SSSM MMXVII , Singlespeed-SM 2017, 30/9. Tävlingen avgjord!

Pelle Hå

Aktiv medlem
SSSM2017.jpg

Kära vänner och bekanta, det är med stor glädje som vi nu öppnar anmälningen för SSSM MMXVII.

Tid:
Lördag 30 september, klockan 12.00.

Plats:
Göteborg, Delsjöområdet, Brudaremossens parkering.
Från parkeringsplatsen kommer det vara snitslat till startplatsen. Se kartlänk nedan.
Karta: https://www.google.se/maps/place/Pa...3c2f9dde6!8m2!3d57.6962383!4d12.0536622?hl=sv

Obligatorisk nummerlappsutdelning: Fredag 29 september, från kl. 20:00, på Ostindiska Ölkompaniet.
Adress: Danska vägen 110. (Nära Redbergsplatsen) Karta: https://goo.gl/maps/JZ3kGX2StH22

Det går inte att boka bord här men vi chansar på att det går bra ändå.

Anmälan:
Anmälningsavgiften är 100kr, som Swishas till: 0 sju xx
(skriv gärna ditt Happy-nick som meddelande)

Fyll sedan i namn, Happy-nick och klass i dokumentet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fmc9DB0Xer11ALUGFfHVv70pw2Zf9pU_bhCj2S3ZiGE/edit?usp=sharing
(TRUE: riktig snigelspeedhoj utan växelreglage och växelförare. FAKE: växlade hojar med tejpade/spärrade reglage.) Singlespeed-SM utförs på cykel med en utväxling. =)
Fyll även i om du vill ha kött- eller vegoalternativ att äta efter tävlingen. Det ingår lättare mat i anmälningsavgiften.

Eventuellt överskott skänkes till WWF.

Allmän info:
OBS! Bekvämligheter såsom toalett, dusch och vatten finns ej på tävlingsområdet.
Närmast finns ett utedass ca 500 m från parkeringen. Följ grusvägen, till höger om infoskyltarna. I slutet av backen finns ett utedass på höger sida.

Cykeltvätt:
Någon kilometer från parkeringen, vid Skatås, finns en vattenslang. Vid blött väder kör vi dit gemensamt så att de som vill kan tvätta av sin cykel efter tävlingen.

Boendeförslag:
Lisebergsbyn har både husvagnscamping, vandrarhem och stugor för uthyrning. Välj själv om du vill att lakan, handduk, frukost och städning ska ingå. https://www.liseberg.se/boende/former/ (scrolla ner och välj typ av boende först)

Det ligger nära Delsjön och tävlingsområdet. Det finns även hotell och säkert andra vandrarhem i området, om ni föredrar något annat.

Kvällsnöje, lördag 30/9, kl.20:00.
För de som inte fått nog av att sjunga och stoja utmed tävlingsbanan så går det utmärkt att vidare förlusta sig på Liseberg denna afton, då spökrockarna Ghost B.C. spelar på Stora Scenen!
Inträde till Liseberg kostar 100kr, utöver det är spelningen gratis.
https://www.liseberg.se/evenemang/alla/ghost/

Senast ändrad:
Kanske ska det förtydligas att nummerlapp delas ut kvällen innan.

Videon till Cirice var ju obehagligt bra!

Redan i September? Hur skall jag hinna deka ner mig tills dess? Tur jag har bra grundnivå på mängden otränad jag är.

Ah, nice! Någon som har lust att dela något boende? Tänker då på stuga eller vandrarhem. Vet inte om jag är så sugen på att tälta...

Min svåger fyller 60 har fest på samma datum. Jag kommer prioritera det, han är en trivsam herre. Kampen om jumboplatsen är härmed vidöppen. Jag hoppas på en fyllig tråd före under och efter.

oxr sa:
Tjusigt! Förstår bara inte den där formuleringen 'om det blir blött'.

