Tja, vad kan jag berätta... Jag kan nog inte ge nån särskilt bra vägbeskrivning - jag åkte dit, letade lite, och hittade. Vandringsleden startade vid en av de första (den första, rent av?) skidliftarna på häger hand. Det var skyltat mot Renfjället. Det fanns nog fler leder åt andra håll, men dem provade jag inte.
Leden mot Renfjället började i en liftgata. Jag tog mig över ett hyperaktivt elstängsel (*knitter, knaster*), och blev sen förföljd uppför liftspåret av en nyfiken skock får. En bra pulshöjare :) På toppen av backen började den egentliga leden. Den bjöd på teknisk åkning och långa spångar. Bitvis fick jag bära på hojen. Vita Renen gav mig lite kusliga "The Shining"-vibbar. Det var helt övergivet, men jag kände mig iakttagen på nåt sätt, *brr*. Längre upp på fjället blev leden både mer svårcyklad och mer svår att följa. Den sista biten släpade jag hojen betydligt mer än jag cyklade på den. Men jag SKULLE bara ha upp den till toppen! :)
Jag vände sen neråt igen (ca 5 km från vägen till toppen av fjället), men leden fortsatte ner mot södra stranden av Åresjön, och fortsatte vad jag förstår ända till Duved. Hade jag inte haft ett tåg att passa hade jag fortsatt åt det hållet.
Min runda från Åre till Renfjället och tillbaka igen tog mig drygt fyra timmar, inte tre timmar som jag skrev i mitt förra inlägg.
/Dag