08: Raid de Culotte, 2/10 START 08:00

Ni som ahr koll på färdvägen, finns det ställen att fylla på vatten eller är en camelbak ett måste? Kan ju inte jonna 8 mil på en liter vatten.

Vi är i sverige johan, färskvatten finns överallt! Inte minst på alla bensinmackar och caféer vi passerar.

Grumt.... Var osäker på om det var ryska pansarvagnar som just rullade förbi här utanför, men det var ju bara tvärbanan. ;o)
Då funkar det med vattenflaskor på cykeln då... Skönt att slippa ryggan för en gång skull.

Nu när du säger det så.. det mullrar här Hornstull också. Ta med Rubel eller Amerikanska dollar om vi skulle behöva köpa oss fria.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Grabbar och tjejer som ska köra i morgon: Jag är
> avis.
I helvete heller! Om jag fick välja mellan att cykla till Trosa med det här gubbgänget och glida runt kring Drottningholm med en snygg tjej så vet jag vad jag valde.. Säg till om du vill byta.

Johan: När vi kör kommer att cykla Raid des Sables Marrakech-Oagadougou kommer jag att ge dig en karta med alla oaser inritade. Men det behövs inte nu, jag kan garantera att du som mest kommer att befinna dig 10km från en Coca-Cola eller Ramlösa.

Markus F skrev:
>Raid des Sables Marrakech-Oagadougou

Hmmm, enligt Google Earth blev det ~230 mil. Huvudsakligen genom öken.
Hur lång tid tar det i Happytempo tro?

Markus F skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Grabbar och tjejer som ska köra i morgon: Jag
> är
> > avis.
> I helvete heller! Om jag fick välja mellan att
> cykla till Trosa med det här gubbgänget och glida
> runt kring Drottningholm med en snygg tjej så vet
> jag vad jag valde.. Säg till om du vill byta.
>

Njae, du editerade ju bort min disclamier. Fast fascinasionen kvarstår....jag älskar uttrycksformen "att cykla tillsammans i moderat tempo" och jag gillar design. Dessutom är min hemmaplan SoFo, och mer recently "Street".

;) (Nu är det nog på sin plats att indikera att ovanstående är ultra-ironi- Markus fattar, men jag vill säkerställa att ingen missar detta. På tal om ironi, vad tycker ni om NoVa?)

/Jonas

JLarsson skrev:
> ironi, vad tycker ni om NoVa?)

nova.gif

Dom äldsta är koolast...

Kaijan skrev:
> Fan va jag är trött.
> Vad jobbar du med Mollo som åker till jobbet 5:15
> på en Söndag?
>

Jag leker väktare på helgerna. Kom precis hem. Det är verkligen jättekul.. :( Men jag ska bara köra det under vintern. Måste ju finansiera alla cykelprylsköp. :o)
Hur gick det idag? Det var ju mulligt väder.
/J

Precis hemkommen!

Som vanligt var det trevligt och roligt på alla sätt och vis!
Är lite halvsliten så jag orkar inte skriva någon större utläggning men en sak lärde man sig idag.

Man ska _alltid_ ha med sig en boe när man cyklar, för även landsvägshojar kan få WD och braka ihop totalt.
Dagens röra hade blivit knivig att reda ut utan boe.

Det regnade ingeting, antar att du tog hand om molnen norr om stan David?

I allfall ska man aldrig cykla utan att Boe eller oxr är med. Walterssons Disease har alltså muterat och börjar sprida sig till landsvägcyklar. Tidigare trodde jag att Campagnolo gav immunitet, men så är tydligen inte fallet.
Skitkul idag,toppväder trots vidrig motvind på Mörkö. Medvinden på hemvägen från Trosa gav dock väldigt bra fart. Men jag orkar inte skriva nu. En grillbiff med pomfritt och gul sås hägrar...

Tackar för en trevlig tur.Fan vilken höjdarpizza i Trosa
Boe<Ursäkta för mina svettoutbrytningar=)"Once a svetto always a svetto"

Fyy faan va trött jag e. Längsta jag någonsin har cyklat.
Ena lillfingret e fortfarande bortdomnat så ett nytt styre skall köpas, inget ont i knäna, vilken känns grumt, tjoho!!

Orkar inte länka upp bilder nu, men dom finns på http://www.johanochmirja.com/photogallery/Raid de Culotte fotogalleri/index.html

eller som zippad i originalstorlekar på ftp://ftp.johanochmirja.com, logga in med user nikki, lösen sixx och när ni är där kan ni ju alltid hämta hem David Hasselhoff's grumma video freedom från djuice reklamen!!

