iqsquare effektmätare gör succé på kickstarter

Hej!

Har ni sett www.iqsquare.com effektmätare göra succé på kickstarter?

Verkar vara en grym produkt till ett fantastiskt pris.

Vad säger ni, är det succé eller kommer alla backers bli besvikna?

Mvh

Bilagor

• Screenshot_20180424-233225.jpg
    Screenshot_20180424-233225.jpg
    77.6 KB · Besök: 33
Senast ändrad:
Ser intressant ut men kommer inte backa, väntar med att se hur den fungerar ute i det vilda, har tröttnat rejält på kickstarter projekt, alldeles för många värdelösa genomföranden så slutresultatet har ofta varit en riktig besvikelse, tyvärr...

Aha!

Oj. Det var tyvärr en rejäl ökning av q-faktor. Jag som bytte vevparti på pendlaren för att spara 13mm totalt. Bra ide, men för mina knän är 32mm ökad q-faktor en rejäl nackdel för systemet.

alltså, det är ju bra att det kommer lite billigare, främst för att det pressar de större. dcrainmaker har skrivit lite om den https://www.dcrainmaker.com/2018/04/iq2-149eur-first-power-meter.html o pratar just om q-faktorn, att vi i redan idag har en väldans spridning på q-faktor

den stora risken jag ser, är att det finns en viss risk att de hamnar lite där brimbrothers gjorde, oxå kickstarter, när det kommer till slutänden att leverera produktionsexemplar, står man där o får kassera var o vartannat ex för att det inte når kraven, säger inte att det blir så, men risken finns ju, speciellt på något som visat sig vara rätt svårt, även för de stora. powerbeat är väll ett annat exempel, de går ju att köpa, men de har haft en hel del problem.

hoppas jag har fel för tycker det ä bra att utmanare kommer, speciellt då det driver marknaden framåt positivt för konsument

De har ju fått en massa gratisreklam på youtube (de har skickat en enhet till kända cykelkanaler) med en gemensam nämnare. Ingen har kunnat testa den trots detta!.
Verkar inte fungera just nu, utan är mest ett concept hur ska se ut.

De har nte ens någon egen data att visa upp ifrån enheten vilket gör mig skeptisk just nu.

q-faktorn hade de tagit fram nya axlar för shimano-pedaler tydligen.

Finns även massor med projekt som lyckats bygga fungerande prototyper men sen inte kunnat leverera serieexemplar, förmodligen oftast för att den välrecensenserade prototypen egentligen var rejält mycket dyrare än det utlovade priset.

Visst, för nått som kostar någon hundring kan man alltid chansa, men när det börjar kosta lite mer väntar i alla fall jag tills det finns i butik.

samtidigt ett antal av de ökade mm i q-faktor kan väl många "ta igen" genom att montera klossarna längre utåt på skorna. - iaf jag måste montera klossarna ganska långt "innåt mot vevlagret" på skon (för att få ut foten från ramen) för att inte slå i kedjestaget med hälarna; där sitter min begränsning i q-faktorn.

Jensen sa:
den stora risken jag ser, är att det finns en viss risk att de hamnar lite där brimbrothers gjorde, oxå kickstarter, när det kommer till slutänden att leverera produktionsexemplar,

För att inte nämna Limits (indiegogo). Goda föresatser - idé/koncept inte osunda - omsättningen till praktik kraschade och brann.

Carl A sa:
samtidigt ett antal av de ökade mm i q-faktor kan väl många "ta igen" genom att montera klossarna längre utåt på skorna. - iaf jag måste montera klossarna ganska långt "innåt mot vevlagret" på skon (för att få ut foten från ramen) för att inte slå i kedjestaget med hälarna; där sitter min begränsning i q-faktorn.

You are doing it wrong... ;)

Nja, hellre effektmätare på cykeln o tom plånbok än bara en tom plånbok. Har nu testat mina Favero Assioma uno och måste säga att det verkar vara en fin produkt (€489). Har bara jämfört med min Kickr men effekten verkar stämma bra. Intressant att inse att man tar ut sig mer när man se verklig effekt. Nu gäller det att skapa lite struktur i effektbaserad träning. Intressant är också att se att motvind nu innebär något annat än tidigare...

TBy sa:
Jensen sa:
den stora risken jag ser, är att det finns en viss risk att de hamnar lite där brimbrothers gjorde, oxå kickstarter, när det kommer till slutänden att leverera produktionsexemplar,

För att inte nämna Limits (indiegogo). Goda föresatser - idé/koncept inte osunda - omsättningen till praktik kraschade och brann.

Med skillnaden stt watteam faktiskt har produkt nu och brimbrothers var extremt nära. Klart intressant lösning på brimbrothers

Tillbaka
Topp