[Rykte] Cyclecomponents förbättrar sig markant??

mrkling

Ny medlem
Tjenare!

Har hört ryktesvägen att CC håller på med stora förändringar som förhoppningsvis ska gynna oss kunder rejält.

För att nämna några skillnader jag hört mot dagen situation så ska man införskaffa större lokaler för att bland annat rymma ett lager samt en butik/demoshop.

Om jag fatta det rätt så siktar man på leveranstider på 1-2 dagar då man ska ha de flesta prylarna på lagret för direktleverans. För er som vet detta bättre så ska man tydligen kunna plocka in flertalet märken/cyklar om man har en butik att sälja ifrån och jag skulle gissa att det är en anledning till att öppna butik "live".

Har någon hört något om detta, eller är det bara lösa rykten? Ska dom ta upp kampen med bland annat CRC vad gäller leveranstider?

/Mattias

Låter ju lovande. CC's sortimentet kan man ju inte klaga på, men man drar sig för att beställa ibland när man vet hur lång tid det kan ta i värsta fall.

/Leo

Jag tyckte dom skötte sig fint nu när jag beställde sist. Fick besked om lev 7-14 nov, 8 nov låg det på godisbutikens hylla.

Har alltid fått mina leveranser från CC på angiven tid eller tidigare
vilken man inte kan säga om många andra handlare.
Men snabbare leveranser är ju alltid trevligt.

//j

För min del har dom skött sig helt ok med lev.tider. Även annars för den delen!
Har beställt prylar där ett flertal ggr.
Kan dom bli bättre så protesterar jag inte - bara inte priserna ökar...
/Claes

Jag kan bekräfta detta med lagerhållningen då jag snackade med CC häromdagen. Tokbra ! ;o)

//Skogling

CC sköter sina leveranser mycket bra tycker jag. Kul att de skaffar lite lager, får hoppas att inte priserna ökar med det bara.

mrkling skrev:
-------------------------------------------------------

> För er som vet detta bättre så ska man tydligen
> kunna plocka in flertalet märken/cyklar om man
> har en butik att sälja ifrån och jag skulle
> gissa att det är en anledning till att öppna
> butik "live".
Jag tror inte att en butik med ett antal cyklar som står och blir dammiga tillför någonting, men ett lager kan ju vara bra att ha.

Markus F skrev:
> mrkling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > För er som vet detta bättre så ska man
> tydligen
> > kunna plocka in flertalet märken/cyklar om man
> > har en butik att sälja ifrån och jag skulle
> > gissa att det är en anledning till att öppna
> > butik "live".
> Jag tror inte att en butik med ett antal cyklar
> som står och blir dammiga tillför någonting,
> men ett lager kan ju vara bra att ha.

Jag syftade främst till möjligheten att plocka in märken som enbart fysiska affärer annars bara har tillgång till. Har för mig att tex Trek och kanske Specialized inte låter internethandlare ta in deras sortiment. Men det är bara vad jag har för mig.

Jag hoppas verkligen inte att dom ökar på sitt lager för mycket, det kan ju bara leda till högre priser.
En av anledningarna till att jag handlar på CC är ju just deras låga priser, sen får man acceptera lite längre leveranstider ibland.
Men det är klart att det är kul om dom kan leverera typ slangar och dyl. lite snabbare om dom har sånt på hyllan.

Jag kan från säkra källor meddela att priserna inte kommer att påverkas negativt av de i fortsättningen kommer att lagerföra stora delar sv sitt sortiment. Skulle det påverka priserna åt något håll så är det i så fall åt det bättre om de kan komma över något parti till lägre pris än vanligt.

CC är fullt medvetna att en av deras styrkor är just priserna så det är en av de saker de jobbar hårdast på för komma ned och på vissa artiklar slå konkurrenterna ute i Europa.

//Porath

mrkling skrev:
>
> Jag syftade främst till möjligheten att plocka
> in märken som enbart fysiska affärer annars bara
> har tillgång till. Har för mig att tex Trek och
> kanske Specialized inte låter internethandlare ta
> in deras sortiment.
Nästan rätt. Trek och Specialized säljer gärna på nätet, men det verkar som om dom är petiga när det gäller fjärrförsäljning över landsgränser (dom har aldrig riktigt förstått EU-lagstiftningen tydligen)
Men handen på hjärtat, vem behöver ytterligare en Trek eller Specialized-detaljist? Och vad skulle CC tjäna på att börja jobba med dom märkena?

