra delen bra, men glömmer sen lite bort i upphetsningen att man skulle svänga i botten också. Friskt vågat, hälften vunnet - Vi gjorde ett litet funktionstest av catchberm och fångstnät helt enkelt! :)