Dubbla negationer hade sett för rufsigt ut så det fick bli så. "Om det inte blir blött åker vi inte dit" ser ju lite tokigt ut.
Jag läser dock mellan raderna och förstår din oro, men hav förtröstan! Det kommer säkert finnas möjlighet att provköra vattenslangen.

Tvätta av cykeln är ju den enda helt säkra tillfredsställelsen som går att utläsa utöver den möjliga fredagsölen.
Håller på att titta över möjligheterna att delta även om jag bara helst ställer upp i SM-tävlingar med max 3 deltagare.
Finns det några indikationer på vad som kan förväntas av själva banan?

1. Jag föredrar absolut Ghost framför Dag Finn.
2. Glädjande att det blir av och verkar bra uppstyrt!

Q&D sa:
Finns det några indikationer på vad som kan förväntas av själva banan?

Banan innehåller, enl rådande sssm-regler, en obligatorisk vätskekontroll (läs: öl-stopp). Om inte det vore skäl nog så kan jag avslöja att banan kommer ha sektioner där olika egenskaper hos cykel och cyklist sätts på prov, och att den kommer vara precis lagom lång för att räcka hela vägen från start till mål. ;-)

Senast ändrad:
iMats: Nej, jag är för mörkrädd för att stå på samma scen som Ghost.

Polarbear: Haha, det där hade jag förträngt, tack för påminnelsen.
Yes, det ska bli kul det här!

Jag är så betagen av den vackra konst som tagits fram som på:a för det här att jag är rädd att själva mästerskapet hamnar lite i skymundan. Pentagramet kommer bestå för eftervärlden.

Ja, verkligen. Antar att vinnaren får originalet, och därmed sin ålderdom tryggad!

Finns eventuellt lite problem för min del som jag inte rår över tyvärr... :-( Lite risk för DNS alltså.

Jaha då blir d till att försöka klämma in ytterligare ett användningsområde för dirt hojen då.

Mats: Ajdå, vad tråkigt. Hoppas det löser sig för dig.

Kneecap: Huh? Är länken trasig eller vad felas?

Hagman: Gött att höra!

Som sagt så har mitt problem nog löst sig. Boende? Vad sägs om dela en stuga? Kneecap är eventuellt intresserad. Jomper vet jag inte men det fanns väl ett kanske där? Jonas Larsson en natt?

Ja, ett kanske från mig, övriga familjens deltagande hänger fortfarande i luften en aning.

Den här jäkla helgen ställer till en del gällande boende då varenda billigt boende är bokat sen länge... Någon som har tips? En toa, dusch och 2kvm på ett golv så man kan rulla ut en sovsäck...

onegear sa:
Den här jäkla helgen ställer till en del gällande boende då varenda billigt boende är bokat sen länge... Någon som har tips? En toa, dusch och 2kvm på ett golv så man kan rulla ut en sovsäck...

Jävla nazister!

Visst ja, man kan ju passa på att demonstrera när man ändå är ute och rör på sig.

Ska man ta med ridstövlarna?

Så det är bokmässan. UNgefär som Almedalsveckan när det kommer till prisvärt boende mao?

oxr sa:
Kneecap sa:
Tjena!

Jag är inte i behov av boende längre.

Boende i Göteborg? Glöm inte att lämna tillbaka nyckeln.

Tjena!

Glömde inte att lämna tillbaka den, men jag tappade bort den efter c:a fem minuter.. Kostade en hotellnatt plus nya dörrlås.
Imponerande att du kom ihåg.. Det är ju bara tolv år sedan snart..

Lite tjöt kanske med det där med boende men... Känns som det är dags att boka tex en stuga men jag är inte sugen på att betala 2800:- själv. Så vill någon dela en stuga? Eller finns det någon plats över någonstans?
Såg iofs att det går att boka en husvagn själv för 900:- så det är ju ett alternativ.

Jag är en rök och snarkfri gubbe i mina bästa dagar och stör inte mer än nödvändigt. Behöver ännu inte springa upp och pissa mitt i natten till exempel. Möjligtvis vaknar jag tidigt och skramlar lite med kaffebryggaren.

Tillbaka
Topp