Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
johfo sa:köp en som sitter bekvämt på huvudet vet'ja! Bara att prova runt. Passar den inte på huvudet så är den kass, oavsett vad tester och andra säger.
King_Lake sa:Giro Fixture med Mips.
Snygg, bekväm och billig!
Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
glitch sa:King_Lake sa:Giro Fixture med Mips.
+1 Sjukt mycket pang för pengen.
thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
Den ser nice ut, ska dock försöka komma ner lite i pris... Den väger 440g utan hakskydd, och det är inget du reflekterat över?
Valhalla_ sa:thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
Den ser nice ut, ska dock försöka komma ner lite i pris... Den väger 440g utan hakskydd, och det är inget du reflekterat över?
Har reflekterat över att den är väldigt lätt och väldigt luftig.?
Valhalla_ sa:thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
marr sa:Valhalla_ sa:thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
Håller inte med, den är varken lätt eller luftig jämfört med många andra hjälmar. Blir sjukt varmt i min jämfört med min sweet tex.
Tomcaten sa:Det blir varmt med fullface och svårare att andas. En dag skippade jag min fullface och tog vanliga krukan, skulle bara ta en kort tur. Det var som att få extra skjuts av det extra luftintaget som man inte fått annars så det gick bättre o bättre tack vare detta. Men tyvärr slutade turen i ambulansen på väg till Karolinska. Självklart kommer olyckan fram när man hade som minst skydd på sig men jag tror för att jag fick in den extra luften i mig så presterade jag mer o mer.
King_Lake sa:Giro Fixture med Mips.
marr sa:100% Altec ser ju jädra fin ut. Mycket lufthål, lätt, långt ner i nacken osv. Går att köpa på bikester, enkelt att skicka tillbaka om den inte passar.
Nackdel, 1700 isch.
thomalin sa:marr sa:100% Altec ser ju jädra fin ut. Mycket lufthål, lätt, långt ner i nacken osv. Går att köpa på bikester, enkelt att skicka tillbaka om den inte passar.
Nackdel, 1700 isch.
Såg fin ut, dock ej mips, utan nåt annat. Priset är en faktor, och hittade de jag har hemma nu på rea, Dissenter 800kr istf 1400kr och DRT5 1590kr istf 1890kr. Båda med mips.
Ska prova Giro Fixture, sen får det nog bli beslut.
Jag håller med båda lite här. Inte så välventilerad jämfört med en del annat. Det är ju ingen fånigt lätt hjälm heller men det har jag inte reflekterat över i samma utsträckning (även i ff-läge är den i stort sett försumbar för nacken jämfört med skoterhjälm). Ventilationen är i alla fall tillräckligt stor skillnad för att det ska ta emot att investera i super DH som har ännu mindre ventilation men verkar otroligt smutt i övrigt.marr sa:Valhalla_ sa:thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
Håller inte med, den är varken lätt eller luftig jämfört med många andra hjälmar. Blir sjukt varmt i min jämfört med min sweet tex.
Alfakrull sa:Jag håller med båda lite här. Inte så välventilerad jämfört med en del annat. Det är ju ingen fånigt lätt hjälm heller men det har jag inte reflekterat över i samma utsträckning (även i ff-läge är den i stort sett försumbar för nacken jämfört med skoterhjälm). Ventilationen är i alla fall tillräckligt stor skillnad för att det ska ta emot att investera i super DH som har ännu mindre ventilation men verkar otroligt smutt i övrigt.marr sa:Valhalla_ sa:thomalin sa:Valhalla_ sa:Kör numera bell super 3r. Utan hakskydd vid stigcykling och med hakskydd när jag kör utför.
jonte987 sa:Den enes stig den andres dödsenduro har vi precis lärt oss i en annan tråd. Jag kör ff i skogen - för pushbike. Självklart inte för xc. Jag gillar super 3r och tycker inte den är tung. Om jag börjar få upp farten i park så får jag kanske komplettera med en riktig.
marr sa:jonte987 sa:Den enes stig den andres dödsenduro har vi precis lärt oss i en annan tråd. Jag kör ff i skogen - för pushbike. Självklart inte för xc. Jag gillar super 3r och tycker inte den är tung. Om jag börjar få upp farten i park så får jag kanske komplettera med en riktig.
Jag anser att man bör ha en dh klassad hjälm vid liftåka. Men det är jag :)
Safety first.
marr sa:thomalin sa:Ok, vad har hänt sen 2016? Letar hjälm... så vad ska man ha?
Bushwacker 2.
thomalin sa:marr sa:thomalin sa:Ok, vad har hänt sen 2016? Letar hjälm... så vad ska man ha?
Bushwacker 2.
Tack för tipset,
Efter galet många turer till olika butiker för att prova hjälm så blev det till slut denna. Rätt dåligt utbud irl om man behöver small och är kräsen när det gäller passform och samtidigt vill ha en hyfsat smidig hjälm.