Film från Happyreunion Karlstad

Frolicc

Aktiv medlem
Sedan 2012 har happyrides varit i princip utdött i Karlstadtrakten efter att ha blomstrat under de fem tidigare åren.

"andematt" tog initativ till en återträff med cykling på klassiska stigar följt av grill på kvällen, allt fångades på film.

Ta hand om era happyrides, det blir aldrig sig likt om de försvinner.

Vi är ofantligt många som cyklar i karlstad. Dock är det i ett annat format än för tio år sedan när vi var många om vi var tio vuxna som kom på en happyride. Numera kommer 60 barn på den organiserade klubbträningen =)

me.I.am sa:
Newmannen sa:
Vad tråkigt, ni får se till att fortsätta att ses framöver! Verkar även som att det är relativt få landsvägscyklister när jag varit i trakterna och cyklat eller det kanske bara är för att jag inte hann se dem när de cyklade 70 km/h på banvallen? ;)

http://nwt.se/karlstad/2017/05/30/man-kan-inte-cykla-i-70-i

70 km/h? Skulle inte förvåna mig om dom hade lycra också!

Enligt artikeln hade de Lycra, annars går de ju inte förstår du väll :)

Newmannen sa:
me.I.am sa:
Newmannen sa:
Vad tråkigt, ni får se till att fortsätta att ses framöver! Verkar även som att det är relativt få landsvägscyklister när jag varit i trakterna och cyklat eller det kanske bara är för att jag inte hann se dem när de cyklade 70 km/h på banvallen? ;)

http://nwt.se/karlstad/2017/05/30/man-kan-inte-cykla-i-70-i

70 km/h? Skulle inte förvåna mig om dom hade lycra också!

Enligt artikeln hade de Lycra, annars går de ju inte förstår du väll :)

Lycra är kutym! :-)

lycranwt.png

Frolicc sa:
Sedan 2012 har happyrides varit i princip utdött i Karlstadtrakten efter att ha blomstrat under de fem tidigare åren.

Det är ju inte riktigt sant, stiggruppen kör varje onsdag från KMTI och har gjort så de senaste fem åren iaf. Det händer att vi både grillar, hinkar bärs eller tar ett dopp i Vänern under turen också, eller kör en tur med folket i Arvika på helgen.

Den stora skillnaden är väl att det administreras via Facebook för det mesta nu för tiden (och att Bosse inte är med så ofta). Men i praktiken gör det ingen större skillnad :)

Härlig film! Blåmärkena börjar just försvinna...

Man får inte glömma juvelen "getryggen" som du filmade i sin helhet". Synd att du var så snabb att du inte fick med Jordans lerinpackning ;)

Fasen vilken toppklass reunion ni verkar haft. Snygg rulle också Frolicc. Hoppas det kan bli fler tillfällen!!

Mekade faktiskt med Andematts gamla cykel för någon vecka sedan. Nu är den såld igen i tredje eller fjärde led... :-)

Tiki sa:
Fasen vilken toppklass reunion ni verkar haft. Snygg rulle också Frolicc. Hoppas det kan bli fler tillfällen!!

Mekade faktiskt med Andematts gamla cykel för någon vecka sedan. Nu är den såld igen i tredje eller fjärde led... :-)

Finns inget som talar emot fler tillfällen! Då får ni se till att komma med :)

Den gamle blå Meridan! Lever den än! :) Den kött jag på Solsta cykel när de låg i hörnet på Haga.. 2005 tror jag det var.

Låter skoj om det blir fler tillfällen. Ja det blåa vidundret har nu en kortare styrstam, bredare styre och ett nytt liv i Mölnlycke. :-)

Frolicc sa:

Nej det stämmer inte. Som Brand säger, vi kör Happyride varje onsdag kl 18 året runt och är fler nu än i "gamla dagar". Dock så anonseras det inte längre ut i den gamla fina Karlstadstråden längre utan i vår FBgrupp.
I onsdags var vi 15-20 stycken i HRgruppen ute och cyklade tex.

Men skoj att ni kom ut i skogen!

Tillbaka
Topp