Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BigC.se sa:Snyggt! Tänkte bygga ihop nåt åt sambon inom kort, var lackade du ramen och hur mycket gick det på?
leffo sa:Det är ju en del av växelsystemet ?
En vajer nåt mothåll och ett reglage för treväxlat behöver du förmodligen
DarthVidar sa:leffo sa:Det är ju en del av växelsystemet ?
En vajer nåt mothåll och ett reglage för treväxlat behöver du förmodligen
Jojo, det är inte problemet! Problemet är ju att ramen är sne! :( Och det ganska ordentligt!
leffo sa:aha jag ser nu, på sådana gamla hojar med "justerbara" drop outs kan det gå att justera hjulet genom att ha lagom kort kedja och dra hjulet bakåt och justera i sidled samtidigt som man skruvar fast det, lite lurigt men det brukar gå
roskai sa:Kan du inte korrigera det genom att sätta hjulet lite off i infästningen då? Och den var väl sne innan lack också?
us930 sa:Det blir en snygg och läcker cykel måste jag börja med! Det går att rikta utan att förstöra lacken om man är lite försiktig, hyvelbänk i trä, stor skiftnyckel och diverse mellanlägg i plast gummi eller trä är mycket användbart. Ta det bara mjukt och fint och undvik slag, och om du måste, använd en gummiklubba med tyg eller gummiduk som extra mellanlägg. Men kolla först så att det verkligen är ramen som är problemet, jag ser på bilden att staget är lite krokigt, men jag tror knappast att den lilla kröken är hela sanningen, kanske hjulet behöver "dishas" i sidled för att hamna rätt också.
Mvh Ulf S.
REO sa:Mät upp med snöre var det är snett och rikta sedan, kolla även av "dropoutsen" så att dessa är raka