Det tog sin tid innan jag svararde. Som vanligt, förlåt för detta. Men det var nån som viskade i mitt öra: "Kul att nån är ute och cyklar isf att sitta på nätforum och diskutera ramgeometrier..." och det är ju också sant :)
leffe81 sa:
Jag berättade att du hade uppblåsbar gummibåt, paddel och tält utrustning med dig o cyklade bakåt, gungade fram o tillbaka på pedalerna o stod kvar utan att sätta ner fötterna i marken. Sjukt galen sa han !! :-)
:)
Jo, det är roligt att cykeln kan köra bakåt! Eller stå still på ett ställe utan att fötterna är på marken. Jättekul vid trafikljus för då trampar man snabbt som fan iväg och alla tittar snopen, det hade man ju inte väntat sig av 'jävla tunga tjocka däck' :)
Ska öppna en tråd med lite mer info om en Pugsley med utbytbara fram- och bakhjul. Det är kanske lättare att hitta när man letar efter info, den här tråden har ju många sidor och framförallt många bilder. Inte lätt att skrolla genom dem. Ska kalla tråden 'Galna av lycka!' eller 'Pugs hjul experiment!' eller nåt liknande :)
Här ska jag bara posta några bilder nu, mycket lättare att göra än att försöka skriva på svenska.
Fattien med en ny offset-framgaffel, alltså med ett böjt ben (one curvy leg). Ser ut som om den har krockats :)
Nytt offset framhjul (alltså med ekrarna bara på en sida av fälgen) plus en surly Dingle 2speed klinga/cog. Men egentligen är det ett bakhjul :)
Bilden som kommer nu är inte för Lars! Så stänga ögonen och skrolla lite vidare du snälla Lars! ;)
Offset framhjulet och en stackars liten mus ..
Framhjulet sitter nu bak.
Bakhjulet är fram.
Lite konstigt att se en kassett när man tittar nedåt.
Härligt att köra fixie! Och jättebra benstyrka träning!
Men köra fixie kan också göra ont, så akta benen och framförallt nacken. En vurpa är lätt hänt när pedalerna snurrar runt och runt hela tiden. Framförallt med en pansarvagnfattie, den är ju svårt att stoppa. Cykeln får också många smällar, den har ett hårt liv, stackars fatbike.
Men ibland får cykeln vila på raften.
Eller stå i delar i skogen.
Eller vänta vid en kolarkoja ..
.. tills jag har druckit mitt kaffe.
Ibland är han kamouflerat som ett konstigt träd :)
Härligt när det är varmt. Jag känner mig den lilla sjöjungfrun som sitter naken på en sten. Och ta av kläderna tar nu bara 4 sekunder, det är ju nästan ingenting man ha på sig när det är 30grader :)
Också kul att paddla när det är så varmt. Men om det brinner i skogen, man vet inte var och har bara en nylon båt och en fattie då blir man lite nervös ..
Jag är van att se en tjock kassett på hjulen men nu är det en snygg 2speed Dingle :)