[Byggtråd] Världens lättaste* 29ers (Scott Scale 6,22kg/Spark 7,33kg)

Gillar styrkombon, oerhört fräck. Synd på klistermärkena, jag hade hellre sett helt den helt utan, det är onödig vikt. ;)

Tack!! Och vill passa på att säga att det har verkligen varit sjukt kul med all respons sen jag startade tråden, så tack för alla förslag, idéer och snack som har varit.

Angående klistermärkena kände jag att Sparken fick bli mitt "flashy" bygge och Scalen blir ju istället extremt stilren med inga märken alls förutom de på ramen. Men blir kanske lite mer logiskt sen när de röd/vita DT-hjulen åker på den här!

Haha det hade faktiskt varit väldigt kul att låta någon elitåkare eller journalist provköra lite, bägge är ju vana att köra top of the line-prylar men som Ove-Rall sa tidigare så är det här lite next level när det kommer till körupplevelse. =) Är ju synd med timingen att bli klar lagom till det snöar några mil bort, men annars hade jag lite tankar på att höra med någon tidning om man skulle köra en runda.

Grattis! Bra jobbat! Och ett stort tack för underhållningen längs vägen!

Även om Scalen kan bli ännu mer extrem, otroligt nog, så gillar jag Sparken bäst. Gubbe med dålig rygg som man är!

Ring Tour? Eller Scott racing? I Tyskland är det väl fortfarande barmark.
Nej, men vilken vettig genuint intresserad cyklist-journalist borde vara beredd att forsla dig+cykel till cykelbar terräng. Vilket scoop!

Du kanske inte visste att jag är elitcyklist..
jag kan provköra den några månader nästa år ..?

Vet flera som kör tyngre landsvägscyklar på elitnivå ;)

Jag tror det är risky att testa en sån där hoj, blir helt enkelt för dyrt när man inser att sin "lätta" FS inte ens va i närheten av lätt.

Alltid varit förvånad över hur tunga cyklar de kör i världscupen. Känns nästan som någon tyst överenskommelse att de inte ska gå helt crazy med speciallösningar och custom. Läste att Ninos Spark väger 9,4 kg. https://www.nsracing.ch/de/Bikes (riktigt bojsänke ju)

Senast ändrad:
Grymt inspirerande! Hatten av för din otroliga focus på detaljer, och för ditt omåttliga tålamod! Läste just om första inlägget där du skrev att du hoppades var färdig om ungefär 6 veckor ?.
Grattis till titeln ?, väldigt välförtjänt!
Kort fråga, hur mycket tätningsvätska i hjulen?

Toppbetyg till denna tråd, gillar detaljerna och helhetstänket. Det är sådant som skiljer agnarna från vetet så att säga.

Att jag levererat lösningar är ju en mindre sak i sig men hur det ser ut är väldigt snyggt. Mina egna byggen är ju halvdana i jämförelse, jag får väl skylla på att barn är dyrt :)

Freddie L sa:
Grattis! Bra jobbat! Och ett stort tack för underhållningen längs vägen!

Även om Scalen kan bli ännu mer extrem, otroligt nog, så gillar jag Sparken bäst. Gubbe med dålig rygg som man är!

Ring Tour? Eller Scott racing? I Tyskland är det väl fortfarande barmark.
Nej, men vilken vettig genuint intresserad cyklist-journalist borde vara beredd att forsla dig+cykel till cykelbar terräng. Vilket scoop!
Tack! Har extremt svårt att välja en favorit, gillar ju det stilrena i Scalen men ibland tittar lillgrabben inom en fram och man vill ha lite dekaler och ut och sladda haha. Men skulle jag bara få ha en av dem skulle jag utan tvekan välja Sparken, den blev faktiskt SÅ sjukt bra att till och jag själv nästan kan snudda vid tanken att en hardtail är överflödig. Men sen tar man en tur och påminner sig själv om det speciella i hur en hardtail svarar när man trycker på, samt n +1 såklart. ;)
Vi får se vad websidor/tidningar säger när bägge är klara och man kan visa dem ordentligt!

