OBS Rädda landsvägscyklingen på Södertörn

Titeln är click-bate men jag är orolig att Trafikverket sin vana trogen ger oss sugiga smala cykelvägssträngar. Det aktuella vägavsnittet används för väldigt många för att kunna få till vettiga rundor på Södertörn. Jag för min del vill inte att det ska bli en unken transportsträcka för att komma ut på riktiga motionsvägar.

ToddyKrycka sa:
Titeln är click-bate men jag är orolig att Trafikverket sin vana trogen ger oss sugiga smala cykelvägssträngar. Det aktuella vägavsnittet används för väldigt många för att kunna få till vettiga rundor på Södertörn. Jag för min del vill inte att det ska bli en unken transportsträcka för att komma ut på riktiga motionsvägar.
Att det byggs cykelbana längs en väg man normalt tränar på kan ju bara bli sämre, eller hur?
Om det byggs cykelbana längs en väg man normalt pendlar på kan det bli bättre om det görs rätt.

Det gäller att skriva sitt svar på just det sättet. Jag var noga med att påpeka att det måste gå att hålla tempo på cykelvägen om den skall vara ett alternativ för pendling/träning.

Stumpy sa:
Det gäller att skriva sitt svar på just det sättet. Jag var noga med att påpeka att det måste gå att hålla tempo på cykelvägen om den skall vara ett alternativ för pendling/träning.

Tänkte samma sak och påpekade vikten av bredd på cykelbana och separation från övriga färdslag och gående.

Senast ändrad:
Hoppas att dom inte bara delar av nån liten sträng intill lansvägen. Det brukar bli väldigt skräpigt och mycket punkteringar.

Lingon sa:

Framför allt jobbigt om man får möte

IMG_0417.PNG

Bör jag ta med att jag är flerfaldig KOM-innehavare på den berörda sträckan i mitt utlåtande? :)

grämer mig forfarande över att en av mina första KOMs någonsin byggdes sönder med en rondell mitt på strax efter jag förlorade det så jag inte fick chansen att återta. Du kanske kan bifoga något slags läkarutlåtande om hur mycket mental smärta det skulle tillfoga dig.

Så, nu har jag också svarat. Känner mig faktiskt väldigt berörd då 259:an är något jag utsätter mig för väldigt ofta. Den närmaste vägen från södra Stockholm där man kan trycka på under lite längre tid.

Tillbaka
Topp