[Kalender] [Enduro] Mtbstore Enduro Challenge GBG + avslutningsfesten för Canyon Enduro Series

[Kalender] [Enduro] Mtbstore Enduro Challenge GBG + avslutningsfesten för Canyon Enduro Series
Gärna mer blindrejs! Även om det får bli på bekostnad av #dödsbranter.

Beofred skrev:
-------------------------------------------------------
> Gärna mer blindrejs med många #dödsbranter.

+1

Angående Hemavan, med tanke på fjällens storlek och potentiella möjligheter är det inget cykelparadis för endurostyle. Men finns 2-3 sträckor utanför bikeparken men som ändå är inom byn, som vore riktigt fina för enduro. Sen skulle man kunna ha 2-3 st inom bikeparken. Har funderat på olika varianter för en möjlig tävlingsbana. Skulle gå få till en väldigt fin runda där allt är på befintliga vandringsleder och bikepark. Så gällande markpåverkan borde det inte vara något problem. Frågan är hur man "stänger av" en vandringsled för cykeltävling.
Men känslan å vyerna man får av å cykla i fjällen är ju underbar!

cruxet skrev:
> Beofred skrev:
> -----------------------------------------------------
> > Gärna mer blindrejs med många #dödsbranter.
>
> +1

+1

Varför uppdateras inte CES-hemsidan med resultat??
Tycker ni borde jobba lite mer på brandingen av serien men förstår att det tar mycket tid. Tex borde all info gå ut via den sidan. Tycker jag då.

Lördagen den 27 september avgjordes Canyon Enduro Series med den femte och sista deltävlingen Mtbstore Enduro Challenge, en maxad heldag i Änggården på finstigar med spyaframkallande trampsektioner och fläskiga stenkistor.

Läs mer.

Smickrande att man är med på bild i dh kruka med roll'off goggles :D

Hörrni det dök visst upp en deltagare på MTB Stores stigvisning jag var ju där. Även om det gick rätt så trögt såfort det lutade åt fel håll. Men jag fick testa lite dropp & Getrygg mm. Klart bättre än att hänga med min resekamrat Urtomas som skulle sagga om nästa års race i flera timmar hos Igge.
För övrigt så tror jag inte man blir bakis av öl eller har jag fel???
Grymmt roligt var det det HELA helgen :)

Beofred skrev:
> en maxad heldag i
> Änggården på finstigar med spyaframkallande
> trampsektioner och fläskiga stenkistor.

Bra sammanfattning! :-)

För egen del var det ces-premiär. Jag var taggad och tidigt på plats föra att hinna provcykla sträckorna innan start. 8:30 rullade jag med höga förväntningar iväg från SCA:s parkering. Några timmar senare hade jag tagit mig runt och det var fortfarande 1-2 timmar kvar till start (45 min fönster att välja starttid). Hade lyckats krascha i en stenkista på SS2 men landade lyckigt på axeln och kinden med bara skrubbsår som resultat.
Rullade över till sisjön för lite lunch och fika. När jag kom tillbaka hade dom flesta startat, men efter den långa transporten till SS1A blev det ändå 45 min kö till jag fick ladda iväg. SS1A blev ingen höjdare. Kom ikapp framförvarande cyklist ganska snabbt, fick köa lite innan jag kunde köra om och sen samma visa igen. När jag kom fram till första cruxet hade framförvarande cyklister rivit ner en stenbumling mitt i min linje. :-) försökte runda men fick ett framhjulsläpp på en hal skråhäll och gick i backen. Lyckades klämma lillfingret mellan styrändan och berget. Aj.
Sen flöt det på bra fram till SS3. Började känna mig lite mör efter att ha var igång i dryga 5 timmar. SS3 var brutalt jobbig. Gick ut lite för hårt och efter 2/3 blev jag helt vimmelkantig. For av stigen och ut i högt gräs där jag gjorde en snygg lågfarts-OTB mot en dold stubbe. :-)
Blev ingen bra tid..
Efter en jobbig klättring upp till starten sv SS4 var det dags för dagens höjdpunkt. En snabb, flowig SS med berms och byggda småhopp. Sjukt kul!
Sen var det dags att klättra upp till starten av dagens sista sträcka. Nu började krafterna sina på allvar. Halvvägs upp fick jag simultan dubbelkramp i båda vaderna och var tvungen att lägga mig i ett dike och grina lite (ta mig samman). Hade nu varit igång i dryga 7 timmar.
Kom till slut upp och även ner och det var en euforisk känsla bland deltagarna som samlats i målfållan. Vi fixade det!
Nu var det ju frivilligt att provrulla sträckorna innan start, men det här var bland det absolut jobbigaste jag någonsin gjort på en cykel. Och roligaste! :-)

