[Byggtråd] Enhörningen nu i VERSION 3.0
xdr sa:The first cut is the deepest verkar stämma i detta fallet.
Jo, fast det blev ju iaf inte hål :)
Men då hade jag ju kunnat hävda modernisering med förberedelse för intern kabeldragning...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
xdr sa:The first cut is the deepest verkar stämma i detta fallet.
Rattnalle sa:Den där "förstärkningen" verkar ju inte göra så stor nytt mer än som brottsanvisning. Plus att jag inte trodde att stål sprack ;-)
jofahjalm sa:Hahaha, skärp dig Larsa!
Egress sa:Man kan ju ställa sig frågande till varför herr Marino ens lät dig sätta "förstärkningen" där. Om vridstyvhet var målet så hade nog ett fetare underrör varit mer effektivt (och långlivat). Om EST ska reparera så slår jag ett slag för byte av överrör istället för att försöka lappa ihop det.
larsaw sa:Den provisoriska spjälningen funkade!!!
Och inte blev det rådjursstig heller...
Då jag hellre ville rulla igenom lite nya sträckor i Gömmaren ?
Dock så jämrar sig ramen så pass att av ren självbevarelsedrift så kör man rätt mjukt och undviker dropp o hopp...
Så en bättre förstärkning ska ordnas!! Gissar att det vore smartast att kappa förstärkningsstaget och typ hårdlöda fast någon form av ”strumpa” över brottytan.
SEN när E.3.0 anlänt så kan hela överröret bytas ut. (Tack för tipset Hasse!)
AX3L sa:Jag förstår om det rimmar illa med steel is real osv. Men fiber fix? Är det inte dags att någon provar det för att laga en sprucken ram på allvar?
Henrik83 sa:AX3L sa:Jag förstår om det rimmar illa med steel is real osv. Men fiber fix? Är det inte dags att någon provar det för att laga en sprucken ram på allvar?
Gjort på ev Evil Wreckoning med fullgott resultat.
qma sa:Marino borde ha ett premium tillägg där man får några extra bitar Reynolds-rör med varje order att spjälka in om nåt gått av. Så kan man packa dem med på tur, plus bågfil och slangklämmor så är man all set ;)
larsaw sa:qma sa:Marino borde ha ett premium tillägg där man får några extra bitar Reynolds-rör med varje order att spjälka in om nåt gått av. Så kan man packa dem med på tur, plus bågfil och slangklämmor så är man all set ;)
Fast frånset detta missöde så har väl mig veterligen ingen Marino-ram pajat hittils? (Frånsett dom som varit fel från start så klart...)
larsaw sa:Jahapp då ska vi se vad ödet blir för min stackars Enhörning...
Eftersom det ändå ta sin lilla tid med ersättningsramen så försökte jag jaga rätt på någon som kunde tillverka två lite proffsigare stagningsplattor, detta visade sig svårt iom industrisemester o liknande.
Det slutade med att jag blev rekommenderad du kan ju alltid ringa ”custom-Lasse” som visade sig vara någon form av custom-guru när det gäller att bygga choppers ?
Han ansåg att det borde gå fint att fimpa nuvarande stag och lägga på en ”strumpa” med samma eller högre styrka än original (och den här gubben har byggt och reparerat choppers sedan 1977!!! så han verkar veta vad han sysslar med...)
Detta blir dock ”rekord” för honom då han som klenast har svetsat i 0,7mm’s material (Enhörningens rör är ner mot 0,6mm som tunnast...)
Lasse Sundberg som han heter är förvisso proffsbyggare (Roth Engineering) men lovade att försöka hålla sig under tusingen, så nästa vecka får vi se hur resultatet blev... ?
Det här är hans senaste skapelse:
Indian Super Scout Boardtracker med 150-200hk uppmätt kraft på bakhjulet...
Mer om detta bygge går att läsa här: https://www.rideapart.com/articles/246234/swedish-shop-builds-blown-super-scout/amp/
Hasse#7 sa:Lång låg och släck. Är det Sveriges svar på Marino du hittat?
Paco sa:Vad spelar det för roll om man har 150-200hk när det ändå inte finns nåt flaskställ!? ?
viggen sa:Och det är därför vi älskar stål.
+1aribr sa:
King_Lake sa:Cool! Färgschemat påminner lite om min dotterns hoj.