Jag är inne på någon av Ospreys modeller, och har tittat på både Syncro och Escapist, och även Momentum som dessvärre verkar vara slut överallt. Mitt "problem" är att jag behöver kunna ta med mig laptopen ibland och vi använder oss dessvärre av 15" med extra stort batteri. Måtten är 35,5 x 26,5, ca 3,5cm tjock. Enligt Ospreys egna specar är alla Syncro 45 höga och 26 breda. Stämmer det? Är lite skeptisk till att både 10L, 15L och 20L har samma mått förutom djupet som dessutom skall vara samma det också för 15 och 20. Du (eller ni) som har Syncro, tror ni det går att få ned min burk i en 15 eller 20 utan att det blir för tajt på bredden, tillsammans med ett par byxor å tröja och kanske något mer? Har ni lust att kontrollmäta? Om den går ned i en 15L, hur mycket utrymme stjäls på djupet iom den något svängda ryggen?
Escapist verkar också trevlig, med ficka på axelrem för telefon (något jag gillar med min gamla reklamrygga jag har nu). Men den verkar inte ha fullt lika ventilerad rygg som Syncro, något jag gärna vill ha. Dessutom verkar den mer "konformad" och enligt specarna är dess 18L smalare än Syncro. 25L är dock 27cm bred och bör räcka för min dator. Den har dessutom fler trevliga fickor om man nu behöver sådant någon gång. (kan tänka mig använda ryggan för annat än bara pendling)
Tack för hjälpen på förhand =)
/Egge