hm sa:
Du kanske inte visste att jag är elitcyklist..
jag kan provköra den några månader nästa år ..?
Men va fan! Vilket perfekt sammanträffande! Jag antar vi siktar in oss på perioden maj-augusti..? ;)

desmo sa:
Kul att du nått i mål med Sparken!
En av tre klar!
Haha! När du sa det sådär lät det rätt långt kvar..

landen sa:
Vet flera som kör tyngre landsvägscyklar på elitnivå ;)

Jag tror det är risky att testa en sån där hoj, blir helt enkelt för dyrt när man inser att sin "lätta" FS inte ens va i närheten av lätt.

Alltid varit förvånad över hur tunga cyklar de kör i världscupen. Känns nästan som någon tyst överenskommelse att de inte ska gå helt crazy med speciallösningar och custom. Läste att Ninos Spark väger 9,4 kg. https://www.nsracing.ch/de/Bikes (riktigt bojsänke ju)
Risky och risky, kan ju bli den perfekta tacksamma knuffen i ryggen man behöver för att uppgradera lite.. ;)
Ja det är rätt sjukt vad lvg-cyklar stuckit upp i vikt med all aero, skivbromsar etc. Men de går ju uppenbarligen jäkligt snabbt på platten om inte annat.
Har också tänkt på det med världscup-cyklar, men blir väl lite som det blir när de är låsta vid sponsorer.

T.Lestrell sa:
Grymt inspirerande! Hatten av för din otroliga focus på detaljer, och för ditt omåttliga tålamod! Läste just om första inlägget där du skrev att du hoppades var färdig om ungefär 6 veckor ?.
Grattis till titeln ?, väldigt välförtjänt!
Kort fråga, hur mycket tätningsvätska i hjulen?
Jag är helt övertygad om att mitt tålamod har blivit mer tränat i år än min kondition och styrka haha. Eller ja, själslig styrka har man väl fått. ;)
Tack som fan!
Ja alltså får ju erkänna att jag körde lite halvt åt fuskhållet där, menar, är ju en sak att få däck täta och en annan att ha massa vätska så man klarar spikmattor eller säkra upp inför race. Har inte listan framför mig men i Furious/Thunder körde jag typ 85g resp 87g, och i Rocket Ron 101g. SnakeSkin monterade och tätade jag faktiskt aldrig, så räknade dem på samma som Rocket Ron LiteSkin. När FairWheel Bikes byggde lätt-mtb för en månad sen eller så räknade de på 100g vätska i Rocket Ron LS, och var då ingen som klagade då vad jag såg.
Furious Fred har suttit på några veckor nu och håller luften kanon, men fick pyspunka inom inte alltför många mil när jag körde de lätta Thunder Burt i somras.
Men har tävlat på mina Schwalbe Evo Tube, som väger 142,9 för paret, så går ju att lägga på 40-50g och säga att vikten är med slang annars.

Kid1000 sa:
Toppbetyg till denna tråd, gillar detaljerna och helhetstänket. Det är sådant som skiljer agnarna från vetet så att säga.

Att jag levererat lösningar är ju en mindre sak i sig men hur det ser ut är väldigt snyggt. Mina egna byggen är ju halvdana i jämförelse, jag får väl skylla på att barn är dyrt :)
Tack för såväl orden som hjälpen med bygget. Var verkligen räddaren i nöden som snodde ihop dessa styrkombos!
Haha ja, det är svårt att finansiera precis allt man vill göra här i livet, och det är nog den mest godtagbara ursäkten som finns. :)

Gott att höra att du använder förståndig mängd vätska även vid invägning ;) Jag väntade mig inget annat, då du verkar ha en perfekt balans på lätt, men ändå ”race ready” ? No Shortcuts!
Jag gillar mina Thunder Burt däck starkt (i nästan alla väder), men har märkt att det inte är värt att köra annat än Snakeskin, där jag cyklar i alla fall. Dock väldigt sugen på att testa Furious Fred pga vikten ?
Min Focus Raven ligger på närmare 7.7kg nu med 2x ThBu 2.25” Snakeskin och gott om vätska. ...blytung i sammanhanget ??
Än en gång, tack för de otroligt inspirerande byggena, och kvalitets rapportering???

T.Lestrell sa:
Gott att höra att du använder förståndig mängd vätska även vid invägning ;) Jag väntade mig inget annat, då du verkar ha en perfekt balans på lätt, men ändå ”race ready” ? No Shortcuts!
Jag gillar mina Thunder Burt däck starkt (i nästan alla väder), men har märkt att det inte är värt att köra annat än Snakeskin, där jag cyklar i alla fall. Dock väldigt sugen på att testa Furious Fred pga vikten ?
Min Focus Raven ligger på närmare 7.7kg nu med 2x ThBu 2.25” Snakeskin och gott om vätska. ...blytung i sammanhanget ??
Än en gång, tack för de otroligt inspirerande byggena, och kvalitets rapportering???
Kändes godkänt iaf, även om det som sagt är lite för lite vätska för LiteSkin om man ska känna sig riktigt säker. Tack! Och ja lätt men race ready var ju målet så!
Rocket Ron har fungerat bra härikring i LiteSkin, men Thunder Burt not so much som du säger haha. Synd det är så dålig känsla i Furious, greppmässigt och så alltså, för de är verkligen galet lätta. Det här paret väge 710,6g liksom.
Keep it up med dina byggen också, Instagram-stalkar med jämna mellanrum!

Jensen sa:
Kul att schmolke redan länkade upp bygget på sin Facebook sida :D
När ett företag som Schmolke lägger till hashtagen #perfection så smäller det ju rätt högt!

frippegubben sa:
pennan sa:
Låna ut den till Rissveds?

Ja, det vore onekligen kul att få ett omdöme från ett proffs! Det borde väl gå att ordna?
Ska se vad som går att ordna till våren kanske!

Fotade Sparken "på riktigt" igår så kommer bilder i veckan och här är den fullständiga speclistan:

SPARK S(vin)L(ätt):
Frame: Scott Spark 900 SL w/ Hopp Carbon parts- 1641,3g
Rear axle: Extralite BlackLock --------------------------- 29,7g
Fork: Fox 32 SC Factory ---------------------------------- 1326,4
Remote: Custom Scott Twinloc -------------------------- 42,0g
Headset: Extralite Ultratop/Scott bottom -------------- 54,9g
Topcap: Custom made carbon/cork--------------------- 1,2g
Handlebar combo: MCFK stem bonded to a
Schmolke TLO 720mm by Mattias Hellöre ----------- 174,0g
Grips: Extralite Hypergrips -------------------------------- 11,8g
Brakes: Trickstuff Piccola --------------------------------- 337,5g
Caliper bolts: Extralite Extrabolt ------------------------- 9,5g
Brake discs: Ashima Ai2 ----------------------------------- 130,7g
Screws for discs: Extralite Extrabolt -------------------- 10,4
Wheels: Extralite HyperBoost hubs, hand polished
Sapim CX Super, 77Composites rims ------------------ 1086,8g
Tires: Schwalbe Furious Fred LiteSkin ----------------- 710,6g
Sealant: --------------------------------------------------------- 83,5g
Rimtape: Orange Seal --------------------------------------- 6,7g
Vavles: Tune --------------------------------------------------- 7,0g
Derailleur: XX1 with Hopp Carbon Parts/Extralite --- 197,0g
Shifter: XX1 slightly tuned --------------------------------- 95,9g
Cables: PowerCordz (shifting and remote) ------------ 72,2g
Cassette: XX1 ------------------------------------------------- 263,3g
Chain: PYC SL ------------------------------------------------ 218,0g
Chainring: Garbaruk 36T ----------------------------------- 75,3g
Crankset: Tune BlackFoot ---------------------------------- 332,0g
Bottombracket: RaceFace (no sleeve) ------------------ 56,0g
Pedals: Crankbrothers Eggbeater 11 Ti ----------------- 179,2g
Seatpost clamp: Tune Würger Skyline ------------------- 5,4g
Seat: Berk Composites --------------------------------------- 60,7g
Seatpost: Schmolke TLO 31,6x400mm ------------------ 112,5g

