[1/2 OT] Armhävningar är bra, men inte överallt.

jonte987 sa:
marr sa:
jonte987 sa:
marr sa:
jonte987 sa:
marr sa:
jonte987 sa:
Å ena sidan helt oacceptabelt i en sund företagskultur men å andra sidan så har vi informationen från nån som kommer försent till morgonmötet andra dagen på nytt jobb. Jag är kluven.

Uselt att inte någon form av handledare hjälper till dag 2 ja.

Jag läste inte mer noggrant än att jag fick uppfattningen att hon kom försent. Hade hon inte tillräckligt med information så är det en annan sak. Hur som helst får det inte gå till på det viset. Jag har bara hört talas om liknande inom telemarketing tidigare.

Försent till mötet, som hon inte visste att det existerade, eller var. Inte försent till arbetsplatsen.
Fördel om man läser artikeln först ;)

Det framgår inte av tillgänglig information vad jag kan se. Inte för att det är avgörande.

Ah sorry. Det stod mer i fb inlägget än i artikeln. Artikeln var kapad en del.

Spelar som sagt ingen större roll, om vi nu ska vara allvarliga.

Nä, det är helt fucked up oavsett :)

Skulle jag behöva plöja armhävningar skulle jag få svett-ringar under armarna. Vilken "gäst" vill prata med mig då i butiken när jag jobbar där?

Hur tänkte den snart f.d butikschefen/arb-ledaren där som bestämt/låtit detta pågå?

Jag kan säga så här, eftersom jag har personalansvar för 20 medarbetare sedan 2012 så vet jag att bestraffning och härskarteknik aldrig funkar på en arbetsplats. Det enda det skapar är en destruktiv arbetsplats med stor personalomsättning där medarbetarna bara tänker på sig själv, och inte som grupp med gemensamma mål att bygga verksamheten och förenkla vardagen för chefer och ledning. Och andra sidan har jag jobbar på företag där medelåldern är toklåg, där ledningen ofta väljer ut enhetschefer och andra lösa chefer som knappt vet vad ett fackförbund är. Där just den här mentaliteten frodas, med tävlingar och typ av provisionslön existerar, där man ständigt jobbar med gemensamma mentalitetsaktiviteter för att bygga team med syfte att leverera. Jag antar utan att veta, men XXL faller säkerligen in där, med många andra stora butik- och serviceskedjor, både inom sport, elektronik och restaurang.

Tillbaka
Topp