Vad använder ni för hjälm till stigcykling?
Har idag beställt en cykel och kom på att det kanske dags att köp hjälm med. Har innan varit väldigt anti hjälm och tyckt att man ser ut som ett stolpskott,(Ja jag vet att man inte ska bry sig om hur man ser ut). Då man kommer börja köra stig cykling mer inspirerat så kommer olycks faktorn bli större och krasha utan hjälm mitt ute i skogen är kanske inte det mest optimala och ännu värre om man är ute på en tur själv.
Har kikat på mtb hjälmar och får fram både heltäckande (cross liknande hjälmar) och halvtäckande med skärm.
Den heltäckande känns lite overkill men när man väl vurpar i skogen kanske man slipper käka sten och jord.
Den halvtäckande hade nog köpt om det inte var för den där förbaskade skärmen, vill inte trampa nån på tårna men den ser ut som en barn hjälm eller en ridhjälm med ventilation.
Kommer man med en bmx hjälm i skogen kommer nog stil polisen och tar mig.
edit: särskrev stigcykling ,ändrade så ingen tror att jag menar att man ska cykla på en gubbe som heter stig.
Har kikat på mtb hjälmar och får fram både heltäckande (cross liknande hjälmar) och halvtäckande med skärm.
Den heltäckande känns lite overkill men när man väl vurpar i skogen kanske man slipper käka sten och jord.
Den halvtäckande hade nog köpt om det inte var för den där förbaskade skärmen, vill inte trampa nån på tårna men den ser ut som en barn hjälm eller en ridhjälm med ventilation.
Kommer man med en bmx hjälm i skogen kommer nog stil polisen och tar mig.
edit: särskrev stigcykling ,ändrade så ingen tror att jag menar att man ska cykla på en gubbe som heter stig.
Senast ändrad: