MTB eller fatbike

Pyramyra

Ny medlem
MTB eller fatbike
Ännu en cykelfråga. Jag vill cykla på stigar, gärna året om. Inte använda cykeln till annat (har en treväxlad som jag pendlar med till jobbet). Jag är nybörjare och feg och vill inte cykla snabbt utan motionera mig själv och hunden. Vad ska jag välja? Mountainbike eller fatbike? Jag är främst ute efter en begagnad cykel. Tacksam för alla svar ?

MTB eller fatbike
Fatbike är ingen cykel man köper som första cykel (menar första riktiga MTB). Det är lite av en nisch vilket innebär att du verkligen bör vara säker på att du verkligen vill ha en fatbike innan du köper en, annars är risken stor att du blir besviken.

MTB eller fatbike
var bor du? har du snö där uppe om vintern?

Pyramyra sa:
Ännu en cykelfråga. Jag vill cykla på stigar, gärna året om. Inte använda cykeln till annat (har en treväxlad som jag pendlar med till jobbet). Jag är nybörjare och feg och vill inte cykla snabbt utan motionera mig själv och hunden. Vad ska jag välja? Mountainbike eller fatbike? Jag är främst ute efter en begagnad cykel. Tacksam för alla svar ?

MTB eller fatbike
Köpte precis min första 'riktiga' cykel, som blev en fatbike. Har den till samma sak som dig, rastar hunden och brötar i skogen. Är jättenöjd med mitt val :).

MTB eller fatbike
onekw sa:
Köpte precis min första 'riktiga' cykel, som blev en fatbike. Har den till samma sak som dig, rastar hunden och brötar i skogen. Är jättenöjd med mitt val :).

Hur resonerade du när du valde fatbiken? Vad såg du för fördelar? Har du upptäckt andra fördelar sedan du började använda den?

MTB eller fatbike
-Andy- sa:
Fatbike är ingen cykel man köper som första cykel (menar första riktiga MTB). Det är lite av en nisch vilket innebär att du verkligen bör vara säker på att du verkligen vill ha en fatbike innan du köper en, annars är risken stor att du blir besviken.

Hmm... Håller inte riktigt med dig här.