[1/2 OT] Mera tjejer på cykel :)

Nu har det inte varit nån blid på jättelänge, så jag bidrar.
flicka_pa_cykel.jpg

Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> Åh fan, jag trodde jag var den enda som hamnade i
> trans framför min cykel ibland. Jag kan bara stå
> och stirra på den i flera minuter och vara helt
> borta. Finns det någon klubb för sådant
> beteende?

www.happymtb.org

Fredrik Larsson skrev:
> Förresten, jag har lite bilder på en tysk brud i
> cykelmundering som visar det ena och det andra.
> Ska jag lägga upp dem?

Ja, hur länge ska vi behöva vänta. ;)

*micke* skrev:
> > Byxorna och byxorna...jag är en bröstman.
>

Och jag är en assman. Synd för dig, det blir inget. ;)

Efter att ha besökt ovanämnda hästforum måste jag fastslå att hästar är mer lika än cyklar än man kan tro:

"Jag har ett halvblodssto som är 8 år. Hon har alltid varit skodd bara fram. Bakhovarna ser fina ut enligt hovis och jag har inte märkt någon ömhet. Men nu har jag hört från lite olika håll att om jag skulle sko henne kan hon få bättre kraft och bättre tramp i sina bakben. Bättre steg alltså. Jag tävlar dressyr... Jag har inte velat sprika i hovar som det inte behövs i... men nu kanske jag ska tänka om? Vad säger Ni? Erfarenheter?"

Skulle lika gärna kunna stå:
"Jag har en hardtail som är 8 år och alltid har gått med brand X däck. Däckern ser fina ut och har varit stabila men nu har jag hört från olika håll att man kan byta till grovmönstrade däck med lågt rullmotstånd för att få bättre kraft och tramp på bakhjulet, bättre kraftöverföring alltså. Jag tävlar i XC...har inte velat gå på grovmönstrade däck tidigare om det behövs men nu kanska jag ska tänka om? Vad säger Ni? Erfarenheter?

Sen i bröst V.S. ass frågan så lägger jag min röst på bakpartiet helt klart. Bröst är sjukligt överskattade.

Och sist men inte minst en liten bild med både killar och tjejer. Är detta sexistiskt? Det vete fan men det har rätt låg relevans om man säljer hjälmar i var fall ;P
ottobreliten.jpg

/C

Utan att referera till någon särskild person, så har jag märkt att det är lätt hänt att kvinnor utvecklar en ganska besvärande fetisch för cyklister, manliga då såklart. Speciellt om dom hoppar mycket med cykeln (=feta armar). So NOT PK!

Som rutinerad ryttare och nyfrälst cyklist kan jag säga att det finns väldigt stora likheter mellan sporterna. Fartkänslan, flytet, prylarna, omvårdnaden, frustrationen, lyckan... Skillnaderna är också stora. I ridningen vet man vet aldrig från en dag till en annan om grejjorna funkar som dagen innan. Bromsen kan vara paj när man minst önskar det, och ibland så kan fordonet bromsa med full kraft helt av egen vilja från högsta hastighet. växlarna är ytterst nyckfulla, och de måste finjusterat varje tur. egentligen kan man säga att syftet med ridningen är själva justeringen av alla funktioner...men känslan av att hitta den perfekta inställningen är magisk. Det gäller att ta tillvara de tillfällena för nästa dag så får man troligtvis börja om från noll... Tänk på det nästa gång ni frustreras över dåligt fungerand prylar... Alltings förgänglighet...

Kram /E

Undra om det finns weight weenies inom ridsporten?

"njaa den där nya kolfibergrimman gör nog så att jag kommer kunna hoppa 1,5mm högre och sen har jag bytt till titanhovar som jag borrat lufthål i samt bytt det där tunga läderaset till sadel till en minimalistisk komposithistoria med gelstoppning"

"Anorektisk Ardenner från 05', endast 102 kg vägd med digitalvåg säljes för att göra utrymme för nya projekt"

/C

ErikaB skrev:
> Som rutinerad ryttare och nyfrälst cyklist kan
> jag säga att det finns väldigt stora likheter
> mellan sporterna. Fartkänslan, flytet, prylarna,
> omvårdnaden, frustrationen, lyckan...
> Skillnaderna är också stora. I ridningen vet man
> vet aldrig från en dag till en annan om grejjorna
> funkar som dagen innan. Bromsen kan vara paj när
> man minst önskar det, och ibland så kan fordonet
> bromsa med full kraft helt av egen vilja från
> högsta hastighet. växlarna är ytterst
> nyckfulla, och de måste finjusterat varje tur.
> egentligen kan man säga att syftet med ridningen
> är själva justeringen av alla funktioner...men
> känslan av att hitta den perfekta inställningen
> är magisk. Det gäller att ta tillvara de
> tillfällena för nästa dag så får man
> troligtvis börja om från noll... Tänk på det
> nästa gång ni frustreras över dåligt fungerand
> prylar... Alltings förgänglighet...
>
> Kram /E

äntligen ett kul och bra inlägg i denna skittråden.

glitch skrev:
> Undra om det finns weight weenies inom ridsporten?
>
> "Anorektisk Ardenner från 05', endast 102 kg
> vägd med digitalvåg säljes för att göra
> utrymme för nya projekt"

Sätt in den på köp&sälj på valfri hästforum och kolla vad som händer ;-)

<jag bytt till titanhovar som jag borrat lufthål i

Lustigt det testade man faktiskt förut. Men det visade sig att titanet mot annan metall eller ett stengolv väldigt lätt ger upp-hov (<- vits!!) till gnistbildning och risk för brand i stallet. Så det fick man sluta med. Det är faktiskt sant!
sen en helt annan sak. Den som har "problem" med cykelfluktande rekommernderas att läsa den berömde cykliatrikern doktor staines bok om cyklismens anomalier. Den utkommer snart i sin första utgåva och beskriver i et t uttömmande (!) kapitel cykelfluktandet som en ytterst svårbotad åkomma. Herr staine har en extremt nära släkting som drabbats av detta så han vet...Men förresten vem behöver bot för en så upphetsande grej som att få ståpäls av att klistra fast blicken på en sexig cykel? Andar kapitel i boken:
-Perversa avarter inom cyklingen : hopfällbara cyklar ( får plats i vilket litet hål som helst) och Böjelser mot stora feta runda mjuka hjul o däckdimessioner. svarta Läderremmar som styrlinda m.m. m.m.
Sen finns även kapitel som : 10 undanflykter när polarna vill bjuda på långlunch. Hur man snabbast kör 10 mil med dubbelsidigt ryggskott o 40 gr. feber. Bästa hjulklappen från flick/pojkvännan. Att dölja ett missbruk. Håll utkik efter loggan. Snatr i din butik!

Tillbaka
Topp