Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Har extremt svårt att välja en favorit, gillar ju det stilrena i Scalen men ibland tittar lillgrabben inom en fram och man vill ha lite dekaler och ut och sladda haha. Men skulle jag bara få ha en av dem skulle jag utan tvekan välja Sparken, den blev faktiskt SÅ sjukt bra att till och jag själv nästan kan snudda vid tanken att en hardtail är överflödig. Men sen tar man en tur och påminner sig själv om det speciella i hur en hardtail svarar när man trycker på, samt n +1 såklart. ;)Freddie L sa:Grattis! Bra jobbat! Och ett stort tack för underhållningen längs vägen!
Även om Scalen kan bli ännu mer extrem, otroligt nog, så gillar jag Sparken bäst. Gubbe med dålig rygg som man är!
Ring Tour? Eller Scott racing? I Tyskland är det väl fortfarande barmark.
Nej, men vilken vettig genuint intresserad cyklist-journalist borde vara beredd att forsla dig+cykel till cykelbar terräng. Vilket scoop!
Men va fan! Vilket perfekt sammanträffande! Jag antar vi siktar in oss på perioden maj-augusti..? ;)hm sa:Du kanske inte visste att jag är elitcyklist..
jag kan provköra den några månader nästa år ..?
Haha! När du sa det sådär lät det rätt långt kvar..desmo sa:Kul att du nått i mål med Sparken!
En av tre klar!
Risky och risky, kan ju bli den perfekta tacksamma knuffen i ryggen man behöver för att uppgradera lite.. ;)landen sa:Vet flera som kör tyngre landsvägscyklar på elitnivå ;)
Jag tror det är risky att testa en sån där hoj, blir helt enkelt för dyrt när man inser att sin "lätta" FS inte ens va i närheten av lätt.
Alltid varit förvånad över hur tunga cyklar de kör i världscupen. Känns nästan som någon tyst överenskommelse att de inte ska gå helt crazy med speciallösningar och custom. Läste att Ninos Spark väger 9,4 kg. https://www.nsracing.ch/de/Bikes (riktigt bojsänke ju)
Jag är helt övertygad om att mitt tålamod har blivit mer tränat i år än min kondition och styrka haha. Eller ja, själslig styrka har man väl fått. ;)T.Lestrell sa:Grymt inspirerande! Hatten av för din otroliga focus på detaljer, och för ditt omåttliga tålamod! Läste just om första inlägget där du skrev att du hoppades var färdig om ungefär 6 veckor ?.
Grattis till titeln ?, väldigt välförtjänt!
Kort fråga, hur mycket tätningsvätska i hjulen?
Tack för såväl orden som hjälpen med bygget. Var verkligen räddaren i nöden som snodde ihop dessa styrkombos!Kid1000 sa:Toppbetyg till denna tråd, gillar detaljerna och helhetstänket. Det är sådant som skiljer agnarna från vetet så att säga.
Att jag levererat lösningar är ju en mindre sak i sig men hur det ser ut är väldigt snyggt. Mina egna byggen är ju halvdana i jämförelse, jag får väl skylla på att barn är dyrt :)
Kändes godkänt iaf, även om det som sagt är lite för lite vätska för LiteSkin om man ska känna sig riktigt säker. Tack! Och ja lätt men race ready var ju målet så!T.Lestrell sa:Gott att höra att du använder förståndig mängd vätska även vid invägning ;) Jag väntade mig inget annat, då du verkar ha en perfekt balans på lätt, men ändå ”race ready” ? No Shortcuts!
Jag gillar mina Thunder Burt däck starkt (i nästan alla väder), men har märkt att det inte är värt att köra annat än Snakeskin, där jag cyklar i alla fall. Dock väldigt sugen på att testa Furious Fred pga vikten ?
Min Focus Raven ligger på närmare 7.7kg nu med 2x ThBu 2.25” Snakeskin och gott om vätska. ...blytung i sammanhanget ??
Än en gång, tack för de otroligt inspirerande byggena, och kvalitets rapportering???
När ett företag som Schmolke lägger till hashtagen #perfection så smäller det ju rätt högt!Jensen sa:Kul att schmolke redan länkade upp bygget på sin Facebook sida :D
pennan sa:Låna ut den till Rissveds?
Ska se vad som går att ordna till våren kanske!frippegubben sa:pennan sa:Låna ut den till Rissveds?
Ja, det vore onekligen kul att få ett omdöme från ett proffs! Det borde väl gå att ordna?
frippegubben sa:Skulle vara kul att få en rankinglista på kr/lättningsgram, så vi andra avundsjuka får en liten fingervisning om vad som ger mest "bang for the buck" när man funderar på vad man ska investera i...!
pennan sa:
Lite svårt att säga vad man egentligen sparat mest gram på så, eftersom det mesta har varit väldigt lätt redan i utgångsläget när jag planerat delar.frippegubben sa:Skulle vara kul att få en rankinglista på kr/lättningsgram, så vi andra avundsjuka får en liten fingervisning om vad som ger mest "bang for the buck" när man funderar på vad man ska investera i!
Eller åtminstone en komplettering av sammanställningen med hur många gram som sparats på varje del/åtgärd om du inte vill dra in pengarna i resonemanget.
Annars, kan bara drömma om hur det skulle vara att cykla på den där, min egen Spark väger väl det dubbla gissar jag, och jag själv 20kg mer än du...
En tumme upp per gram!
Problemet är att det så jäkla ofta är optimistsiffror som anges. Tillverkaren väger det lättaste exemplaret de lyckats få fram, skriver +/- 3-5% och så är det i själva verket aldrig minus utan oftast en gardering för att grejorna är lite tyngre sen. Anges ju på hjulen i länken att det kan diffa 20-25g per hjul till exempel, så svårt att veta ibland om man faktiskt får lättare grejor.pennan sa:
Man borde nästan göra ett samarbete med Morakniv eftersom man har dem på orten. ;)erka sa:börja med det du kanske redan har hemma ;-)
Sant, förutom kanske prisskillnaden då haha. Men nya Duke-fälgarna och samma nav/ekrar så bör det ju bli samma vikt, bra kvalité men ändå typ 10k billigare. Så hade nog varit en bra väg att gå idag.Jensen sa:Okänd fälg vs de hjulen cynklist byggt, lätt val :-)
Cyklist sa:Man borde nästan göra ett samarbete med Morakniv eftersom man har dem på orten. ;)erka sa:börja med det du kanske redan har hemma ;-)
Cyklist sa:Sant, förutom kanske prisskillnaden då haha. Men nya Duke-fälgarna och samma nav/ekrar så bör det ju bli samma vikt, bra kvalité men ändå typ 10k billigare. Så hade nog varit en bra väg att gå idag.
Har inte testat men vad jag lyckades google-translatea mig fram till på ett tyskt forum så verkar de funka bra! Framför allt värt att ha en så liten/lätt slang som det med sig i reserv också. Fick tag i några Schwalbe EvoTube på eBay som jag kört med på slutet av sommaren, 142,9g paret, men får Schwalbe inte fram nya så blir det att testa Tubolito. Synd bara att det är en orange jäkla ventil!Palle Kuling sa:apropå slang: har du kollat in Tubolito? de verkar ju vara en ganska skaplig besparing i vikt, 45g enligt tillverkaren för den lättaste 29" versionen + starkare än en butylslang. Jag är sugen på att köra dessa på en cykel jag har som jag inte orkar med att kladda på med gucka men hittar ingen recension på dem än. antar att det är för att de är för nya.
Hahaha fy fan det där var det bästa jag sett på internet i år tror jag! Fick lov att spara ner bilden till och med! Verkligen perfekt logga också, kommer helt klart hålla den som inspiration om jag en vacker dag behöver en riktig. Får bli lätta delar och/eller whiskey i betalning. ;)erka sa:Dangerholm Bike Edition, naturligtvis utan lack på kolfiberskaftet.
(tog mig friheten att lägga till ett par hårdrocksprickar)
Det gör man helt klart, och LB känns ju iaf rätt safe och seriösa för att vara kinafälgar.Jensen sa:Plus att man vet vem som byggt. Så man vet vems dörr man ska sparka in om det blir dåligt haha. Men med LB fälgar hamnar man rätt hyffsat med i pris.
