Artikel: AM i Sierra Nevada, Spanien

jomper

Forumpappa
Forumvärd
070219_1713_IMG_6876.jpg

Svensk vinter är ganska trist för en stigtarv dalmas, tur att man kan packa cykeln i en låda och bege sig till varmare trakter för en vecka.

Läs mer

"- Du både vill och måste ha skydd för både knän och armbågar på de här stigarna."

Vad eredär för skrämselpropaganda?

poundem skrev:
-------------------------------------------------------
> Låter riktigt kul, varför just denna plats då?
> (Bara kul att veta xD)

Det finns flera anledningar, en del mer själklara än andra. Klimatet, avståndet från Sverige och stigarna gör det till ett bra resmål under vintern. Sen finns den uppenbara anledningen att vill man cykla med guide så måste man välja ett ställe där det finns guidning.

bigmollo skrev:
> Gaahh. Nu blev jag helt knepig. Galet mulliga
> bilder.

Fast du ska åka med http://www.freeridespain.com/ Det är mer svetto. Du kan få klättra dig till orgasm varje dag. Att de har med "freeride" i namnet är lite missvisande, Simon (ägare) är übersvetto.

Gurgel. Jag måste äta middag innan jag läser vidare, men bilden som Peter_K länkar in är ju hur läcker som helst. Får nästan svindel när jag sveper med blicken från vänster till höger över bilden.

määän vad trevligt det ser ut. härliga minnen som dyker upp bland kaskadspyor, bimbobröd och en jävla massa lufttorkad skinka..

Ville skrev:
> "- Du både vill och måste ha skydd för både knän och armbågar på de här stigarna."
>
> Vad eredär för skrämselpropaganda?

Our policy on protection

As you can see from the pictures we ride with knee/shin and arm/elbow pads. This is not to suggest, like in magazine photos of freeriding, that we are ´extreme´ oriented. It is more that due to the nature of our trails. The rock is very abrasive if you land on it unprotected. Hence we insist on riding with pads which you can borrow to wear if you haven’t any of your own.

We also wear full fingered gloves, open-faced helmets and baggy shorts.

http://www.switch-backs.com/switchbacks-spanish-mtb-trails.html

Pelle Hå skrev:
> Får nästan svindel när jag sveper med blicken

Så här såg det ut där jag satt och fotade, de övriga i gruppen hade en del synpunkter på mitt val av fotoställe. ;)

Svindel.jpg ht=725

Tittar du noga ser du bron långt där nere lite till vänster...

Edit: Lite till vänster, inte bara vänster.

Senast redigerad av en moderator:
Leo skrev:
> Var det prisvärt? :-)

Med tanke på att det var de bästa AM-stigar jag kört, som dessutom dammade medan de där hemma hade snöstorm - ja! :D

Men jag skulle önska att man fick lagad mat serverad på bordet när man kom hem och att prislappen därför var något högre.

mattel skrev:
> bimbobröd och en jävla massa lufttorkad skinka..

Just ja, det hade jag förträngt, eftersom de ville vrida om kniven lite extra när de fördrev Morerna (som är muslimer) serveras det nästan uteslutande Jamon, dvs. skinka.

Jag ogillar fortfarande lufttorkad skinka, bimbobröd kan man väl stå ut med...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp