Oj oj, det frodas åsikter här av människor som inget vet. jag blir nästan förbannad.
Jag kör mc för NYTTA, det är ett TRANSPORTMEDEL för mig. Capice?
Jag har inte ens bilkort.
jag kör en hoj som inte är en supersporthoj, det är en sportouring hoj, men den går fort nog ändå att köra ihjäl sig på med lätthet. 1100cc, 0-100 på 4 sekunder och toppar 240.
Motorcykeln är mer än en leksak. Jag ska hälsa på en polare i Söderköping, bara stanna över dagen. Det är runt 20 mil dit. Lite drygt fram och tillbaka på en cykel. Jag åker MOTORcykel.
Förvisso på småvägar så mycket det går, njuter av kurvor. Kör över hastighetsgränsen på somliga ställen. Kör under hastighetsgränsen vid korsningar och hus.
jag ska från björkhagen till rissne, jag åker MOTORcykel, bland bilister och annat utan att skrämma ihjäl någon. Däremot så byter en bil fil, rakt på mig, ett par gånger i veckan. Vad fan handlar det om? Jag ligger rakt bredvid.
Om det är att det går att köra för fort som är problemet ja då ryker ju varenda jäkla bil med.
Sluta gnöla om fordonet, det är människorna som ställer till det syvende och sist. En långsammar mc dör du på med. En vurpa i 130, så fort måste ju hojjen kunna gå vi har ju motorvägar med den farten, slutar med döden om du vurpar i "trafik" mer eller mindre.
Motorcyklister är den gruppen som MINSKAR sina olyckor allra mest, så var lite nyanserade.
Men visst, jag spyr också när jag ser en dåre som drar upp hojjen på bakslangen i trafik eller i bebott område.
Så, förbud är nog inte rätt väg att gå. Utbildning och info är nog det enda rätta.