SSSM MMXVII , Singlespeed-SM 2017, 30/9. Tävlingen avgjord!

Har faktiskt också funderat på det där med tält vilket är väldigt trevligt om det inte är för sunkigt väder.

Edit: SMHI tycker det ser bra att ut på alla vis :-)

Senast ändrad:
Tror jag bokar en stuga29/9-1/10 och ser hur många som vill bo där. Vi blir två eller tre från gävle/dala iaf.

Nu har jag bokat en 4 bäddsstuga i Lisebergsbyn så får vi se hur många det blir som bor där...

Jag ger upp redan nu. Överlåter min plats i stugan till iMats. Blir för tight med tiden så jag bygger lego istället för SSSM. Hoppas ni andra blir blöta.

Senast ändrad:
Tråkigt att du inte hinner, Oskar. Hade varit kul att se dig. Det får bli nästa gång vi ses istället. =)

Skulle behöva uppgifter för min fanclub som överväger upprätta ett kansli inom tävlingsområdet (TO) vid mitt eventuella deltagande.

1. Hur långt från p-platsen finns TO?
2. Är TO bemannat hela tiden?
3. Hur lång tid beräknas tävlingstiden till?
4. Finns det några pedofiler på startlistan?

1. Ca 500 meter skulle jag gissa. Stig hela vägen.
2. Ja, vi kommer finnas i krokarna om någon vill lägga väskor etc.
3. 1-1,5 timme, plus ev. skitsnack/fika/strul längs banan.
4. Inte såvitt jag vet.

Välkommen!

Vi kommer hela familjen, men det är ännu oklart vem som cyklar. Tre singlespeeds medtages. Min, Malins och Hjalmars. Finns det juniorklass?

Tjena!

Hyfsat panik när man inte hittar drivlinan till cykeln.. Att renovera innebär att garaget är en krigszon utan dess like.

Tjena!

Hmm.. Ostindiska ÖLkompaniet har en väldigt lustig dryckesmeny, det finns bara vin..

Senast ändrad:
jomper: Vad kul! Ingen juniorklass, men det går nog bra att lalla runt vid start/mål-området under lite uppsikt av en vuxen. Eller han kanske har självbevarelsedrift nog att inte köra där det är farligt.

Kneecap: Lol!

Tror jag lyckades fulfixa kedjelinjen ikväll så det ska hålla.
Team Quick & Dirty anmäler sitt intresse nu och fixar kirret imorgon.

Hagman sa:
Skulle Andreas vara med med din hoj lr?

Anmält mig nu. Blir i ratbike klassen.
Table top däck.
Kanske utan frambroms, men troligen med frambroms. Får se om min överlevnadsinstinkt trumfar min lathet eller inte.
Riktigt fulfixad kedjespännare från gamal växel, högst osannolikt att den kommer fungera tillfredsställande.
kedjespännare av beprövad PET tekonoligi
Mycket usel Elixir broms med mer luft än olja.

Troligen kommer inget av ovanstående kunna fixas acceptabelt i tid.

På tal om bromsar så har jag åkt på att lufta både fram och bak. Dom har gett lite extra träning kan man säga... Grymt lättluftade dom där gamla Magurorna. Dessutom första gången jag överhuvudtaget gör något, förutom att byta belägg, på 13 år. Bra betyg! Nu är den fit for fight, typ...

Blir kul det här! Verkar vara hända lite på stan också under lördagen...

Kvällens mekaniska irrfärder är klara, provrullning i mörker (höll på att cykla i vattnet när jag kikade in hos en granne) utförd.

37103842790_557058e4ef_h.jpg

Insåg att jag lånat vevpartiet från Malins cykel eftersom 180mm-vevarna inte funkade på den här ramen, så det blev till att panikmeka lite där också.

1/2 Boråsmaffian är tyvärr i Sälen denna helgen.. Oklart ännu om resterande 1/2 anländer till Götet

Senast ändrad:
Kneecap sa:
Tjena!

Vart håller Boråsmaffian hus någonstans förresten?

I Borås?

Mitt deltagande är högst osäkert. KAN finnas en möjlighet om man får dispens att hoppa över nummerlappsutdelningen på fredag....

Tillbaka
Topp