Ny Pumptrack i Göteborg - rösta i Göteborgsförslaget

Den vi har är bra men det hindrar ju inte att det byggs en till och varför då inte större.
Har lagt min röst.

En pumptrack kan man ju bygga med lite intresserat folk, några spadar, och en bit överbliven mark. Behövs verkligen kommunen för detta?

Jag röstade på båda! Fler velodromer och pumptracks till folket!

Henrik_E sa:
En pumptrack kan man ju bygga med lite intresserat folk, några spadar, och en bit överbliven mark. Behövs verkligen kommunen för detta?

Tror du det finns mycket överbliven mark som det är ok att göra svartbyggen på i centrala Göteborg? ;)

Senast ändrad:

Bilagor

• image.png.jpg
    image.png.jpg
    133 KB · Besök: 1,089
Ok tack ni som röstat, finfint. Man kan rösta på både Velodrom och pumptrack, jag ska rösta på Velodrom också.

Ska man få igenom en större bana så måste man få loss mark. Ska man asfaltera så kostar det en slant. Bra om kommunen är med på tåget, det vore ju en dröm om det fanns pumptracks på var och varannan skola i framtiden, varför inte.

mats412 sa:
Ok tack ni som röstat, finfint. Man kan rösta på både Velodrom och pumptrack, jag ska rösta på Velodrom också.

Ska man få igenom en större bana så måste man få loss mark. Ska man asfaltera så kostar det en slant. Bra om kommunen är med på tåget, det vore ju en dröm om det fanns pumptracks på var och varannan skola i framtiden, varför inte.

Bäst att göra en velodromformad pumpbana.

Jag har röstat på förslaget "Bygg en maskin som skapar pengar ur tomma intet". Det måste ju ändå vara mer användbart än velodromer och pumpbanor? Då skulle man ju kunna bygga hur många pumpbanor som helst!

JT sa:
Jag har röstat på förslaget "Bygg en maskin som skapar pengar ur tomma intet". Det måste ju ändå vara mer användbart än velodromer och pumpbanor? Då skulle man ju kunna bygga hur många pumpbanor som helst!

Det har Zimbabwe redan provat, funkade inte så bra.

BjornR sa:
mats412 sa:

Bäst att göra en velodromformad pumpbana.

Eller pumpaformad velodrom?

Titta på teknikparken i Slettestrand (Danmark)
Något liknande hade varit perfekt i Kviberg eller Skatås

Senast ändrad:
Blir bygget av så kommer det säkert att drälla av pensionärer där sen, som tror man kan pumpa cykeln.

Pumptrack kan väl vem som helst med en större trädgård och några kubik grus fixa på en vecka. Ingen kommunal angelögenhet.

geologen sa:
Pumptrack kan väl vem som helst med en större trädgård och några kubik grus fixa på en vecka. Ingen kommunal angelögenhet.
Jag försökte framföra samma åsikt lite längre upp i tråden, men se det går inte. Det ska vara en gigantisk bana i centrala stan, inget annat duger.

haha, jag dör vad ni är negativa. Det värsta som kan hända är att det blir en bra pumptrack i stan :) Som med skateparken bakom Burgården, det kunde väl någon fixa hemma på tomten, inget som kommunen behöver hålla på med. Eller alla fotbollsplaner, behövs inte heller för man kan kicka boll var som helst där det inte lutar för mycket.

Vad tror vi om ett förslag om en allmän tvätt plats vid Änggårdsbergen/slottsskogen typ vid typ vid slottsskogens parkering då? Kanske i så fall något där man skulle pusha på att den skall vara till för både cyklar, hundar, eller löparskor för att öka trycket med röster. Tanken på att slippa släpa fram slang och ställa sig med det när man kommer hem är ju ganska skön, och för dem som inte har den möjligheten slippa ta in cykeln i badrummet och tvätta. Jag vet ju hur smidigt det är i skatås. Så vad tror folket?

Hagman, bra idé, ge det förslaget. Bra plats är ju nära Margretebergsgatan så kan man stanna till både som pendlingscyklist och stigcyklist. Borde även vara kul för hundägare och löpare, eller?

mats412 sa:
Hagman, bra idé, ge det förslaget. Bra plats är ju nära Margretebergsgatan så kan man stanna till både som pendlingscyklist och stigcyklist. Borde även vara kul för hundägare och löpare, eller?

Eller om man kör några varv i CX-banan när det är lerigt.

Känns som ett rätt bra ställe faktiskt.

Hagman sa:
Vad tror vi om ett förslag om en allmän tvätt plats vid Änggårdsbergen/slottsskogen typ vid typ vid slottsskogens parkering då? Kanske i så fall något där man skulle pusha på att den skall vara till för både cyklar, hundar, eller löparskor för att öka trycket med röster. Tanken på att slippa släpa fram slang och ställa sig med det när man kommer hem är ju ganska skön, och för dem som inte har den möjligheten slippa ta in cykeln i badrummet och tvätta. Jag vet ju hur smidigt det är i skatås. Så vad tror folket?

Bra förslag!

Har för mig att denna fråga har varit uppe innan i ett annat sammanhang, minns tyvärr inte vilket...
Jag har också för mig att ett problem med cykeltvätt ansågs vara att cyklar lämnade efter sig oljerester och att dessa måste tas omhand. Men om man bygger något nytt så borde ju detta gå att lösa med en oljeavskiljare eller liknande.

Sen när slutade Torslanda vara del av Göteborg??!

Jag önskar också en pumptrack i Torslanda. Kan det finnas möjlighet att anlägga nåt i närheten av modellflyget tro?

Blev det något svar på detta medborgarförslaget. Gammal tråd nu...

Hade varit intressant att höra hur det gick.

Jag sökte lite snabbt och hittade följande.
Ärende 148 som mats drog igång fick ej tillräckligt med röster.
Dock finns det ett förslag 884 som har gått igenom! Kan bli så att Velosolutions kommer och bygger pumptrack i kviberg till 2024.

Jag sökte lite snabbt och hittade följande.
Ärende 148 som mats drog igång fick ej tillräckligt med röster.
Dock finns det ett förslag 884 som har gått igenom! Kan bli så att Velosolutions kommer och bygger pumptrack i kviberg till 2024.

Kviberg?
Det passar väl bättre med Hjällbo eller Biskopsgården.
För de har ju ingen bra lokal där.

/Fedde

Tillbaka
Topp