Ännu fler bedragare. Ohhh jääää!

Kung Stalle

Aktiv medlem
En Tony David Kawalec verkar ha värmt upp fingrarna ordentligt och svindlar folk.
https://www.freeride.se/forum/threads/varning-foer-bedragare-tony-david-kawalec.147976/

Han hörde av sig till mig och ville sälja en dämpare till mig eftersom jag har en köpesannons på en sådan ut. Men han var inte tillräkligt påläst om det tekniska så jag började googla och hittade länken ovan. Han skickade dessutom bilder som var stulna från nätet.

Han har skapat ett konto här på Happy, Davvee.

Stalle

NickPick sa:
jansson99 sa:
ooms sa:

Annons raderad och användaren kommer inom kort också att raderas.

Han gör ju bara ett nytt tyvärr. Bra att ni är snabb dock. Slump att det finns en med det namnet i Borås? Annars gruvstaden i norr.

Korrekt, falskskriven i Kiruna men hemmahörande i Borås enligt tråd på freeride. Minst 2 st. tidigare domar (2016 & 2017) för narkotika och misshandel. Kanske läge till extra uppmärksamhet mot färska konton från Borås och Kiruna?

Om man betalar i förskott 2019 så är det väl en del av ”driftkostnaden” att bli blåst ibland?

Antingen mötas upp eller så köper jag nytt. Det blir nog bättre (inte minst för blodtrycket) och billigare i längden :)

eiskall sa:
Om man betalar i förskott 2019 så är det väl en del av ”driftkostnaden” att bli blåst ibland?

Antingen mötas upp eller så köper jag nytt. Det blir nog bättre (inte minst för blodtrycket) och billigare i längden :)

Jag har alltid betalat i förskott, och fått betalt för allt jag har sålt i förskott... Annars skickar man inte iväg något såklart.
Bor dock inte i Stockholm och kan mötas upp på någon gravelspecifik cykelrunda för att göra affär ?‍♂️?

NickPick sa:
eiskall sa:

Jag har alltid betalat i förskott, och fått betalt för allt jag har sålt i förskott... Annars skickar man inte iväg något såklart.
Bor dock inte i Stockholm och kan mötas upp på någon gravelspecifik cykelrunda för att göra affär ?‍♂️?

Samma här. Kräver dock bevis på att varan verkligen finns och gör även detsamma för dom som handlar av mig.

Tillbaka
Topp