Beofred skrev:
-------------------------------------------------------
> en maxad heldag i
> Änggården på finstigar med spyaframkallande
> trampsektioner och fläskiga stenkistor.
Bra sammanfattning! :-)
För egen del var det ces-premiär. Jag var taggad och tidigt på plats föra att hinna provcykla sträckorna innan start. 8:30 rullade jag med höga förväntningar iväg från SCA:s parkering. Några timmar senare hade jag tagit mig runt och det var fortfarande 1-2 timmar kvar till start (45 min fönster att välja starttid). Hade lyckats krascha i en stenkista på SS2 men landade lyckigt på axeln och kinden med bara skrubbsår som resultat.
Rullade över till sisjön för lite lunch och fika. När jag kom tillbaka hade dom flesta startat, men efter den långa transporten till SS1A blev det ändå 45 min kö till jag fick ladda iväg. SS1A blev ingen höjdare. Kom ikapp framförvarande cyklist ganska snabbt, fick köa lite innan jag kunde köra om och sen samma visa igen. När jag kom fram till första cruxet hade framförvarande cyklister rivit ner en stenbumling mitt i min linje. :-) försökte runda men fick ett framhjulsläpp på en hal skråhäll och gick i backen. Lyckades klämma lillfingret mellan styrändan och berget. Aj.
Sen flöt det på bra fram till SS3. Började känna mig lite mör efter att ha var igång i dryga 5 timmar. SS3 var brutalt jobbig. Gick ut lite för hårt och efter 2/3 blev jag helt vimmelkantig. For av stigen och ut i högt gräs där jag gjorde en snygg lågfarts-OTB mot en dold stubbe. :-)
Blev ingen bra tid..
Efter en jobbig klättring upp till starten sv SS4 var det dags för dagens höjdpunkt. En snabb, flowig SS med berms och byggda småhopp. Sjukt kul!
Sen var det dags att klättra upp till starten av dagens sista sträcka. Nu började krafterna sina på allvar. Halvvägs upp fick jag simultan dubbelkramp i båda vaderna och var tvungen att lägga mig i ett dike och grina lite (ta mig samman). Hade nu varit igång i dryga 7 timmar.
Kom till slut upp och även ner och det var en euforisk känsla bland deltagarna som samlats i målfållan. Vi fixade det!
Nu var det ju frivilligt att provrulla sträckorna innan start, men det här var bland det absolut jobbigaste jag någonsin gjort på en cykel. Och roligaste! :-)