Första Mountainbike

schtibbe

Ny medlem
Första Mountainbike
Tjenare allihopa!

Fick lite smak av mtb cykling då min svärfar tog ut mig på en runda i skogen. Tyckte det va så j*vla kul att jag nu bestämt mig för att köpa en egen. Problemet är att jag inte kan någonting om detta och skulle behöva lite hjälp från er. Är 172cm & väger 73kg ca, kommer mest köra skog och grusväg men lär även använda den på asfalt när man tex ska till gymmet. Har ni något tips på någon vettig instegs mtb som inte är alltför dyr. Max 10k, begagnat kan funka men vill gärna veta vad jag ska titta efter isf. Mvh Jesper

Senast ändrad:
Första Mountainbike
Första Mountainbike
Nu ska jag sticka ut hakan här och föreslå en sak.

Kan inte (förslagsvis) Sixten skriva ihop en ”Tänk så här kring din nya/första cykel”.

Där kan vinklar , standarder mm avhandlas och våra nya (och gamla) vänner kan lätt hitta info.

Och så pinnar vi den högst upp.

All in favor say: Aj!

Första Mountainbike
Mini_me: Aj! Men det kommer nog ändå bli många köptrådar. Ofta vill man ju ha råd om exakt modell, och sån information är ju färskvara beroende på lagerstatus.
Och sen kommer ju alltid de som hittat förrförra årets modell ordentligt nedsatt hos sin lbs, och vill ha bekräftat att den duger åt en nybörjare (som tänker använda den till allt från transport till bike park).
<edit>Men det är klart att en sådan klistrad tråd skulle kunna underlätta (framförallt för Sixten).</edit>

Schtibbe: Om du undrar varför du inte får fler svar, så är det för att du redan har fått det du behöver. Ha så skoj på någon av cyklarna som Sixten rekommenderade.

Senast ändrad:
Första Mountainbike
Sixten Fors sa:

Tackar för svar. Tror du någon av dessa kommer ut på rea i höst?

Senast ändrad:
Första Mountainbike
schtibbe sa:
Sant tittade inte så noga på den, blir nog en sentier så frågan är om man ska vänta att köpa om det ändå kommer en rea i höst?
Kolla priser/tillgänglighet hos både Wiggle och Chain Reaction.

Risken för att Seitier tar slut är större än att det blir någon större rea. Priser är redan bra, marknadens bästa bang-4-the-buck. Vill du ha en cykel i år, köp någon av de tre ovan.

Första Mountainbike
Skogsgubben sa:
Mini_me: Aj! Men det kommer nog ändå bli många köptrådar. Ofta vill man ju ha råd om exakt modell, och sån information är ju färskvara beroende på lagerstatus.
Och sen kommer ju alltid de som hittat förrförra årets modell ordentligt nedsatt hos sin lbs, och vill ha bekräftat att den duger åt en nybörjare (som tänker använda den till allt från transport till bike park).
<edit>Men det är klart att en sådan klistrad tråd skulle kunna underlätta (framförallt för Sixten).</edit>
.

Sant. Den som lever får se helt enkelt?

Tillbaka
Topp