TOTAL: 7331,5g
Total with the following tires:
Thunder Burt 2,1" LiteSkin (848,3g + 87,4g sealant): 7473,3g
Rocket Ron 2,25" LiteSkin (1063,3g +100,8g sealant): 7701,7g
Rocket Ron 2,25" SnakeSkin (1203,3g + not tested, calculated on 100,8g sealant): 7841,7g

SPARK Bojsänke-version:
Frame: Scott Spark 900 SL w/ Hopp Carbon parts- 1641,3g
Rear axle: Extralite BlackLock --------------------------- 29,7g
Fork: Fox 32 SC Factory ---------------------------------- 1326,4
Remote: Custom Scott Twinloc -------------------------- 42,0g
Headset: Extralite Ultratop/Scott bottom -------------- 54,9g
Topcap: Custom made carbon/cork--------------------- 1,2g
Handlebar combo: MCFK stem bonded to a
Schmolke TLO 720mm by Mattias Hellöre ----------- 174,0g
Grips: Extralite Hypergrips -------------------------------- 11,8g
Brakes: Trickstuff Piccola --------------------------------- 337,5g
Caliper bolts: XTR ------------------------------------------ 10,5g
Brake discs: Ashima Ai2 ----------------------------------- 140,5g
Screws for discs: Titan ------------------------------------- 14,5g
Wheels: Extralite HyperBoost hubs, Sapim CX Super
spokes, DT Swiss XRC950T rims ----------------------- 1169,3g
Tires: Dugast FastBird Flying Doctor ORI 50mm
including glue and sealant --------------------------------- 1178,6g
Derailleur: XX1 with Hopp Carbon Parts/Extralite --- 197,0g
Shifter: XX1 slightly tuned --------------------------------- 95,9g
Cables: PowerCordz (shifting and remote) ------------ 72,2g
Cassette: XX1 ------------------------------------------------- 267,6g
Chain: PYC SL ------------------------------------------------ 218,0g
Chainring: Garbaruk 36T ----------------------------------- 75,4g
Crankset: RaceFace Next SL slightly tuned ----------- 356,2g
Bottombracket: RaceFace (no sleeve) ------------------ 56,0g
Pedals: Xpedo M-Force 8 Ti ------------------------------- 213,0
Seatpost clamp: Tune Würger Skyline ------------------- 5,4g
Seat: Berk Composites --------------------------------------- 60,7g
Seatpost: Schmolke TLO 31,6x400mm ------------------ 112,5g

TOTAL: 7862,1g
Variant with Tune cranks and CB pedals: 7804,0g

Skulle vara kul att få en rankinglista på kr/lättningsgram, så vi andra avundsjuka får en liten fingervisning om vad som ger mest "bang for the buck" när man funderar på vad man ska investera i!
Eller åtminstone en komplettering av sammanställningen med hur många gram som sparats på varje del/åtgärd om du inte vill dra in pengarna i resonemanget.

Annars, kan bara drömma om hur det skulle vara att cykla på den där, min egen Spark väger väl det dubbla gissar jag, och jag själv 20kg mer än du...
En tumme upp per gram!

frippegubben sa:
Skulle vara kul att få en rankinglista på kr/lättningsgram, så vi andra avundsjuka får en liten fingervisning om vad som ger mest "bang for the buck" när man funderar på vad man ska investera i...!

börja med det du kanske redan har hemma ;-)

Bilagor

• Morakniv.jpg
    Morakniv.jpg
    166.7 KB · Besök: 119
frippegubben sa:
Skulle vara kul att få en rankinglista på kr/lättningsgram, så vi andra avundsjuka får en liten fingervisning om vad som ger mest "bang for the buck" när man funderar på vad man ska investera i!
Eller åtminstone en komplettering av sammanställningen med hur många gram som sparats på varje del/åtgärd om du inte vill dra in pengarna i resonemanget.

Annars, kan bara drömma om hur det skulle vara att cykla på den där, min egen Spark väger väl det dubbla gissar jag, och jag själv 20kg mer än du...
En tumme upp per gram!
Lite svårt att säga vad man egentligen sparat mest gram på så, eftersom det mesta har varit väldigt lätt redan i utgångsläget när jag planerat delar.
Men rent generellt är några saker som jag själv prioriterar (för xc) följande:
1. - Roterande vikt.
Så länge det är skaplig funktion på cykeln i övrigt, lägg alltid störst del av budgeten på hjul etc. Skulle till och med säga att det kan vara värt att spara nån månad extra om det behövs och skaffa verkligt fina hjul (tänk kolfiber + lätta nav/ekrar, så kring 12-14k och uppåt). Gör absolut mest för känslan i cykeln, och min erfarenhet är att bra hjul/fälgar kan hänga med rätt många år och på så vis vara värt pengarna. Särskilt nu när Boost fortfarande är relativt nytt, så köper man det borde man förhoppningsvis kunna flytta över hjulen om man byter cykeln inom de närmsta åren iaf. Slanglöst eller slang under 100g/styck, alltid lätt tejp istället för tunga fälgband och bromsskivor som sista del att kika på. Behöver inte vara de lättaste men finns ju en del som spar rätt bra med vikt jämfört med exempelvis en tung Shimano-skiva men fortfarande har bra bromsegenskaper.
2. - Gratis gram.
Så gott som alla missar att man faktiskt kan plocka bort 20-50g på de flesta cyklar utan att det kostar en spänn. Standard växelhölje till exempel väger ca 40g metern och en del åker med ett par decimeter längre än nödvändigt. På en xc-hoj tror jag många är som jag och ställer returen på gaffeln tidigt och rör den inte sen, så den justerskruven (ofta rätt stor på nya gafflar) går ju att plocka bort i så fall. Plus diverse andra saker som "fjädergreppen" där man justerar växlarna osv.
Nördigt? Som fan, men börjar man spendera pengar på att köpa delar för att spara lite vikt här och där - varför inte.
Finns en del att spara på att byta slitdelar som höljen och kassett till lättare varianter när det väl är dags också.
3. Vikt högt upp på cykeln.
En del kanske inte lägger märke till det alls, eller inte har testat, men en riktigt lätt sadelstolpe/sadel gör faktiskt att man får en kännbart lägre tyngdpunkt på cykeln när man till exempel står upp och bryter i den. Kanske inte gör så mycket för farten framåt, men har man väl börjat tänka på det är det inte så kul att köra sadelväska eller 600g sadelkombo längre haha. Och är det någonstans man faktiskt vill ha lite flex så är det ju sadelstolpen, och riktigt lätta kolfiberstolpar har generellt sett helt klart mer flex än tunga dito eller alustolpar så är bra för komforten också.

Så hade jag köpt en hoj som inte är väldigt lätt från början eller top of the line, så hade jag antingen gått vägen med att skaffa nya hjul som första uppgradering eller bytt något i stil med sadelkombo, handtag (ofta 50-100g att spara), slang och eventuellt andra smådelar som kan vara tunga original som qr till sadelstolpen osv. Sista varianten kan ofta göra ett halvkilo utan att det kostar helt galet mycket pengar.

pennan sa:
Problemet är att det så jäkla ofta är optimistsiffror som anges. Tillverkaren väger det lättaste exemplaret de lyckats få fram, skriver +/- 3-5% och så är det i själva verket aldrig minus utan oftast en gardering för att grejorna är lite tyngre sen. Anges ju på hjulen i länken att det kan diffa 20-25g per hjul till exempel, så svårt att veta ibland om man faktiskt får lättare grejor.
Så även om jag inte helt gett upp tanken på att skaffa ett par ännu lättare hjul någon gång istället för tubhjulen, så blir det isf att gå på något riktigt idiotlätt som GrigioCarbonio/Spaziale Compositi som har byggt hjul ner mot 1020g och där man kanske kan tjata sig till att de faktiskt plockar ett par lätta fälgar åt en. Men det sista hörde jag faktiskt att man kunde få gjort via LightBikes om man bad om det, så säger inte att kinafälgar behöver vara fel. :)

erka sa:
Man borde nästan göra ett samarbete med Morakniv eftersom man har dem på orten. ;)

