[RR] Trysil/ Rörbäcksnäs/ ungar

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Jaha vi hängde i Trysil & runt Sälen i helgen & nationaldagen i år. Grymt roligt & såhär var det:

Först så hade de byggt en hopplinje & asfalterat pumpen i Trysil å grabben på 7 bast ville till hoppen han testade först mellan svåra sen drog han till det största å körde där :)

Sen passade jag på att köra lite själv, första gången på en fs här så nu vågade jag ta dubbeln på trädbron & en stor sten mm som jag fegat på förra året på ht.

Så var vi i rörbäcksnäs med å det är ju riktigt fint + att det faktiskt går rätt snabbt emellanåt ;)

Tar väl å slänger med lite bilder med :)
Balansträning.

P6030019.jpg

P6030028.jpg

De nya hoppen.

P6030046.jpg

Å när jag kollar på bilderna så ser jag att han kollar på mig hela tiden i hoppen :) Men det verkar ju funka!

'
P6030055.jpg

Sen så den asfalterade pumpen hur fin som helst!!

P6030080.jpg

P6030118.jpg

Skog & broar

P6030129.jpg

P6030145.jpg

Frugan fick låna Canyonen, stabil cykel så hon inte skulle bryta några fler armar...

P6030147.jpg

Sen var vi i Rörbäcksnäs där är det grymt med familjen körde byrundan med ungarna :) Å så på pumpen såklart!!

P6040177.jpg

Riktigt fint.

P6040185.jpg

Lite jobbigt med SS

P6040198.jpg

Frugan inne på varv 2 :)

P6040204.jpg

Duktig cykel den var nästan 20 min snabbare än mina andra på Vallsjörundan :) 1:48 typ...

P6040207.jpg

Å så lite utför !

P6040209.jpg

Vallsjörundan :)

P6060223.jpg

Å en liten på ungarna :)

Japp det blev en kanonhelg! Skulle ju bara regna egentligen men så blev det ju inte. Vill ha med tid att köra stigar runt Trysil å även Stöten men det kanske man hinner med längre fram i sommar?

Kul RR! Nu blev jag riktigt sugen på att återvända både till Sälen och rörbäcksäs, samt ett förstgångsbesök i trysil. Modig grabb som skickar på hoppen verkar det som :)

Dirren
Ja det är bra familje cykling mm däromkring?

Tobgren
Jag gillar vara där har nån film från förra året Ragleyn i Trysil efter att jag hade svetsat ihop den. Kul som fann att köra ht på alla de ställena tycker jag!

Alfsomfan
Det är Per på Racing Bike Swedens gamla Pyren Camille en 29 i stål med 140 i slag!

Magedb
Nä jag tycker inte det finns lite alternativ att köra tillbaka fina slingrande stigar eller brötig stig. Det är riktigt kul å välbyggt men mycket familjer. Inte på de svårare ställena dock. Men vill man ha lite flyt så tror jag att kvällsåkning är att föredra.

DanielW sa:
Är asfaltspumpen i trysil eller Sälen? Ska till Sälen i sommar och om den är där kommer barnen bli glada.

Den är i Trysil åk dit det är nära typ 40 min beroende vart ni är i Sälen då :) Rörbäcksnäs är med kanon med ungarna :)

Fråga kring boende.
Kommer med husbil, kan man stå så man smidigt kan utgå från bilen?
Gäller både Trysil och Rörbäcksnäs.
Kollade även Lindvallen, men vad jag kan se finns ingen parkering för husbil där.

I Rörbäcksnäs står de med husbilar vid starten. Trysil borde inte vara nåt problem nere vid pumpen men jag är inte säker. Plats finns det iallafall?

PatrikHA sa:
Fråga kring boende.
Kommer med husbil, kan man stå så man smidigt kan utgå från bilen?
Gäller både Trysil och Rörbäcksnäs.
Kollade även Lindvallen, men vad jag kan se finns ingen parkering för husbil där.

I Rörbäcksnäs skulle jag säga att det är bättre med plats nere vid affären istf vid spårstarten. Det är ca 200m bort så ingen big deal.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp