Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Just nu (pastamiddag + en bira) 70 pannor fördelat på 175 centimetrar. Har vägt mellan 67-70 de senaste 10 åren och ska försöka vara kvar på detta resten av jordetiden. Har sagt till frugan att den dagen hon ser en antydan till gubbmage så ska hon om så krävs dränka in mig i bensin och jaga runt mig med en blåslampa om jag slappar till mig ;)
Kuriosa: Vägde mig före och efter ett julbord en gång, 3,5 kg mat och dryck hade man sopat i sig... Jösses.
vito skrev:
-------------------------------------------------------
> Bmi index o allt möjligt
> 182cm 122kg 2003-05-20
> 182cm 84 kg 2005-05-20
> Thank you mountainbiking!!
Mycket bra. Jag vägde 83 när jag började cykla för 2 år sedan och gick ner 12 kg:
176cm 83kg 2003-08-?
176cm 71kg 2004-08-?
Det var faktiskt häftigt att se magmusklerna igen efter att de hade varit dolda i 15 år, ungefär! Tyvärr gick jag upp i vintras. Nu väger jag 76 men är på väg ner då det börjar bli längre och längre rundor igen. Jag vet att det med åldern blir svårare och svårare att hålla vikten. Men i vinter ska jag cykla mer än förra vintern förutsatt att mina jobbarkompisar tycker det är okej att jag ställer en skitig, slaskig cykel på parketten.
efter jag har kräkts siktar jag in mig på 83,5...tar bort barendsen på the riser 90 gram grönt bete.. dagen borde börja med att slå runt baklänges med spd peddar,wheelie för kung och fosterland
Ja cykling är sjysst, för då är det både nyttigt och kul o det är det man vill åt.
Själv gick jag under 2004 ner från 97 till 79 kg, genom joggning/cykling, ingen direkt diet annars.
Nu har jag ökat till ca 85 igen men mkt mer muskelmassa än tidigare.
Det är skönt att vara relativt tunn för cyklingen men nackdelen är ju att jag ofta fryser så in i helvete!!
För övrigt är det också bra att ha lite reservvikt om det händer nått tråkigt, lång sjukdom eller olycka tex. var själv sjuk under 4 månader i vintras och gick då ned 9 kg i vikt, från 75 till 66. 66 är inte riktigt hälsosamt när man är över 185 (ursäkta neodym!). Är uppe i 72 nu igen :).
beone skrev:
> 187/72
>
> Det är skönt att vara relativt tunn för cyklingen
> men nackdelen är ju att jag ofta fryser så in i
> helvete!!
>
> För övrigt är det också bra att ha lite reservvikt
> om det händer nått tråkigt, lång sjukdom eller
> olycka tex. var själv sjuk under 4 månader i
> vintras och gick då ned 9 kg i vikt, från 75 till
> 66. 66 är inte riktigt hälsosamt när man är över
> 185 (ursäkta neodym!). Är uppe i 72 nu igen :).
du jag är 186,7 och väger 58 kilo och jag mår inte dåligt på nått vis.
180 125kg 2004-08-01
Började motionera på Friskis & Svettis
Gick med i Aftonbladets viktklubb.
78kg 2005-02-26 Köpte min första racer.
71kg 2005-05-22 efter 240 mil.
Jag känner mej lite mer lättare och trevligare.
Varför har man inte böjat trampa tidigare?, när det är så himla sköj.
54kg i kloaken med hjälp av rätt mat och cykling på motionsnivå.
Roffe skrev:
> du jag är 186,7 och väger 58 kilo och jag mår inte
> dåligt på nått vis.
>
Ja du mår säkert helfint just nu men förstå mig rätt. Om nått skit händer, typ en olycka eller en längre sjukdom så att man blir sängliggandes ett tag då är det mycket bra att ha reserver att ta av, annars kan det gå illa, tom så att man stryker med...
Om du hade råkat ut för vad jag gjorde i vintras skulle du gått ned till kanske 49 kg och det är definitivt varken bra eller hälsosamt!
Lite kul att folk ser så olika ut. Jag förbränner maten innan den är tillagad medan andra jobbar för att gå ned i vikt. Lustigt det där. Åtminstone tycker jag det. Kanske annorlunda om man är på andra änden av skalan... :)
Här är en försök att åskådliggöra min viktkurva de senaste 96 veckorna, veckor på x-axeln, vikt (i kg) på y-axeln, dags dato 174cm, 62 kg.Kurvan började vid inryck i det militära och toppnoteringen på 69 låg vid muck (10 mån som ingenjör i boden satte sina spår tydligen...) men sen kom man igång o kunde börja träna igen! Vid inryck tog jag milen på 40 blankt (löpning snackar vi nu alltså) och vid muck var det riktigt tunt o spräcka 45an men idag är jag nere på 40 igen. Känns skönt :)
beone skrev:
>
> Ja du mår säkert helfint just nu men förstå mig
> rätt. Om nått skit händer, typ en olycka eller en
> längre sjukdom så att man blir sängliggandes ett
> tag då är det mycket bra att ha reserver att ta
> av, annars kan det gå illa, tom så att man stryker
> med...
>
> Om du hade råkat ut för vad jag gjorde i vintras
> skulle du gått ned till kanske 49 kg och det är
> definitivt varken bra eller hälsosamt!
Du har rätt me jag kan inte väga mer för det första kan jag inte gå upp i vikt (har försökt) för det andra så kan jag inte väga för mycket då jag mest satsar på landsväg.
roffe:
vi har sett att man kan väga 90 kilo och vinna världscup tävlingar (magnus bäckstedt).. så att du inte kan väga mer med ursäkten landsvägscyklingen, köper inte jag.. det är väll snarare lite av ett komplex?
det finns en anndledning att Bekstedt inte sarttsar på de stor etapploppen han är för stor och tung (han säger det till och med själv) för att vara en bra bergscyklist