Ni verkar haft det grumt.. Hoppas ni är sugna på något liknande nästa helg.

Extra koolt att det va en ninja med er och cyklade.

Puh va segt det gick sista biten hem, skulle tagit en kaffe och bulle innan avfärd.
Tack för lånet av belysningen den behövdes.
Nu är det dax att sova, god natt.

Tackar för ännu en kanon fin tur och super sköna snubbar! Vill framföra mina kondoleanser till dig med den nyligen avlidna bakväxeln! Men livet är kort och att vi skall alla den vägen vandra. R.I.P! Har en bakväxel du kan få! Ingen Campa men den funkar.
Tycker fortfarande att det vore en skam för Sverige om vi inte får till stånd en motsvarande "Tour de Nord"! Eller sitter Tobias eller någon redan och klurar på det?
Just Say When!

Jag kommer audaxa sönder hela fejan när min hoj kommer. Just nu är jag insyltad i flytt och jobb och skit ett tag framöver.. ;o(
/J

Jag tackar också för idag, för sällskapet, guidningen och vädret.
Är det aktuellt snart igen med något likannde är jag med, lovar att tygla min accelerationslust lite.

Tack och godnatt
/Anders

=David skrev:
> Rippa har lite planer for nagot norr om stan.
> Vilka kor audax nasta ukke igen?
>
> Mvh David

Blir vi några stycken kör jag mer än gärna!

Jag såg er stå framför rödljusen vid Abrahamsberg 20 i 7 typ. Jag satt på tunnel¤%&#%/(¤&%banetåget och grät av avundsjuka.

Hej
Jag vill också tacka för kul dag. Speciellt tack till Boe som lyckades få cykeln körbar igen. Att växeln åkte in i hjulet var ju inte direkt planerat men det "added some cycling-flavor" om man säger så. Ska försöka hitta på nåt sätt att fixa ihop cykeln igen. Ser också fram emot fler turer i audax-andan :-)

/Tobias

Nu när jag har vaknat till liv så ksn jag iaf berätta hur det var för mig.

Vi var elva pers som lämnade 7-11 kl 0800 på morgonen. Han som står bakom kaijan ville inte hänga med, vi hade tänkt att han kunde ta Boe's 20" fixie, men han bangade ur och tog en till sil inne på 7-11 istället.

PICT0016.JPG

Vid fittja hoppade Boe's farsgubbe av och vi fortsatte söderut. Ett par mil innan Trosa exploderade droma's bakväxel

PICT0054.JPG

Där träffade vi Bosse som var ute och tjyvtränade inför vasaloppet

PICT0062.JPG

Väl framme i trosa åt vi en kunglig lunch, maskros f var lite avis på mina basilkablad på min, i hans ögon snobbpizza

PICT0078.JPG

Vid slagstafärjan hoppade Peter aka honky dory av och vi drog mot 7-11 via ekerö

PICT0131.JPG

Latte och Brownie innan middagen, smarremums

PICT0137.JPG

Över lag kan jag väl säga att landsvägssvettokörning i grupp e grumt skoj, det trodde jag inte, men så var sällskapet trevligt med.

Motvinden på vägen ner var inte sådär superskoj, men medvinden hem satt som en smäck, då hörde man ingenting.. Det var knäpptyst förutom Kaijans campafrihjul. RRRRRrrrrrrrrrrRRRRRRRRRrrrrrrrrRRRRRRRRRrrrrrrr.

Haveriutredningen pekade nog på att quickreleasen tappade greppet i uppförsbacken. Hjulet lossnade och sen blev det mos av allt. Jag är väldigt övertygad om att det inte ska vara lack på horisontella dropouts. När lacken släpper lossnar hjulet. Om man inte redan från början har chromade gaffeländar tror jag man ska ta bort lacken från anläggningsytan för att undvika sådana här skador. Speciellt om man kör singlespeed eller fixed.

chromeddropout6zr.jpg

rikard skrev:
> Markus: dina skärmar är inte koncentriskt
> monterade. Det måste vi åtgärda snarast....

Större hjul fixar biffen :)

Boe skrev:
> När lacken släpper lossnar
> hjulet. Om man inte redan från början har chromade
> gaffeländar tror jag man ska ta bort lacken från
> anläggningsytan för att undvika sådana här skador.
> Speciellt om man kör singlespeed eller fixed.

Det händer mig hela tiden på Basson... fast hjulet lossnar inte utan vrider sig så att det går emot kedjestaget. Sen blir det *väldigt* tungtrampat.

Tillbaka
Topp