+1

Lingon skrev:
> Beofred skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > en maxad heldag i
> > Änggården på finstigar med spyaframkallande
> > trampsektioner och fläskiga stenkistor.
>
> Bra sammanfattning! :-)
>
> För egen del var det ces-premiär. Jag var taggad
> och tidigt på plats föra att hinna provcykla
> sträckorna innan start. 8:30 rullade jag med
> höga förväntningar iväg från SCA:s parkering.
> Några timmar senare hade jag tagit mig runt och
> det var fortfarande 1-2 timmar kvar till start (45
> min fönster att välja starttid). Hade lyckats
> krascha i en stenkista på SS2 men landade lyckigt
> på axeln och kinden med bara skrubbsår som
> resultat.
> Rullade över till sisjön för lite lunch och
> fika. När jag kom tillbaka hade dom flesta
> startat, men efter den långa transporten till
> SS1A blev det ändå 45 min kö till jag fick
> ladda iväg. SS1A blev ingen höjdare. Kom ikapp
> framförvarande cyklist ganska snabbt, fick köa
> lite innan jag kunde köra om och sen samma visa
> igen. När jag kom fram till första cruxet hade
> framförvarande cyklister rivit ner en stenbumling
> mitt i min linje. :-) försökte runda men fick
> ett framhjulsläpp på en hal skråhäll och gick
> i backen. Lyckades klämma lillfingret mellan
> styrändan och berget. Aj.
> Sen flöt det på bra fram till SS3. Började
> känna mig lite mör efter att ha var igång i
> dryga 5 timmar. SS3 var brutalt jobbig. Gick ut
> lite för hårt och efter 2/3 blev jag helt
> vimmelkantig. For av stigen och ut i högt gräs
> där jag gjorde en snygg lågfarts-OTB mot en dold
> stubbe. :-)
> Blev ingen bra tid..
> Efter en jobbig klättring upp till starten sv SS4
> var det dags för dagens höjdpunkt. En snabb,
> flowig SS med berms och byggda småhopp. Sjukt
> kul!
> Sen var det dags att klättra upp till starten av
> dagens sista sträcka. Nu började krafterna sina
> på allvar. Halvvägs upp fick jag simultan
> dubbelkramp i båda vaderna och var tvungen att
> lägga mig i ett dike och grina lite (ta mig
> samman). Hade nu varit igång i dryga 7 timmar.
> Kom till slut upp och även ner och det var en
> euforisk känsla bland deltagarna som samlats i
> målfållan. Vi fixade det!
> Nu var det ju frivilligt att provrulla sträckorna
> innan start, men det här var bland det absolut
> jobbigaste jag någonsin gjort på en cykel. Och
> roligaste! :-)

mxHOLGE skrev:
> Smickrande att man är med på bild i dh kruka med
> roll'off goggles :D

Köttigt ju! :) Själv blev jag förevigad när jag förgäves försökte köra om framförvarande på SS1a.

Beofred skrev:
> Gärna mer blindrejs! Även om det får bli på
> bekostnad av #dödsbranter.

+1

En liten undran som säkert uppstått i brist på att hoja. :)

Fanns det en "officiell" fotograf på plats och har de bilderna publicerats någon (annan) stans?
Eller är de med bland alla bilder och länkar till bilder i den här tråden?

//F

Schreddan skrev:
> En liten undran som säkert uppstått i brist på
> att hoja. :)
>
> Fanns det en "officiell" fotograf på plats och
> har de bilderna publicerats någon (annan) stans?
> Eller är de med bland alla bilder och länkar
> till bilder i den här tråden?

*host host*

Silent discard? :)

Tillbaka
Topp