Nattcykling

ForesterGuy

Aktiv medlem
Nattcykling
Klockan sju en oktoberkväll...
Nä, inte jag, jag åkte bil ikväll. På en 70-sträcka utan tillstymmelse till gatubelysning kom jag ikapp en racercyklist som hade en reflex på sadelväskan. Det var den enda reflexen. Inget på jackan, hjälmen eller cykeln, och lampor?
Nä.
Det strider väl mot landsvägscyklisternas modekodex, eller nåt.

Jag förstår allvarligt talat inte hur han/hon kunde se vägen, så mörkt var det.
Det säjs om mörkerseendet att när man blir 40 så behöver man dubbelt så mycket ljus som en 20-åring, och när man blir 50 behövs ytterligare en fördubbling.
Det, i kombination med att t.ex soldater oftast brukar tas ut bland 18-25-åringar, eftersom de fortfarande tror att de är odödliga, ger väl ledtrådar om cyklistens ålder, fast säker kan man ju inte vara...

Nattcykling
Kolla gärna med Randonneurgänget som brukar posta här på forumet. Såg en bild fr ett brevetlopp i höstas där i princip halva gänget var helt svartklädda.
Kanske dödslängtan?

Nattcykling
26er sa:
Relax man. Han hade ju kruka... asså ingen riktig cyklist.

En riktig cyklist har hjälm. Nu tider nu gosse! Släpp sargen och be någon skotta ut dig från kåtan.

Svarta kläder är snyggt bland de som cyklar grusväg och långt. Livsfarligt!

Angående klädsel så var det väldigt aktuellt som bevis i rättegången avseende Mike Halls tragiska bortgång.

Nattcykling
Klockan 7 är väl inte på natten. Natten inträder från 00:30 till 04:00 enligt Pugh Rogefeldt.

Nattcykling
ForesterGuy sa:
Det säjs om mörkerseendet att när man blir 40 så behöver man dubbelt så mycket ljus som en 20-åring, och när man blir 50 behövs ytterligare en fördubbling.
Det, i kombination med att t.ex soldater oftast brukar tas ut bland 18-25-åringar, eftersom de fortfarande tror att de är odödliga, ger väl ledtrådar om cyklistens ålder, fast säker kan man ju inte vara...

Jo, man vet ju aldrig, men det här skulle iaf säkert funka :)

cykelsjlvmord.jpg

Tillbaka
Topp