Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BjornR sa:Om det går att se så var 'contact adjustment' rödanodiserat inuti mekaniken när jag bytte kolvarna på mina bromsar. Kanske är annorlunda på reglage från fabrik.
https://i.ebayimg.com/images/g/~u8AAOSwSRpZtk7e/s-l225.jpg
Den där röda grejen i mitten. 'Contant adjustment' skruvar in och ut den röda delen och det är den som du får titta efter. Mer än så vet jag inte.
BjornR sa:Beställa två st packningskit och någon timmes arbete. Rsc är väldigt lätt att serva medans rs och r har en jobbigt liten låsring som kan vara svår att få bort.
Är det den bredaste/yttre delen på kolven man slipar ner? Hur mycket material tar man bort?dnleriksson sa:Jag slipade ner min i somras typ. Den funkar perfekt fortfarande ??
wenna sa:Köpte aluminium-kolvar från China bara för att testa. kostade typ 50kr hem till brevlådan så varför inte. Mina bromsar har inte strulat ännu men om dom gör det så blir det att först testa med Alu-kolv.
Skogling sa:wenna sa:Köpte aluminium-kolvar från China bara för att testa. kostade typ 50kr hem till brevlådan så varför inte. Mina bromsar har inte strulat ännu men om dom gör det så blir det att först testa med Alu-kolv.
50 kr efter Arlanda?
Jo knäckte låsringen, vilket var väntat, så jag har en ny. Men lyckas som sagt inte trycka dit den samtidigt som jag trycker ner kolven. Får väl skaffa ett verktyg...BjornR sa:Du gör sönder låsringen och sedan använder den medföljande och trycker ner den igen. "Pick"(kan inte svenska ordet) är bästa verktyget för att få ut låsringen.
Är det verktygsproblem så är det bara att hitta låsringstänger och slipa till spetsarna så att dom fungerar, eller bara lämna in till LBS för att montera låsringen.
Plastverktyget är för swinglink om du äger RS eller RSC.
Tack. Jo glider nog förbi lbs imorrn...BjornR sa:Guide R/S/C:
Reach
Swinglink
Contact adjustment
Swinglink är en extra länk som flyttar beläggen snabbt för att reducera dödzonen och ge "bättre" känsla i bromsen. Har man R så har du bara den enkla varianten.
Skulle nog ändå gå till lbs och ge fikapengar för att montera allt.
Hur gammal är hojen/bromsarna? Apropå möjligheten till reklamation.mattiasbacklund sa:Lämnat mina till LBS för reklamation. Jag vägrar självfix, för SRAM måste ju få feedback för att bygga fungerande produkter. Under väntan av reklamation har jag köpt nya XT bromsar. Så åker ev nya SRAM på en annan hoj sedan.
wenna sa:Skogling sa:wenna sa:Köpte aluminium-kolvar från China bara för att testa. kostade typ 50kr hem till brevlådan så varför inte. Mina bromsar har inte strulat ännu men om dom gör det så blir det att först testa med Alu-kolv.
50 kr efter Arlanda?
Kommer inte ihåg exakt summa men jag åkte inte på några extra avgifter. Kostar 10 dollar nu ser jag.
https://www.ebay.com/itm/Brake-Leve...m=192464233415&_trksid=p2060778.c100290.m3507
magnil sa:Fixade mina Guide RSC i somras genom att slipa ner dem. Du behöver inte specialverktyget. Egentligen skall man ha lite DOT-fett (eller vad det heter), hade inte det men de fungerar kanon ändå.
Finns bra guide på Youtube om hur du gör.
Shadyboy sa:Bumpar denna tråd. Finns det något sätt att fixa detta utan att behöva lämna in till LBS?