Markus F skrev:
> mrkling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Jag syftade främst till möjligheten att
> plocka
> > in märken som enbart fysiska affärer annars
> bara
> > har tillgång till. Har för mig att tex Trek
> och
> > kanske Specialized inte låter internethandlare
> ta
> > in deras sortiment.
> Nästan rätt.

Är det inte just det som gäller med Pinarello? Fanns ju tidigare hos CC, men har utgått då Pinarello inte vill använda sig av rena internetåterförsäljare?

CC har någon gång varit för sena med leveransen vid någon beställning. Men eftersom dom sköter sig så bra i övrigt tycker jag inte att det gör något.

De levererade mina dubbdäck på 2 dagar!

Det som gör mig orolig är om de drar på sig kapitalbindning och hyreskostnader som driver upp priserna :O
Har tolkat det som är just avsaknaden av lager som har hållit priserna på europeisk internetnivå
/Oscar

Han tiger som muren tyvärr. Men så får inte han veta något om Stora Ensos storslagna framtidsplaner inom skogsindustrin heller ;-)

reas inte de där för att de är begagnade. tycker mig känna igen dem alla. bland annat den sista, salsan, softtailen, är det inte den som en av de två bröderna som körde den där 7 dagars tävlingen körde?

Jensen skrev:
> reas inte de där för att de är begagnade.
> tycker mig känna igen dem alla. bland annat den
> sista, salsan, softtailen, är det inte den som en
> av de två bröderna som körde den där 7 dagars
> tävlingen körde?

Jo, det står också i beskriviningen på hojarna.
/J

Fast dom levererar inte längre det datum som står på orderbekräftelsen. Beräknat everansdatum 4-11 december är numer det datum då den bör lämna DEM ! :o(

Jippi, mitt paket är här. Beräknad leveransdag 11-18 december och den 11:e skickade dom det. Tummen upp från mig å :)

Så här bra går det för mej!

Ordern lagd 2006-11-28, 10:07
Automatiskt beräknat
leveransdatum 6 december 2006 - 13 december 2006
Ordern skickad 2006-12-12, 11:12

Hoppas paketet kommer imorgon!!

Igentligen är man knäpp! Har beställt prylar till racern och man vill ha grejjorna helst samma dag som man beställt dom,men jag kommer ju inte att köra på racern innan våren :) varför så bråttomt!?

Men dom får tummen upp från mej ändå! :)

Min beställning hade datumen 5-12 december. Den förbereds nu. Frustrerande. Vill ha för att få mitt nya bygge klart.

Kupa skrev:
> Vad har du köpt för godsaker nu då?

Nya LVG-pedaler och en bakväxel, nya XT :) Sen lite slitsaker och så, det är ju snart hjul!

ja beställde en sadel idag 15.40. tio min senare förbereds den för leverans.. de e bra grejjer...

Från och med när kommer dom börja ha det mesta i lager sa dom det???

Det är väl inte så konstigt att dom har mer pengar att stoppa i företaget nu för vem har inte handlat på cc minst en gång? Det är väl nån sorts naturlig progression för alla internethandlare.

2006-12-04, 19:07 beställde jag ett bakhjul igår fick jag avin att det fanns å hämta ut på postens utlämnings ställe å då har det ju byggt ihop och skickat iväg det hit upp i norr ju klart godkännt tycker jag

En bra grej är att man får kollinr i mejlet om att prylarna är skickade :)

Jag beställde ett nytt vevparti Söndag 4 Mars, beräknad leverans 13-20 Mars.
I dag Fredag 9 Mars ligger paketet på Ica tjoho

Jag har haft lite strul med dom för ett par år sedan. Men nu senast gick det undan. Även det som var restnoterat skickades snabbt.

Blev positivt överraskad.

Bruse, ja kul eller hur? OM det fanns ett Ica som hette så ;)
Fast nu var det ju bara en förvirrad trallgök som var ivrig att hämta sitt paket på Ica rösjöhallen, som glömde ett sådant här , . Jag som brukar gödsla med dom i vanliga fall,,,,, :P

Tillbaka
Topp