08XC

Wasterboy

Ny medlem
08XC
Någon som vet om det fins möjligheter att cykla banan på lördag i lungt tempo för att reka lite?
Banan borde väll vara markerad då eller? Eller är den topphemlig :)

Senast redigerad av en moderator:
08XC
banan markeras under lördagen, då det inte går tidigare pga. markägare. sen skulle jag INTE rekomendera den på lördagen, inte första milen då det körs rally på vissa av vägarna. så där vill varken vi eller arrangörerna av rallytävlingen ha nå folk på cykel.

så ta ett lugnt pass i skogen, men lämna den härliga 08xc banan till på söndag, du kommer inte ångra dig. har tagit bort massa grusväg i början på 120 km banan :D

08XC
Körde delar av banan från Stava-Skavlöten-Löttinge-Täby i lördags och den var ganska torr och fin då, den brukar inte klara så mycket regn på vissa partier utan att bli svår och halkig, har otäcka minnen från hällar vid Löttinge för nått år sedan när det inte gick att få stopp eller styrning och man bara gled.

Kommer själv inte att köra men önskar er lycka till, komer nog att finnas efter banan och ropa glada tillrop och hejningar till alla er tappra som ska köra.

08XC
Klart man har lite fler funderingar i sista stund.

Hämtade nummerlappen idag, är det ingen rygglapp ??
Vilken tid borde man vara på startplatsen ?
Kläder...
Överkroppen tänkte jag köra underställströja å vindjacka.
Men blir det för kallt med kortbyxor eller ska man dra på något med längre ben ?

Mvh /Benny

08XC
cybber skrev:
-------------------------------------------------------
> till min fråga 2,
> hur ska ni klä er, kortbyxa el. lång ?

Ja det här är mitt största problem just nu, efter att ha varit ute och kännt på vädret idag så lutar det åt långbyxor men tar emot då det inte är skönt att bli för varm...

08XC
thomaz skrev:
> cybber skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > till min fråga 2,
> > hur ska ni klä er, kortbyxa el. lång ?
>
> Ja det här är mitt största problem just nu, efter
> att ha varit ute och kännt på vädret idag så lutar
> det åt långbyxor men tar emot då det inte är skönt
> att bli för varm...
>

Benvärmare kommer nog jag köra med. Det bara att kasta av om det skulle bli för varmt.

08XC
I PM:et står det något om att man skulle få en förvaringspåse när man hämtade ut nummerlappen, någon sådan fick inte jag! Någon annan som fick en?

08XC
Jag var ute på en lugn landsvägsrunda idag och passerade Kårsta. Såg lite av sträckningen som försvann upp mot Hacksta. Är det lika blåsigt och samma temperatur som idag rekommenderar jag åtminstone knickers eller knävärmare....

08XC
bilder från nytt parti i början som ersatt grusväg:

08XC1.JPG

08XC2.JPG

08XC3.JPG

08XC4.JPG

08XC
chip kommer det väll vara, men vid fotleden, har ni inte fått det nu så får ni det troligen imorgon (har inget med nummerlapsutdelningen o göra så vet inte detaljerna osv. men "fotledschip" har ja då hört nå om). nummberlapp på ryggen har vi skippat. då nummerlappen på hojjen och chipet talar om det mesta

08XC
På 08:as sida har man kastat upp info om att "Tekniska zoner finns vid Domarudden och vid Väsjöbacken."
Vad innebär det undrar amatör Thomaz...

08XC
Jag har själv funderat på samma saker. Det lutar åt benvärmare, 2x underställströjja, cykeltröjja och camelback. Det är ju skit kallt ute speciellt i fartvinden.

08XC
unserställströja (kortarmat), armvärmare, cykeltröjja och vindväst, eventuellt vindjacka. på benen så cykelbyxår o sen benvärmare eller i alla fall knävärmare.

08XC
underställ. kortärmat. cykeltröja och cykelbyxor. givetvis skoöverdrag. thats it. kanske blir det armvärmare om det är riktigt kallt. dvs under 12-13 grader... keps såklart med... huvud och fötter.- det är där värmen försvinner .

det är ju tävling.

08XC
privat mark, den mesta marken fram tills efter dommarudden är privat. den där biten kommer nog växa igen duktigt oxå, 3-5 km stig som tog oss 1,5 dag att rensa :D + att en del av den går längs sidan av en åker, där man helst inte ska åka annat än på tävlingsdagen (inte stubbåker, så ni som ska köra imorgon behöver inte vara oroliga :D)

08XC
Öijer skrev:
> skönt att slippa chip och rygglapp.
>
>
> -----
>
> Homesajt:
>

SKönt,då kan jag andas ut.Trodde jag hade glömt att få chipet i starkuveret.
Hur får dom ut passertiderna efter banan med tillhörade starnummer?

08XC
mattiasE:
chippen är "personliga".. de är kodade till ditt startnummer och det ligger en magnetslinga på backen eller liknande som skickar signaler till chipset att registerara en "varvtid" .. då registreras din pasertid och när de sedan laddar in ditt chip i sin dator (som görs vid målgång) så kommer alla mellantider upp.. däremot så är det inte säkert att alla får sin pasertid vid alla paseringar då dessa kan ha lite svårt att ta många chipset samtidigt (iaf har det varit problem med detta)

08XC
Tim, det system du snackar om är ju det som de har på långalugnet i år o på 08xc förra året, då man har en liten krets på sig. det chip som kommer användas i år på 08xc är mig veterligen samma eller liknande det som finnmarksturen använder. då alla mellantider samlas i boxar ute längs banan när man paserar magnetmattor. eller menar du att det lagras info o de där små chipen man sätter på vristen?

men det är ju igentligen skitsamma, bara det funkar :D o på vristen är väll mindre risk att man tappar.i båda fallen så är chipen högst personliga.

08XC
Hade tänkt detta: kortärmad undertröja, kortärmad cykeltröja, lösa ärmar, korta cykelbyxor, kortbyxor över dessa mot vinden, lösa benvärmare, strumpor, goretext strumpor mot vinden, skor, handlsar, buff på huvudet, hjälm. I ryggan en jacka i reserv ifall jag bryter eller liknande. På sen som man kan skicka iväg kläder i, ska jag ha överdragsbyxor, torra strumpor, handskar (ska cykla hem från Stadion), mössa, tunn tröja, tjocktröja, framlampa, baklampa. Camelback med vatten, slang, pump åen bar å en gel. Flaska för sportdryck.

08XC
Japp då var man klar att gå och lägga sig för att gå upp framåt småtimmarna.. Syns i spåren imorgon..

Lycka till allihop

Tillbaka
Topp