[OT] Jag mötte Lassie...

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum
[OT] Jag mötte Lassie...
Jag har två riktiga jag mötte Lassie!

Hade köpt korv på Shell torsvik i Jönköping och vänder mig om efter jag betalat, stirrar då in i bröstet på en man som stor obehagligt nära, tittar upp och där står Mats Sundin :). Blev något ställd!!

En annan gång höll jag på att köra över Krister Henriksson när han korsade Ringvägen i höjd med Zinkensdamm!
Han viftade med handen ursäktande medans han småsprang över vägen...
Han såg härjad och lite sliten så som en konstnär bör ...

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag cyklade ett flertal mil i sällskap med Tomas Gustafsson (skridskoåkaren) under Skandisloppet för några år sedan.
Jag kände inte direkt igen honom utan trodde han var någon polare jag kört med vid nåt tidigare tillfälle.
Först under matbiten vid målgång fick jag reda på vem han var.
Hursom var han en trevlig prick att hoja med.
I slutet av åttiotalet nångång skrev jag (och blev publicerad) till "fredagsbilagan" att jag hade en polare som delat tandborste med Thåström efter en blöt fest i Rågsved, fast det var blålögn.
Min polare som hade lite risiga pligg blev lite sur, hehe.

[OT] Jag mötte Lassie...
Satt bakom Börje Salming när Sverige mötte Ryssland i nåt f*tb*llskval för några år sedan. I pausen lät jag honom gå före ut från läktarn, han tackade.

Var i ett vip-tält på gälleråsen i Karlskoga vid ett stcc-event när lillprinsen kommer in, han var där och tävlade med sin Porsche. Han pratade inte med mig, men jag tog en bild på han.

[OT] Jag mötte Lassie...
När jag (för länge sedan) arbetade i en fabrik kom Peter Wallenberg (bl.a. styrelseordförande i Investor) fram till mig och började fråga om mitt arbete.

Vid ett annat tillfälle när jag cykelpendlade höll jag på att krocka med Gunde Svan på cykel. Han hade ställt sig på tvären på en smal GC-bana direkt efter en skarp skymd kurva. Han hade kört vilse och var lite sen till en radiointervju. Jag fick visa honom vägen. Väl på jobbet lyssnade jag såklart på intervjun. Hörde tyvärr inget om min hjälp i sändningen.. ;)

[OT] Jag mötte Lassie...
Jag och en kursare tog en öl med Börje Salming i Malmö. Han satt i baren efter en bortamatch mot Malmö. Måste ha varit 1991. Satt nära Lars Lerin i en förstaklassvagn på väg till Stockholm. Han hade ett paket inslaget i sånt där gammalt brunt papper med snören runt omkring. Helt vanlig trevlig människa.

[OT] Jag mötte Lassie...
Morsade på Kronprinsessan och hennes lille son (lillprins Oscar?)- på toaletten McDonalds (Wäsby, söder om Arlanda). De var på väg in och jag ut. Det var INTE välstädat tyvärr. Detta hände i början av mars 2023.

Tillbaka
Topp