1/2 OT Bud Falun - Gbg

gabbeon

Aktiv medlem
1/2 OT Bud Falun - Gbg
Efter en lyckad velodromhelg (därmed inte helt ot) upptäckte jag att jag glömt en väldigt viktig ryggsäck i Falun. Två frågor:

Vilken budfirma är att rekommendera som kan tänkas köra ryggsäcken med ömtålig innehåll till Göteborg alternativt Rönnäng? Borde gå att lösa på ett dygn.

Eller om man får drömma lite, finns det nån Happyit som kör förbi både Falun och Göteborg imorgon eller på tisdag? Ryggsäcken måste vara i mina händer senast tisdag eftermiddag (kl17).

Tack för hjälpen!

1/2 OT Bud Falun - Gbg
Vet inte hur välbärgad du är men att buda en väska express en så lång sträcka lär ju kosta uppåt 5 kakor,
Eller det skulle inte förvåna mig om det gjorde det iallafall

1/2 OT Bud Falun - Gbg
Jo så är det ju givetvis, hoppas det löser sig utan allt för hög kostnad, hade det hänt mig hade jag övervägt att köra själv och hämtat den

Edit : stavning

Senast ändrad:
1/2 OT Bud Falun - Gbg
Kolla i någon Facebook grupp. Alt är väl att åka själv? Är ni två som åker kan man ju köra sträckan i ett bräde, tur och retur.

1/2 OT Bud Falun - Gbg
Gissa snabbaste vägen mellan Falun och Rönnäng.

Rätt svar:
Falun-Arlanda-Leipzig-Köpenhamn-Göteborg-Rönnäng.
FLKG.PNG

1/2 OT Bud Falun - Gbg
NickPick sa:
Plus moms innebär förmodligen att det är företagets dator eller liknande som lämnats kvar...? :)

Billigt var det.

+1

+1

Eller ja, billigt blir det när jag har datorn framför mig och den funkar. Finns många sätt att hinna fucka upp min dag än. :-)

1/2 OT Bud Falun - Gbg
gabbeon sa:
Cujo sa:
Lite sightseeing för väskan! Blev det dürt?
Helt överkomligt, särskilt om man räknar kr/km. :-) 600+moms.

Willie sa:
Man får ju ändå imponeras lite över den logistiken!
Japp. Hoppas bara den är hel när den kommer fram, tänker mig att varje omlastning är ger en extra möjlighet till DHL att mosa väskan.

För väldigt längesen läste jag några poäng logistik på högskolan och det ruttexemplet följer exakt vad jag minns från att vi räknade ut. För det enskilda paketet förefaller det helt rubbat men för en mängd paket är det helt logiskt.

Tillbaka
Topp