LB och nextie är märken man kan hitta mycket gott att läsa om. Vilket jag finner rätt viktigt för att kunna ha förtroende för märketCyklist sa:Har inte testat men vad jag lyckades google-translatea mig fram till på ett tyskt forum så verkar de funka bra! Framför allt värt att ha en så liten/lätt slang som det med sig i reserv också. Fick tag i några Schwalbe EvoTube på eBay som jag kört med på slutet av sommaren, 142,9g paret, men får Schwalbe inte fram nya så blir det att testa Tubolito. Synd bara att det är en orange jäkla ventil!Palle Kuling sa:apropå slang: har du kollat in Tubolito? de verkar ju vara en ganska skaplig besparing i vikt, 45g enligt tillverkaren för den lättaste 29" versionen + starkare än en butylslang. Jag är sugen på att köra dessa på en cykel jag har som jag inte orkar med att kladda på med gucka men hittar ingen recension på dem än. antar att det är för att de är för nya.
Hahaha fy fan det där var det bästa jag sett på internet i år tror jag! Fick lov att spara ner bilden till och med! Verkligen perfekt logga också, kommer helt klart hålla den som inspiration om jag en vacker dag behöver en riktig. Får bli lätta delar och/eller whiskey i betalning. ;)erka sa:Dangerholm Bike Edition, naturligtvis utan lack på kolfiberskaftet.
Det gör man helt klart, och LB känns ju iaf rätt safe och seriösa för att vara kinafälgar.Jensen sa:Plus att man vet vem som byggt. Så man vet vems dörr man ska sparka in om det blir dåligt haha. Men med LB fälgar hamnar man rätt hyffsat med i pris.
Cyklist sa:Hahaha fy fan det där var det bästa jag sett på internet i år tror jag! Fick lov att spara ner bilden till och med! Verkligen perfekt logga också, kommer helt klart hålla den som inspiration om jag en vacker dag behöver en riktig. Får bli lätta delar och/eller whiskey i betalning. ;)erka sa:Dangerholm Bike Edition, naturligtvis utan lack på kolfiberskaftet.
Haha what has been seen cannot be unseen... Kan nog inte förneka den!erka sa:Tack, att lyckas imponera på någon i den här tråden trodde jag inte var görbart!
Din kommentar om samarbete med Morakniv triggade en tanke på hur skulle sparken se ut som morakniv? vass, minimalistisk, olackad kolfiber och lättningshål för minskad vikt var ju självklart. Loggan blev ett resultat av instagrambilden med Lemmyshorsten. what have been seen cannot be unseen! Möjligtvis att HÖLM i loggan skulle varit med tunnare bokstäver för att framhäva DANGER.
Kanske man kan få chansen att se och känna på sparken någon gång när man åker hem till Mora? eller kniven när Kid1000 har gjort en prototyp ;-)
Du kan inte påstå sådana saker utan bevis! :PPPNickPick sa:Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.
Riktigt snygg cykel.
Synd att den inte blev lika lätt som "seb k´s" på mtbr :D
Doominator1 sa:Du kan inte påstå sådana saker utan bevis! :PPPNickPick sa:Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.
Riktigt snygg cykel.
När man väl fotar något "på riktigt" så blir man ju nästan förbannad på sig själv att man inte alltid får det gjort på det viset haha.NickPick sa:Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.
Riktigt snygg cykel.
Haha lika bra att försöka få det att se pro ut när man är i farten! Upptäckte dock att precis som i riktiga kataloger så har tryckfelsnissen varit framme, rätt vikt på styrlagret men det är Scott överdel och Extralite under, inte tvärt om som det står. Men jag tror och hoppas världen överlever denna katastrof! Kanske värre för perfektionist-Gustav som ska ligga vaken och grubbla över det här nu...Jensen sa:gillar att listorna är skrivna som om de kommer ut en katalog från scott :D
Att jämföra denna fantastiska hoj med den där lirarens idotprojekt är fan inte värdigt.NickPick sa:Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.
Riktigt snygg cykel.
Crossmax sa:Att jämföra denna fantastiska hoj med den där lirarens idotprojekt är fan inte värdigt.NickPick sa:Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.
Riktigt snygg cykel.
Kid1000 sa:Seb Ks MTB https://plus.google.com/+SebKMTB
Men det där är inget man kan köra hårdare än grusvägar frekvent, kolfiber är bra men passar inte överallt, så är det bara.
Cyklist sa:Sådär! Det var väl enkelt gjort, tog bara över ett år...
Scalen är till sist komplett! Video och vikter kommer imorrn, men här är en dryg liten teaser till dess.