[1/2 OT] Forerunner 735XT vs 935

BuTTuS

Aktiv medlem
Har idag en Garmin Forerunner 735XT men är sugen på den nya 935 istället för bla den bättre batteritiden och barometern/höjdmätaren.
Men, jag vet inte om jag står ut med en större klocka på mina kycklingbensarmar... Har googlat mig blå utan att hitta några bilder där man TYDLIGT kan ske skillnader i höjd och diameter.
Någon här som har båda och kan lägga upp lite bra jämförelsebilder?

Jag har en 630 och 935. 630 och 735XT har enligt Garmins hemsida nästan identiska yttre mått. 935an är klart större än 630. Jag har oxå kycklingarmar och 935an är gränsfall men den är makalöst bra. Gillar du Garmin kommer du älska den här.

sumo sa:
Jag har en 630 och 935. 630 och 735XT har enligt Garmins hemsida nästan identiska yttre mått. 935an är klart större än 630. Jag har oxå kycklingarmar och 935an är gränsfall men den är makalöst bra. Gillar du Garmin kommer du älska den här.
Tack. Jag får väl helt enkelt lägga mitt beslut på hyllan ett tag tills jag har vägarna förbi någon fysisk butik där man kan klämma på en först.

Rätt sunkiga bilder men jag tror dom duger för syftet. En stor skillnad är avståndet mellan remmarnas fästpunkter.. Tvärs klockan liksom. För oss med kycklingarmar är det dåligt. :)

Bilagor

• DSC_0014.JPG
    DSC_0014.JPG
    128.5 KB · Besök: 80
  • DSC_0015.JPG
    DSC_0015.JPG
    115.5 KB · Besök: 93
  • DSC_0016.JPG
    DSC_0016.JPG
    129.4 KB · Besök: 88
  • DSC_0018.JPG
    DSC_0018.JPG
    173.3 KB · Besök: 105
Stora klockor är snygga klockor! Jag har för övrigt en 735. Runda klockor kan vara större utan att se störda ut.
Bytte "skin" eller vad man säger till ett "b-uhr" och använder min som vardagsklocka.

Tack! Det är mest höjden som oroar mig faktiskt, att det ska bli för klumpigt på vintern under handskar och jackärmar, men skillnaden verkar inte vara allt för stor och 935 har ju dessutom fasade kanter så den kanske tom fastnar mindre? Det lutar nog åt att det blir en 735XT till salu snart...
IMG_3507.JPG

Jag ska till Östersund i morgon, någon där som vet en butik som har 935an hemma? Elgiganten tycks inte ha fått hem dom än.

Sådärja! Höjden i princip lika och den något större diametern får fortfarande plats på min lilla arm. Återstår bara dagens i-landsproblem då, att ställa in allt som man vill ha det :-) Verkligen märkligt att man inte kan ändra datasidor mm från Garmin Connect utan måste in i klockans menyer och pilla...
IMG_3519.JPG

BuTTuS sa:
Sådärja! Höjden i princip lika och den något större diametern får fortfarande plats på min lilla arm. Återstår bara dagens i-landsproblem då, att ställa in allt som man vill ha det :-) Verkligen märkligt att man inte kan ändra datasidor mm från Garmin Connect utan måste in i klockans menyer och pilla...

Gammal tråd...men: Blev du nöjd? Var det en okej uppgradering?

Till en början så var jag väldigt nöjd men någonstans efter vägen av firmwareuppdateringar så började pulsmätningen krångla för mig. Fick klockan utbytt (ingen skillnad) och sedan ett pulsband som plåster på såren, och det har efter senaste uppdateringen blivit bättre samt att det är ännu en ny version på gång, så jag håller tummarna.
Hur pulsmätning på handleden fungerar verkar vara väldigt individuellt, och för mig har den alltid funkat bra vid vila eller cykling, men som sagt någon uppdatering ställde till det för gång och löpning.

Tillbaka
Topp