Jensen sa:
Okänd fälg vs de hjulen cynklist byggt, lätt val :-)
Sant, förutom kanske prisskillnaden då haha. Men nya Duke-fälgarna och samma nav/ekrar så bör det ju bli samma vikt, bra kvalité men ändå typ 10k billigare. Så hade nog varit en bra väg att gå idag.

Senast ändrad:
apropå slang: har du kollat in Tubolito? de verkar ju vara en ganska skaplig besparing i vikt, 45g enligt tillverkaren för den lättaste 29" versionen + starkare än en butylslang. Jag är sugen på att köra dessa på en cykel jag har som jag inte orkar med att kladda på med gucka men hittar ingen recension på dem än. antar att det är för att de är för nya.

Cyklist sa:
erka sa:
Man borde nästan göra ett samarbete med Morakniv eftersom man har dem på orten. ;)

Dangerholm Bike Edition, naturligtvis utan lack på kolfiberskaftet.
(tog mig friheten att lägga till ett par hårdrocksprickar)

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    18.9 KB · Besök: 96
Senast ändrad:
Cyklist sa:
Sant, förutom kanske prisskillnaden då haha. Men nya Duke-fälgarna och samma nav/ekrar så bör det ju bli samma vikt, bra kvalité men ändå typ 10k billigare. Så hade nog varit en bra väg att gå idag.

Plus att man vet vem som byggt. Så man vet vems dörr man ska sparka in om det blir dåligt haha. Men med LB fälgar hamnar man rätt hyffsat med i pris.

Palle Kuling sa:
apropå slang: har du kollat in Tubolito? de verkar ju vara en ganska skaplig besparing i vikt, 45g enligt tillverkaren för den lättaste 29" versionen + starkare än en butylslang. Jag är sugen på att köra dessa på en cykel jag har som jag inte orkar med att kladda på med gucka men hittar ingen recension på dem än. antar att det är för att de är för nya.
Har inte testat men vad jag lyckades google-translatea mig fram till på ett tyskt forum så verkar de funka bra! Framför allt värt att ha en så liten/lätt slang som det med sig i reserv också. Fick tag i några Schwalbe EvoTube på eBay som jag kört med på slutet av sommaren, 142,9g paret, men får Schwalbe inte fram nya så blir det att testa Tubolito. Synd bara att det är en orange jäkla ventil!

erka sa:
Hahaha fy fan det där var det bästa jag sett på internet i år tror jag! Fick lov att spara ner bilden till och med! Verkligen perfekt logga också, kommer helt klart hålla den som inspiration om jag en vacker dag behöver en riktig. Får bli lätta delar och/eller whiskey i betalning. ;)

Jensen sa:
Plus att man vet vem som byggt. Så man vet vems dörr man ska sparka in om det blir dåligt haha. Men med LB fälgar hamnar man rätt hyffsat med i pris.
Det gör man helt klart, och LB känns ju iaf rätt safe och seriösa för att vara kinafälgar.

Cyklist sa:
Palle Kuling sa:
Har inte testat men vad jag lyckades google-translatea mig fram till på ett tyskt forum så verkar de funka bra! Framför allt värt att ha en så liten/lätt slang som det med sig i reserv också. Fick tag i några Schwalbe EvoTube på eBay som jag kört med på slutet av sommaren, 142,9g paret, men får Schwalbe inte fram nya så blir det att testa Tubolito. Synd bara att det är en orange jäkla ventil!

erka sa:
Hahaha fy fan det där var det bästa jag sett på internet i år tror jag! Fick lov att spara ner bilden till och med! Verkligen perfekt logga också, kommer helt klart hålla den som inspiration om jag en vacker dag behöver en riktig. Får bli lätta delar och/eller whiskey i betalning. ;)

