[Artikel] VIDEO: Vad vill du se från Eurobike?

Wingqvist

Aktiv medlem
Skarmavbild-2019-09-03-kl.-22.47.10-2000x905.jpg

Happyride är på plats för Eurobike 2019 som börjar imorgon onsdag 4 september. I tyska Friedrichshafen vid Bodensjön hålls en av världens största mässor för cykel med över 1400 utställare och sextiotusen besökare. Vill du se något speciellt från mässan?

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=36361

Kanske snygga cykelkläder av märken vi inte känner till. Kläder med tryckta mönster med kakmonster, cannabisblad och katter känns ute, visa inte det.

Moderna rando-/lighttouring cyklar.

Allt som underlättar cykling i svensk vinter typ fiffiga skärmar och stänklappar.

Om elcyklar prompt måste vara med, gör ett eget fristående rapportage om dessa.

Prylar för laddning med dynamo, batterier, kablage, lampor, kylskåp, fläktar mm.
Usb-drivna, solcells dito, allt som involverar elektronik/elektricitet förutom motorer till drivning.

Seriös tvåhjulig lastcykel/lådcykel som är större än en Bullitt men UTAN ELDRIFT! Verkar helt omöjligt att hitta en sådan..

Ser gärna ett videosvep från Cubes monter. Men inte deras elhybrider, bara riktiga cyklar, tack.

@H. Vi försöker hitta de där 5 % då!
Och: Man kan ju spola i en film om man blir rastlös...

Hoppas vi kan få till nåt som ni gillar i filmväg iaf! Orkar/vill ni tar vi gärna emot åsikter, igår samlade vi material till nio filmer, idag blir det nog ungefär samma. Så det blir nära tjugo filmer från Eurobike 2019, publicera gör vi så snart vi klippt. När hela laddningen ligger live ser vi säkerligen massor som kan bli bättre till nästa år!

Senast ändrad:
Luthman Photography sa:
Presentera varje film fram by frame som stillbilder så de som inte orkar med rörligt material också kan ta del av det.

Eller omvänt, sluta publicera individuella bilder på varje åkare från loppen, kör bara en lång video. Stillbilder är ju så oldschool content.

Senast ändrad:
Jag bara jävlas. Men det är kanske bara jag som stör mig på detta.cdet är ju lätt att kolla. Jämför antalet visningar på videon på lastcyklarna jämfört med antalet lösningar av artikeln.

Det är som alla dessa poddar :(
Finns hur mycket intressant som helst men det tar ju en sån hemsk tid att sitta och lyssna på, ge mig text tack.

Film är ju ett helt värdelöst medium för detta. Jag kan inte snabbt få en överblick om det är nåt som intresserar mig i innehållet vilket leder till att jag struntar i det helt.

H. sa:
Jag bara jävlas. Men det är kanske bara jag som stör mig på detta.cdet är ju lätt att kolla. Jämför antalet visningar på videon på lastcyklarna jämfört med antalet lösningar av artikeln.
Jag duckar också ofta videos. Mycket för att en ansenlig del av mitt cykelsurfande utgörs av mikropauser på jobbet. Då är en minuts läsning bra. Ljud dåligt.

Jag tror inte jag räknas som gubbe än. Fyller ju inte 30 förrän nästa år.

Senast ändrad:
Eftersom jag vet hur galet mycket arbete och tid det går åt för att producera material under en mässa som Eurobike, där man har konstant tidsbrist, så tycker jag att film är toppen. Det blir mer tidseffektivt för reportageteamet och som konsekvens så serveras vi här hemma mer material. Alternativet är långa bildspel med mycket sparsamma bildtexter. Smaken är som baken men i det här fallet så tycker jag att mer är bättre.

Jag som endast är intresserad av av läsa de vanliga trådarna på happy skulle vara tacksam om ni inte klistrar för många artiklar i taget.

Börjar bli mycket både klistrat och artiklar med bara ett filmklipp nu.

Kan man inte göra en tråd och lägga filmerna i?

Rattnalle sa:
Jag duckar också ofta videos. Mycket för att en ansenlig del av mitt cykelsurfande utgörs av mikropauser på jobbet. Då är en minuts läsning bra. Ljud dåligt.

+1 har ungefär samma upplägg, hemma har jag heller ingen tid att titta på filmer för då är jag med familjen.

Rattnalle sa:
H. sa:

Jag rekommenderar hörlurar. Oavsett om du vill titta på happyvideos eller bara överleva i ett öppet landskap.

Luthman Photography sa:
Rattnalle sa:
H. sa:

Jag rekommenderar hörlurar. Oavsett om du vill titta på happyvideos eller bara överleva i ett öppet landskap.

Undra om Uffe använde lurar i sitt öppna landskap?

Tillbaka
Topp