[1/2 CX, 1/2OT] CX film trubbel.

da PEF

Aktiv medlem
Kära Happy, jag erkänner direkt, jag är usel på datorer. Så snälla hjälp mig.

Då jag går in på http://ccx.nathanspear.com/ för att kolla på lite sköna cx tävlingar så blir det genast trubbel.
Jag vill ju se rejsen på helskärm, men det verkar som att jag då först måste ladda hem hela rejset för att sen öppna i typ VLC. Går det inte på något vis att bara klicka på länken och få se galenskaperna direkt, utan att behöva titta på en pytteskärm.
Hjälp!!
//P

Har du snabb uppkoppling går det möjligen att öppna URL:en i VLC för att 'streama' hem videon medans du tittar, fast jag är väldigt osäker om det funkar... Att du kan öppna en URL i VLC är jag säker på dock. :)

Och på svenska betyder det att jag skall göra hur då??
Tänk på att jag jobbar med cyklar, sånt här är svårt för mig vettu. Jag behöver få det förklarat på pucko nivå. Snabb uppkoppling har jag ivf, 100mb borde väl räcka.
Tack.
//P

Hmm, CTRL+L i VLC öppnar dialogrutan för strömmande video, där kan man välja HTTP under Protokoll och sedan får man klippa o klistra in URL till videon i fältet brevid, om det nu är en vanlig webaddress till videon?

Om du använder Firefox så går det.
Gör så här:
1: Välj att ladda ner det lopp du vill se, spara till hårddisk.
2: Ta fram nedladdningshanteraren.
3: Högerklicka på filen som börjats ladda ner. Välj "kopiera nedladdningslänk". Stoppa nedladdning.
4: Starta VLC. Klicka på "Media" i menyn. Välj "Öppna nätverksström"
5: Klistra in länken du kopierat i rutan som kommer upp.
5: Starta uppspelningen i VLC.
6: Öppna en belgisk öl och njut av lite CX!

Ha, fan cool, det funkade ju. Jag känner mig som en riktig data gubbe nu.
Tack för hjälpen, jag känner hur livslusten rinner tillbaks i mig.
//P

Tillbaka
Topp