Vilka ANT+ bryggor finns det?

Spacekitty

Aktiv medlem
Alltså en dims som tar emot ANT+ signaler från effektmätare/puls/ANNAT och skickar vidare som Bluetooth.

Tidigare fanns Wahoo RFLKT+, men den är utgången. Vad finns det nu för något liknande och prisvärt?

4iiii och 3T Eye verkar ju rätt. Får läsa in mig på dom och se vilken som är bäst på bryggningen, övriga funktioner är helt ointressanta.

Den som kan brygga till wifi heter Wasp, den är lite för knasig för mitt behhov och kräver egen mjukvara för att fungera.

Spacekitty sa:
NPE som tillverkar WASP har en rätt och riktig produkt på gång som finns att köpa snart. Rainmaker har provat.

http://store.npe-inc.com/cable-connect-ant-to-ble/

Såg den hos DCR förut idag, ser bra ut!
Vad som däremot inte ser så bra ut är frakten från NPE. Det går att välja mellan ett alternativ med frakt på 101 USD och ett annat lite snabbare där frakten kostar ca 150 USD.

Spacekitty sa:
Jag har epostledes framfört klagomål på fraktalternativen till dom, försökte lägga en förhandsorder innan.

Efter att ha försökt köpa en så fick jag ett automatiserat mail från NPE där de undrade varför jag inte fullfört köpet. Brukar ignorera denna typ av mail, men nu svarade jag som det var och kort därefter fick jag ett mail från en Rita hos NPE som erbjöd att skicka med USPS för "less than 20.00 USD". Tror jag kör på det!

Såå.. nu har jag fått svar. Dom kan pruta frakten till $35 + $14.95 för "handling" (klistra på frimärket och skriva namnet på lådan). Nej tack.

Det är som med ketchup i glasflaska. Inget kommer, det fortsätter att inte komma något, men sen plötsligt från ingenstans så låg den i brevlådan. Kanske orkar jag prova den någon dag och berätta om ifall den fungerar.

35118571966_6b97979b48.jpg

Spacekitty sa:
Det är som med ketchup i glasflaska. Inget kommer, det fortsätter att inte komma något, men sen plötsligt från ingenstans så låg den i brevlådan. Kanske orkar jag prova den någon dag och berätta om ifall den fungerar.

Så du fick din?

Förra veckan fick jag först ett mail om att den skickats, dagen efter ett annat mail som sa att min order annullerats. Vet inte riktigt vad jag ska tro?

Mailade och frågade vad som händer men inte fått något svar.

Henrik_E sa:
Kanske dags att beställa en nu så man hinner få en till inomhussäsongen.

Leveranstiden bär inte vara så lång nu. Det som drog ut på tiden var CE-märkningen för att säljas i Europa.

CABLE25 ger 25% rabatt under juni.

Senast ändrad:
Det finns nog inte så mycket nytt i den genren. Senare under hösten 2017 släpptes Garmin Edge 1030 som klarar av Bluetooth-sensorer och då behövde jag inte min CABLE längre och sålde den. Så... köp en ny cykeldator, alla (?) nya klarar av Bluetooth.

Spacekitty sa:
Det finns nog inte så mycket nytt i den genren. Senare under hösten 2017 släpptes Garmin Edge 1030 som klarar av Bluetooth-sensorer och då behövde jag inte min CABLE längre och sålde den. Så... köp en ny cykeldator, alla (?) nya klarar av Bluetooth.

Ska användas direkt mot Zwift är tanken.

Köp inte de där små som man sätter in i datorn, ett slag mot datorn eller mot den och den går i tusen bitar. Har aldrig varit med om en sämre konstruktion, varför har man ens gjort den så här kass? Plasthöllje?!?! Beställd precis min tredje.. Att de kostar flera hundra är givetvis ett stort skämt, 50 kr vore mer lämpligt. Ett tangentbord kan du få för 100 kr, finns inte en anledning i världn att ta 400 kr för en liten liten sån här grej.

Trodde aldrig att jag skulle basera köpråd på sånt här men skulle velat gå så långt som att säga att man ska köpa grejer som är bluetooth-kompatibla. Gällande wattpedaler och inomhusträning är Favero Assioma redan bäst på allt så det är bara logiskt att de kör Bluetooth, men tyvärr hade de inte kommit så långt med föregångarna.

Tillbaka
Topp