Jensen sa:
Det gör man helt klart, och LB känns ju iaf rätt safe och seriösa för att vara kinafälgar.
LB och nextie är märken man kan hitta mycket gott att läsa om. Vilket jag finner rätt viktigt för att kunna ha förtroende för märket

Cyklist sa:
erka sa:

Tack, att lyckas imponera på någon i den här tråden trodde jag inte var görbart!
Din kommentar om samarbete med Morakniv triggade en tanke på hur skulle sparken se ut som morakniv? vass, minimalistisk, olackad kolfiber och lättningshål för minskad vikt var ju självklart. Loggan blev ett resultat av instagrambilden med Lemmyshorsten. what have been seen cannot be unseen! Möjligtvis att HÖLM i loggan skulle varit med tunnare bokstäver för att framhäva DANGER.

Kanske man kan få chansen att se och känna på sparken någon gång när man åker hem till Mora? eller kniven när Kid1000 har gjort en prototyp ;-)

erka sa:
Tack, att lyckas imponera på någon i den här tråden trodde jag inte var görbart!
Din kommentar om samarbete med Morakniv triggade en tanke på hur skulle sparken se ut som morakniv? vass, minimalistisk, olackad kolfiber och lättningshål för minskad vikt var ju självklart. Loggan blev ett resultat av instagrambilden med Lemmyshorsten. what have been seen cannot be unseen! Möjligtvis att HÖLM i loggan skulle varit med tunnare bokstäver för att framhäva DANGER.

Kanske man kan få chansen att se och känna på sparken någon gång när man åker hem till Mora? eller kniven när Kid1000 har gjort en prototyp ;-)
Haha what has been seen cannot be unseen... Kan nog inte förneka den!
Självklart, får jag en dags förvarning så finns cykeln exempelvis på Johns Sport på gågatan här om du (eller någon annan) har vägarna förbi och vill ta en kik!

Okej, äntligen dags för bildbomb!
p5pb15334141.jpg

p5pb15334142.jpg

p5pb15334143.jpg

p5pb15334144.jpg

p5pb15334145.jpg

p5pb15334146.jpg

p5pb15334147.jpg

Underbart. En riktig kamera gör ju sin skillnad också.

Riktigt snygg cykel.

Synd att den inte blev lika lätt som "seb k´s" på mtbr :D

NickPick sa:

Riktigt snygg cykel.

När man väl fotar något "på riktigt" så blir man ju nästan förbannad på sig själv att man inte alltid får det gjort på det viset haha.

Det var väl just det, känns som att man har bevisat att grejorna används iaf. ;) Förutom att jag föll för frestelsen att smälla på de där ganska obrukbara Furious Fred jag hade liggandes sen gammalt, illa! *skäms lite men det såg ju så bra ut på vågen...*

Jensen sa:
gillar att listorna är skrivna som om de kommer ut en katalog från scott :D
Haha lika bra att försöka få det att se pro ut när man är i farten! Upptäckte dock att precis som i riktiga kataloger så har tryckfelsnissen varit framme, rätt vikt på styrlagret men det är Scott överdel och Extralite under, inte tvärt om som det står. Men jag tror och hoppas världen överlever denna katastrof! Kanske värre för perfektionist-Gustav som ska ligga vaken och grubbla över det här nu...

NickPick sa:

Riktigt snygg cykel.

Att jämföra denna fantastiska hoj med den där lirarens idotprojekt är fan inte värdigt.

Crossmax sa:
NickPick sa:

Riktigt snygg cykel.

Att jämföra denna fantastiska hoj med den där lirarens idotprojekt är fan inte värdigt.

Någon som sitter på länk till lirarens idiotprojekt?

Sådär! Det var väl enkelt gjort, tog bara över ett år...
Scalen är till sist komplett! Video och vikter kommer imorrn, men här är en dryg liten teaser till dess.

p5pb15374274.jpg

Tillbaka
Topp