Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ooms sa:Spänner ni fast i skruvstäd (hur hårt?), lägger i geringslåda, eller nåt annat knep för att få det stadigt vid kapningen?
ooms sa:Spänner ni fast i skruvstäd (hur hårt?), lägger i geringslåda, eller nåt annat knep för att få det stadigt vid kapningen?
Och dra fast styrstammen i skruvstädet?Bengt-re sa:ooms sa:Spänner ni fast i skruvstäd (hur hårt?), lägger i geringslåda, eller nåt annat knep för att få det stadigt vid kapningen?
Drar dit en skrotstyrstam. Hållare och sågguid i ett.
Nä. Jag håller bara i den, men visst kan man dra dit den i ett skruvstäd - dock gör jag jobbet utomhus med vatten och där har jag inget skruvstäd.ooms sa:Och dra fast styrstammen i skruvstädet?Bengt-re sa:ooms sa:Spänner ni fast i skruvstäd (hur hårt?), lägger i geringslåda, eller nåt annat knep för att få det stadigt vid kapningen?
Drar dit en skrotstyrstam. Hållare och sågguid i ett.
Miss Lycka 2.0 sa:µ-plaster är jättebra att få ut i vatten.
Åker ned i avloppet sen antar jag? ?geologen sa:Såga under rinnande vatten. Har gjort så flera gånger, åt mig själv och andra.
Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:µ-plaster är jättebra att få ut i vatten.
Tror att bildäck och konstgräsplaner är oändligt mycket större problem än de 0,08 gram mikroplast som släpps ut när jag kapar mitt styrrör....
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:µ-plaster är jättebra att få ut i vatten.
Tror att bildäck och konstgräsplaner är oändligt mycket större problem än de 0,08 gram mikroplast som släpps ut när jag kapar mitt styrrör....
Styrröret kanske är PTFE-lackat?
Om man kapar i vattenbad och sedan dricker upp vattnet hamnar ingen farlig µ-plast i naturen. Se bara till att begära kremering när det är dags, verkar kosta från 5 K.Bengt-re sa:ForesterGuy sa:Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:µ-plaster är jättebra att få ut i vatten.
Styrröret kanske är PTFE-lackat?
Nä. Men visst är det väl egentligen fel, dock så är mängden väldigt liten och tillfällena få så jag har andra väldigt mycket större saker att ta tag i om det gäller miljöhänsyn.
Bengt-re sa:Tror att bildäck och konstgräsplaner är oändligt mycket större problem än de 0,08 gram mikroplast som släpps ut när jag kapar mitt styrrör....
ooms sa:Uppföljning från mig också (men utan bild):
Jag lade styrröret i en gerlåda och kapade med vanlig bågfil (Sandvik/Bahco-blad). Var beredd på att det skulle ta tid, men det var som att såga i smör. Och snittet blev spikrakt. Använde ett fint sandpapper för att ta bort de små grader som blev.