Da var det dags, krankningen har borjat...
Tydligen blir man trott av att aka till Kanada. MrSmudge figurerar pa bilden.
Naja. Lite av det som ror cykling.
Vi ar i Whistler pa en 2veckors "Gravity Singletrack" Experience.
Vad man kan tanka da ar att cykla slingrande fina singletracks som boljer fram och tillbaka.
Fel. Fel, och ater fel.
Singletrack i Whistler ar vad jag kallar ruskigt tekniska spar. Som referens for de som cyklat i Hellas, ar gula runt kalltorpssjon ar ett mellantekniskt spar, kan klassas som en blatt.
Efter det finns black diamond och double black diamond.
Forsta dagen borjade vi med skills assasment for att de skulle testa vara kunskaper. Den dagen blev jobbig for en del. De trodde inte det var sant det som skulle goras.
Vi blev testade pa klattring och "cornering" och "rock rolling".
Rock rolling ar mer eller mindre stup som skall cyklas ned for.
Tror jag lyckades ganska bra och klippte nastan alla de testades oss pa.
Jag "rock rollar" ner for en 30m lang "rock roll". Brant.
Det andra som slar en ar hur mycket bjorn det finns har, vi cyklade forbi en brunbjorn pa ca 1 till 1.5m avstand. Vart lite skitis faktiskt... Fick en hyffsad bild dock.
Vad mer har vi gjort...?
Jo, en introdag i Bike Parken.
Den ar ganska galen maste jag saga. 47 nedfarter att valja mellan och det byggs fler...
Under en dag hinner man med 10 till 15 ak om man vill lara kanna nedfarterna lite for att trycka till lite.
Personlig favorit efter en dag i parken ar "Krank it up" massor med table tops och "Smoke and Mirrors" som bestar av mest wood works samt "Angry pariate" en Superteknisk singletrack.
Lite reflektioner av utrustning ar att har finns inget annat an "plattisar", aven for XC for att det ar sa forbannat tekniskt, hojar med 200mm slag, och mer eller mindre endast Maxxis dack. Maxxis High Roller Super Tacky ar "skiten" har.
Idag spenderades dagen med "Whistler XC" vilket jag skulle kalla Whistler All Mountain eller Freeride.
Vi korde "Shit Happens" kombinerat med "Big Kahuna" och efter det "Kill me, thrill me".
Kill me thrill me ar favoriten hittils. Galna tekniska rock rolls som jag inte dromt om att gora innan detta.
Orkar inte skriva mer nu, har e lite bilder, kommer fler RRs.
Green lake, ligger precis vid Whistler.
Lunchraststalle langs sparet.
MrSmudge "jobbar hem".
Guiden fick punktering sa vi lokade lite.
(Hakorde ett Kenda dack som INTE ar populart bland dem, "weak shit")
Fran vanster MrSmudge, jag samt Christian, en skotte som ar GRYMT duktig pa tekniskt cykling.