Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby

Oggler

Aktiv medlem
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig som köpte en vit Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands väsby. Troligtvis var det här år 2014 - 2016. Cykeln såldes/byttes sedan tillbaka till Cykelhuset Upplands väsby efter en tid. Ramstorleken är XL.

Det såldes förmodligen en hel drös vita Epic Comp Carbon under den här perioden. Men förmodligen inte så många som sålt/bytt tillbaka Cykeln till samma inköpsställe.

Jag vore evigt tacksam om den här personen vill ge sig till känna i den här tråden. Eller skicka PM till mig. Eller ringa mig på 070 - 518 67 77

Tack på förhand
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Nu blir man ju nyfiken. Varför vill du komma i kontakt med denne?
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Konspirationsteori:
Köpte fincykel. Returnerade sminkad fulcykel. Bedrägeri.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
.
 

Bilagor

  • 2E5C7AFE-1952-4A9C-9E43-8693A57941B1.jpeg
    2E5C7AFE-1952-4A9C-9E43-8693A57941B1.jpeg
    78.9 KB · Besök: 254
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Det kan ju vara så enkelt att cykeln står där till salu som begagnad, och TS är spekulant men vill höra med förre ägaren om det är nåt fishy med den...
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jag ska stilla er nyfikenhet.

Någon gång runt 2015 köpte någon en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i upplans väsby. Efter en tid byttes eller såldes denna Epic tillbaka till butiken (cykelhuset i upplands väsby). Sedan såldes cykeln som begagnad av cykelhuset i väsby till en person som jag känner till. Därefter köpte jag cykeln av den personen.

Nu har det ettablerats en spricka i ramen. Det är en bågformad spricka som går i en båge i ramgodset ovanför vevpartiet på drivsidan. Det finns flera Epic med samma typ av defekt. Så problemet är inte helt okänt.

Specialized lämnar livstids garanti på huvudtriangeln på sina Epicramar. Men då jag inte är första ägaren så har jag egentligen ingen garanti. De återförsäljare jag varit i kontakt med säger att det finns goda förutsättningar för reklamation ändå. Men jag bör/måste ha originalkvittot.

Originalkvittot på den här cykeln har Cykelhuset i Upplands väsby. Men de kan inte söka fram det om jag inte har namnet på första ägaren. De kan alltså inte få fram kvitto via tex ramnummer. De måste söka på namnet.

Det är därför jag efterlyser den här personen.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Äsch! Där dog en tråd med hög potential.
Ett seriöst svar på direkten ;)
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Heh.. jag tänkte när jag läste denna tråden tidigare... "Snart i rambrottstråden" Men skrev inget :)
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
ajdå, kanske Polisen eller något har stöldskyddsregister där det ramnumret är med och på så vis kan man få fram namn!?
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Det sitter en stöldskyddsdekal på ramen. Jag har kontaktat polisen. Men det hjälpte inte. Det aktuella försäkringsbolaget säger att de har ett namn, men det strider mot deras policy att lämna ut det.

Däremot var försäkringsbolaget hjälpsamma nog att skicka ut ett brev till den här personen med mina kontaktuppgifter. Vi får se om det ger något. Jag tänkte att det skadar inte att efterlysa personen här på happy också.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Oggler sa:
Det aktuella försäkringsbolaget säger att de har ett namn, men det strider mot deras policy att lämna ut det.
Det är säkert också fallet med Cykelhuset och andra butiker. Finns ramnummer och kundnamn i databasen kan de givetivs söka på båda, men eventuellt får de inte sprida sådan information utan polisens inblandning eller att personen som söker informationen är köparen.
Jag har varit i kontakt med min cykelbutik för en cykel som delvis betalats av mitt försäkringsbolag. Jag bad om en kopia av kvittot på köpet typ 2 år senare och de hade inga problem att hitta kvittot mha ramnumret. De hade enbart registrerat försäkringsbolaget på köpet.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Oggler sa:
Det sitter en stöldskyddsdekal på ramen. Jag har kontaktat polisen. Men det hjälpte inte. Det aktuella försäkringsbolaget säger att de har ett namn, men det strider mot deras policy att lämna ut det.

Däremot var försäkringsbolaget hjälpsamma nog att skicka ut ett brev till den här personen med mina kontaktuppgifter. Vi får se om det ger något. Jag tänkte att det skadar inte att efterlysa personen här på happy också.
Köpte du inte lös ram = kanske andra garantier?
Vad säger butiken?
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Neeej, inte andra sidan! Jag måste bumpa upp tråden. Jag skulle verkligen vilja få tag i den här personen. Eller personens namn rättare sagt.

NickPick: Det är en komplett cykel det är frågan om.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Lite småaktigt av cykelhuset att inte kunna hjälpa till utan kvitto när de faktiskt vet att den är såld av dem från början kan jag tycka.

(och så blev det en bump..)
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
jomper sa:
Lite småaktigt av cykelhuset att inte kunna hjälpa till utan kvitto när de faktiskt vet att den är såld av dem från början kan jag tycka.

(och så blev det en bump..)

+1, och så blev d en till bump
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Oggler sa:
Neeej, inte andra sidan! Jag måste bumpa upp tråden. Jag skulle verkligen vilja få tag i den här personen. Eller personens namn rättare sagt.

NickPick: Det är en komplett cykel det är frågan om.

Okej. Hade minnen av att du bytte ram med någon till en storlek större. Bjuder på en bump :)
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
jomper sa:
Lite småaktigt av cykelhuset att inte kunna hjälpa till utan kvitto när de faktiskt vet att den är såld av dem från början kan jag tycka.

(och så blev det en bump..)

Det är inte specialized då som kan tänkas vilja ha som bevis på första ägaren eller något? Me tanke på att det ju egentligen ä kraven
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Vet inte riktig, jag har reklamerat Specializedramar två gånger och ingen av dem frågades det efter något kvitto. Det gick genom dåvarande generalagenten Grahns.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
jomper sa:
Vet inte riktig, jag har reklamerat Specializedramar två gånger och ingen av dem frågades det efter något kvitto. Det gick genom dåvarande generalagenten Grahns.

Ja det känns ju lite att det beror på handlaren o så borde det ju inte vara
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jensen sa:
jomper sa:
Vet inte riktig, jag har reklamerat Specializedramar två gånger och ingen av dem frågades det efter något kvitto. Det gick genom dåvarande generalagenten Grahns.

Ja det känns ju lite att det beror på handlaren o så borde det ju inte vara

Men det är ju handlaren man reklamerar hos.... vad agenturen kräver av handlaren är en annan sak. Handlaren väljer hur hjälpsam han vill vara.
 
Senast ändrad:
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Luzen sa:
Jensen sa:
jomper sa:
Vet inte riktig, jag har reklamerat Specializedramar två gånger och ingen av dem frågades det efter något kvitto. Det gick genom dåvarande generalagenten Grahns.

Ja det känns ju lite att det beror på handlaren o så borde det ju inte vara

Men det är ju handlaren man reklamerar hos.... vad agenturen kräver av handlaren är en annan sak. Handlaren väljer hur hjälpsam han vill vara.

Ja det är ju det jag menar. Man hade önskat att det var lika utgång oavsett vilken butik du handlat från när det gäller garanti ärenden
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Ingen skugga på cykelhuset i väsby. Specializeds garanti gäller ju endast första ägaren. Så cykelhuset i väsby har väl all rätt att inte ge bifall på mitt garantianspråk. Däremot tycker jag de borde kunna ge mig en kopia på originalkvittot med hjälp av ramnumret.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Du har inte funderat på att laga den istället? Om det är en spricka i en skarv på ramröret borde det vara ganska enkelt.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Vi har ju våran in house plast doktor.

Kid nånting eller ?
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Oggler sa:
Nu har det ettablerats en spricka i ramen. Det är en bågformad spricka som går i en båge i ramgodset ovanför vevpartiet på drivsidan. Det finns flera Epic med samma typ av defekt. Så problemet är inte helt okänt.

Tyvärr inte till någon hjälp för dig men vet du mer kring den här svagheten på epicramarna? Har själv råkat ut för det i höstas på en -14 modell men hade inte samma kvittoproblem. Fick en -16 istället men undrar om någon vet om Specialized har gjort några förbättringar eller är det ett lotteri om det kommer hända igen?
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Innan jag börjar fundera på att laga ramen så vill jag ju bottna garantispåret. Jag har inte gett upp än med andra ord.

Sedan undra jag om det inte är svårt att laga en sådan skada. Om laminatet runt hela vevpartiet börjat mjukna så känns det som att det skulle vara svårt att få någon ordning på det. Infästningen för baksvingen sitter ju precis där också.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jag famlar lite efter ett dokument man ibland fyller i för att verifiera köp och ägarförhållanden. Det är inte så att de skickat ett sådant till tillverkaren vid nyköpet? ÅF borde ju kunna fråga vem som är första ägare enligt tillverkaren eller möjligen nån mellanhand i ÅF-ledet. Hur vet tillverkaren annars att det är första ägaren, om ÅF ställer sig utanför hanteringen? Fast antingen är det inte så noga med första ägare och det borde gå ganska lätt eller så har du ingen rätt alls att åberopa garantin. När man sett vad Kid1000 kan prestera skulle jag inte vara särskilt orolig för resultatet av en reparation. Där har du nåågon som kommer fixa det igen om det inte håller vad som lovats, eller så går den inte att laga och då får du veta det innan.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Hasse#7 sa:
Jag famlar lite efter ett dokument man ibland fyller i för att verifiera köp och ägarförhållanden. Det är inte så att de skickat ett sådant till tillverkaren vid nyköpet? ÅF borde ju kunna fråga vem som är första ägare enligt tillverkaren eller möjligen nån mellanhand i ÅF-ledet. Hur vet tillverkaren annars att det är första ägaren, om ÅF ställer sig utanför hanteringen? Fast antingen är det inte så noga med första ägare och det borde gå ganska lätt eller så har du ingen rätt alls att åberopa garantin. När man sett vad Kid1000 kan prestera skulle jag inte vara särskilt orolig för resultatet av en reparation. Där har du nåågon som kommer fixa det igen om det inte håller vad som lovats, eller så går den inte att laga och då får du veta det innan.

fast du tror inte specialized höjer på ögonbrynen om butiken först kommer och frågar om vem som är första ägare till en hoj, och sen kommer "ja just det, jo han kommer nu och har en trasig ram som borde gå på garanti" ? så OM nu specialized skulle vara hårda (vilket jag ju inte vet) så ska man kanske inte fråga dem om vem som ä första ägaren, jag hade i alla fall dragit öronen åt mig som reklamationsansvarig :D
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jensen sa:
Hasse#7 sa:
Jag famlar lite efter ett dokument man ibland fyller i för att verifiera köp och ägarförhållanden. Det är inte så att de skickat ett sådant till tillverkaren vid nyköpet? ÅF borde ju kunna fråga vem som är första ägare enligt tillverkaren eller möjligen nån mellanhand i ÅF-ledet. Hur vet tillverkaren annars att det är första ägaren, om ÅF ställer sig utanför hanteringen? Fast antingen är det inte så noga med första ägare och det borde gå ganska lätt eller så har du ingen rätt alls att åberopa garantin. När man sett vad Kid1000 kan prestera skulle jag inte vara särskilt orolig för resultatet av en reparation. Där har du nåågon som kommer fixa det igen om det inte håller vad som lovats, eller så går den inte att laga och då får du veta det innan.

fast du tror inte specialized höjer på ögonbrynen om butiken först kommer och frågar om vem som är första ägare till en hoj, och sen kommer "ja just det, jo han kommer nu och har en trasig ram som borde gå på garanti" ? så OM nu specialized skulle vara hårda (vilket jag ju inte vet) så ska man kanske inte fråga dem om vem som ä första ägaren, jag hade i alla fall dragit öronen åt mig som reklamationsansvarig :D

Du menar att det är ett solklart fall av bedrägeri!? :D
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
NickPick sa:
Jensen sa:
Hasse#7 sa:
Jag famlar lite efter ett dokument man ibland fyller i för att verifiera köp och ägarförhållanden. Det är inte så att de skickat ett sådant till tillverkaren vid nyköpet? ÅF borde ju kunna fråga vem som är första ägare enligt tillverkaren eller möjligen nån mellanhand i ÅF-ledet. Hur vet tillverkaren annars att det är första ägaren, om ÅF ställer sig utanför hanteringen? Fast antingen är det inte så noga med första ägare och det borde gå ganska lätt eller så har du ingen rätt alls att åberopa garantin. När man sett vad Kid1000 kan prestera skulle jag inte vara särskilt orolig för resultatet av en reparation. Där har du nåågon som kommer fixa det igen om det inte håller vad som lovats, eller så går den inte att laga och då får du veta det innan.

fast du tror inte specialized höjer på ögonbrynen om butiken först kommer och frågar om vem som är första ägare till en hoj, och sen kommer "ja just det, jo han kommer nu och har en trasig ram som borde gå på garanti" ? så OM nu specialized skulle vara hårda (vilket jag ju inte vet) så ska man kanske inte fråga dem om vem som ä första ägaren, jag hade i alla fall dragit öronen åt mig som reklamationsansvarig :D

Du menar att det är ett solklart fall av bedrägeri!? :D

haha, så kan man ju egentligen se det, OM inte specialized ser mellan fingrarna på sina regler, vilket de kanske gör, då kan man ju diskutera om det räknas om det eller inte.

menar bara att om jag var tveksam till om de skulle godkänna det, skulle jag ju inte fråga dem om vem som ä första ägaren och sen komma med att han nu står där o vill få det fixat, för man får ju hoppas att första ägaren kan sitt eget namn :D
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Tar man garantin direkt mot Spec eller via butiken? Är det via butik och dessutom samma butik som sålde den ny borde det väl gå att lösa även om den nuvarande ägaren inte var den ursprungliga? Om viljan finns dvs...
Men nu står ju både butiksnamn, modell och beskrivning av fel ute på nätet så det kan vara svårare att få igenom det då.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Jag var mer inne på en godwilltanke alternativt att man får lösa det själv. Bedrägeri verkar obra på alla sätt.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Läs TS två första inlägg i tråden så får ni fakta kring allt ni sitter o spekulerar kring nu...
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
En bump är en bump. Jag hoppas det löser sig men det känns som en massa slarv i flera led och att TS vill städa det i elfte timmen.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Kontakta specialized direkt och säg som det är att ramen är trasig.
Är dom seriösa så hjälper dom dig oavsett kvitto, om detta verkar vara ett känt fel på dessa ramar.
Tycker även butiken kunna vara mera hjälpsamma att fixa problemet om/då det är ett vanligt fel.
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Går det att kontakta Specialized direkt? Jag tycker det verkar vara totalstop för konsumenter. Man blir hänvisad till återförsäljarledet. Och i återförsäljarledet verkar inställningen till reklamationen variera oerhört beroende på vart man vänder sig.

Sedan vill jag bara kommentera. Det har längre upp i tråden antytts att jag är på jakt efter första ägaren för att hen ska reklamera ramen åt mig. Så är inte fallet. Jag behöver bara namnet på den här personen för att få ut kvittot från Cykelhuset i Väsby.

/TS
 
Efterlysning! Jag söker dig som köpte en Epic Comp Carbon på Cykelhuset i Upplands Väsby
Men vad ska du med kvittot till? :-)

Oavsett så kan jag hålla med tidigare talare att specialized borde (eller inte omöjligt) om inte annat ta det på goodwill.
 
Tillbaka
Topp