Blir pungen spänstigare av att gå utan kalsonger

• Trådstartare Trådstartare e.
  • Start datum Start datum

e.

Aktiv medlem
Jag känner att pungen börjar bli lite slapp och sladdrar in sig i bakdäcket för ofta i branta partier. Är det någon som vet om pungen blir spänstigare och fastare om man skippar kalsonger och låter den hänga fritt i en period? I så fall hur lång period tror ni behövs? En vecka? En månad?

e. sa:
Jag känner att pungen börjar bli lite slapp och sladdrar in sig i bakdäcket för ofta i branta partier. Är det någon som vet om pungen blir spänstigare och fastare om man skippar kalsonger och låter den hänga fritt i en period? I så fall hur lång period tror ni behövs? En vecka? En månad?

Baserad på empirisk forskning på högsta ort så vill jag klart och tydligt förklara att så är inte fallet. Det du upplever är troligen "The Switch" och mot detta finns, trots årtals av tester, ingen bot mot.
Bäst är att behandla symptomen och då med ett brett och elastiskt band binda upp paketet på lämpligt sätt. Förslagsvis i din vätskeryggsäck alternativt i din magväska, som då lämpligast roteras 180 grader så att själva facket hamnar på din rygg.

Glad påsk!

e. sa:

Ja, om yttertemperaturen är tillräckligt låg. Vid plusgrader rekommenderas ett kylemballage runt ovan nämnde hudpåse i ungefär 45 minuter innan cyklingen.

Du behöver nog snarare byta hjulstorlek. Du kan följa följande Sixten-style tabell:

Liten pung = 29"
Mellan pung = 27.5"
Stor pung = 26"
Jävligt stor pung = 24"

Det verkar ju vara trendigt det här med könsbyte inom utförscykling så det kan ju defintivt vara något att gräva vidare i.

Annars gillade jag iden men någon form att uppspänningsanordning, det kan kan lösa problemet med temperaturskillnad... om man gör den justerbar.

Ja, rektum har man ju alltid med sig, fast den har vänt sig ut och in nu på senare dar.

Med ett klassiskt kjolskydd på bakhjulet så är det ett icke-problem. Annars kan du lägga grejerna på pakethållaren, eventuellt med ett spännband om det blir skumpigt.

Innan Einstein blev cyklist kallades han Zweistein...

M62_BELLS_Einstein%20Bicycle%20600%20-%20edit.jpg

Jag rekommenderar byxor. Ekertrassel händer mycket mer sällan sedan jag började använda byxor.
Du kan ta av dem när du kliver av cykeln, om det känns trångt och obekvämt, när du exempelvis går in och handlar.

ÄNTLIGEN ! !! !

Annars kan man ju tydligen cukla med s-del v-ska idag utan att lynchas. Jag hör hur tokigt det låter, men sett flera exempel härifrån forat. Inga bevis för att ekipagen används i skogen förstås. Så där har man ju en lösning, in med kulorna och dra igen blixtlåset tills det nyper i skinnet. Troligen kommer det skramla och rassla, men det är tydligen ok numer i det här landet.

Ja tänker mig en vajerlösning som kopplas till dropperposten 1-1 och drar upp paketet i samma mängd som sadeln sänkts

Senast ändrad:
Balettbyxor, tjejmoddelerna är plattare fram och 1 eller 2 storlekar för liten borde göra susen. Lite extremt kanske, men man kan även lägga till nån form av padding mot röven...

Mycket bra förslag, får beta av dem en efter en och se vad som funkar bäst!

Jag återkommer med resultatet!

Botox måste väl ha helt motsatt effekt? Inte vill man väl förlama dom få slappa muskelfibrer som finns kvar? Jag tror på någon sorts filler för att få lite stuns i grejjorna!

Nej !!!! ett tips kan vara att kyla och tömma en tub superlim (har ej provat själv) över så borde det bli något bättre spänst,om du provar så lämna gärna ett utförligt svar

Är problemet att det hänger in i bakhjulet så har du nog redan tagit av dig för många plagg...

Om det inte hade spelat någon roll med längden så blir den jävligt spänstig efter att man opererat ryggraden genom magen när allt verkar svullna neröver efteråt.
Tyvärr i detta fallet även 3 ggr längre .
Herrejävlar.....

M

Dra mindre i snabeln så bollarna sväller. Då kan du sitta på dem istället för cykelbyxor. Så har Mollo gjort i flera år nu och han ser ju ständigt glad ut.

Nja, gäller att vara lyhörd med spänstigheten. Kreatur som praktiserar "fritt fall" kan få problem med skinnsträckheten och fara för juvertramp uppstår. Löses i sådana fall med ko-behå.

4358-62-75-184juverskyddm.jpg

Har haft samma problem men tillslut fick jag prata med åldermannen som hjälpte mig med problemet med sladdrig pung. Tydligen är det vanligt förekommande över 35. Man behöver följa socialstyrelsens rekommendationer men det finns som du ser hjälp att få. Livet är inte slut även om det kan kännas så.

Dessutom behöver du ingen löjlig SWATlösning eller fånig midjeväska när du cyklar utan som du ser får jag med snoppen, pungen, reservtuber, multiverktyg, dricka, en chokladbit och ett mastercard i mitt fodral. Dessutom är det hett med tribal har jag hört. Lycka till!

Bilagor

• 29137601520_af10486c0c_b.jpg
    29137601520_af10486c0c_b.jpg
    150.8 KB · Besök: 1,911
Nej, men om kalsongerna är i massivt 24 karats guld och du bär en rostad snigel på huvudet medan du cyklar Megavalanche visslandes Ödessymfonin i 7-takt löser det sig.

Senast ändrad:
Skaffa en sån sadel med hål/skåra i mitten. Då kan du stoppa pungen där. Bonus med det är att du inte ramlar av cykeln i första taget.

Tillbaka
Topp