½ OT: Varför raka benen??

multisport

Medlem
Såg ett inlägg/svar på hur Bruse ska kunna bli snabbare på MTB och fick då ett skämtsamt svar om att raka benen. Men, det är i stort sett bara en sak jag aldrig har förstått mig på inom cykelvärlden:

- Varför rakar manliga cyklister benen? Sysslar även hårda MTB:are med detta femenina beteende?? Om så är fallet: Hur är det med noppade ögonbryn, kroppsoljor, hudkrämer och manikyr?

Jag funderar även på följande:

- Finns det ett annat ord för synonym?

- Varför har alla (från Sthlms södra förorter) som åker japanska ligga-på-tanken hojjar/plastraketer en
collagetröja ovanpå skinnstället?

- Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

- Om Du lyckas få upp en bil i ljusets hastighet, vad händer då om Du tänder lyktorna?

- Om man försöker bevisa Murphy´s law, kommer det att bli fel då?

- Vad har Tomas DiLeva på sig när han går på maskerad?

- Varför finns det bara ett konkurrensverk?

- Vems idé var det att stoppa in ett "s" i ordet "läspa"?

Den största frågan är ändå: var personen som kom på adressen www.stockholmsdyslexicentrum.se en mycket ond man eller en man med ooootroliga mängder humor?

/Magnus

multisport Skrev:
-------------------------------------------------------
> (...)
> - Om Du lyckas få upp en bil i ljusets hastighet,
> vad händer då om Du tänder lyktorna?
> (...)

En klassiker, som redan Einstein svarade på! Relativt bilen kommer ljuset från lyktorna att röra sig i ljusets hastighet, medan systemet betraktat från utsidan inte på något sätt kommer att överskrida ljushastigheten, eftersom systemets massa då skulle bli oändlig.

Hälsningar,
Peter
<http://www.liggister.org/>

TBone Skrev:
> Den största frågan är ändå: var personen som kom
> på adressen www.stockholmsdyslexicentrum.se en
> mycket ond man eller en man med ooootroliga
> mängder humor?

Lol

"Hela hemsidan kommer inom kort att genomgå en ansiktslyftning och ska vara klar nån gång i November."

I svenskan stavas månadsnamn med inledande gemen... så de gör skäl för sin sajt!

Hur gör man en ansiktslyfting på en sajt? Medelst strykjärn?

multisport Skrev:
> Såg ett inlägg/svar på hur Bruse ska kunna bli
> snabbare på MTB och fick då ett skämtsamt svar om
> att raka benen. Men, det är i stort sett bara en
> sak jag aldrig har förstått mig på inom
> cykelvärlden:
>
> - Varför rakar manliga cyklister benen?

Den sensuella kännslan och fördelarna man kan tillskansa sig!

> Sysslar även hårda MTB:are med detta femenina beteende??

Självklart!

> Om så är fallet: Hur är det med noppade ögonbryn,
> kroppsoljor, hudkrämer och manikyr?
>

Jo tack det är bra med dem!

>
> Jag funderar även på följande:
>
> - Varför har alla (från Sthlms södra förorter) som
> åker japanska ligga-på-tanken hojjar/plastraketer
> en
> collagetröja ovanpå skinnstället?
>

De tycker att det är tufft?

> - Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet
> på morgonen?
>

Med snöplogen?

> - Om Du lyckas få upp en bil i ljusets hastighet,
> vad händer då om Du tänder lyktorna?
>

Som Peter Markusson skrev beror det på vem som betraktar det hela. Därav ordet relativitet i relativitetsteorin.

>
> - Om man försöker bevisa Murphy´s law, kommer det
> att bli fel då?
>
Murphy är feltolkad dock inte felciterad. Det han sa var något i stil med: "Om någonting kan gå fel kommer det att gå fel". Han sa inte "Om någonting kan gå fel kommer det alltid att gå fel".
Han menade helt enkelt att om sannolikheten att en viss procedur går galet är X så kommer det gå fel precis X*(totala antalet genomförda procedurer) ggr. Proceduren lyckas därmed därmed (1-X)*(antalet genomförda procedurer) ggr.

> - Vad har Tomas DiLeva på sig när han går på
> maskerad?

Kostym?

>
> - Varför finns det bara ett konkurrensverk?
>
För att vi är ett land styrt av socialdemokratin. Konsekvenserna av Socialdemokratin är väldigt ofta ologiska. Om de är rättvisa eller inte får andra avgöra.

>
> - Vems idé var det att stoppa in ett "s" i ordet
> "läspa"?
>

Horace?

multisport Skrev:
> - Varför rakar manliga cyklister benen? Sysslar
> även hårda MTB:are med detta femenina beteende??

Flockbeteende?

/Leo

multisport Skrev:

> - Varför rakar manliga cyklister benen? Sysslar
> även hårda MTB:are med detta femenina beteende??

De har ingen tjej att smeka på benen?!

oxr Skrev:
> mytomspunnen: hur många konkurrensverk finns det i
> USA?
>

Inget eller?
Jag skrev bara att det var ologiskt inte om det var bra eller dåligt!
Ett enda konkurensverk är ju lite av ett moment 22 (åtminstonde låter det som om det vore ett moment 22), det är mer logiskt (rent formuleringsmässigt) att inte ha något alls. Att däremot konkurensverket fyller en funktion tror till och med jag på!

En motfråga oxr: Hur många statliga verk finns det i sverige?
Dra en gissning innan du svarar, undersök saken för att ta reda på det rätta svaret och jämför de två siffrorna.

Den här diskussionen om benrakning verkar aldrig ta slut (jag har blivit mobbad sen jag började 2002) =)

Det är helt enkelt så här: En del cyklister rakar benen, du får också göra det - om du vill!

Det finns en mängd förklaringar till varför man ska och en hel del fördomar som hindrar en. Jag ser det som en del i att framstå som en seriös och tävlingsinriktad cyklist (funkar även bra på (de flesta) tjejjer!)

Summa summarum: Om du är nyfiken - testa! :-)

tycker man det är läckert att sitta och kamma benen en söndagskväll istället för att sitta med renrakade ben i bilen hem från helgens tävling så tycker man.

var och en väljer själv vad han/hon går igång på :)

Jag är inte så ordningssam. Kammar aldrig benen (även om jag kanske borde det). Och varför är det okej att mobba nån med lurviga ben men inte tvärt om!? Lite rättvisa, tack! :)

Varför har en del cyklister gamla unkna kepsar under hjälmen som det står "Ofmega" eller något gammalt nedlagt cykelmärke på?

Det är kanske väldigt orationellt att raka benen inför tävling men hör till vissa cykelkretsar att göra det liksonm att bära cykelkeps av gammal sort(ve den som skulle ha en hiphopkeps under hjälmen!). I andra cykelkretsar hör det till kulturen att häckla de som rakar benen eller har åtsittande cykelkläder eller något annat landsvägsrelaterat. Även detta är för att tala om vilken subkultur man vill tillhöra. Ett annat alternativ är att ha lösa, stora cykelshorts och köra freedridehoj ena dagen och tajta cykelbyxor andra dagen då man tar turen på racercykeln. Då äger man tillhörighet till två cykelkulturer.

fotnot: Detta inlägg är ungefär till 50% oseriöst dravel.

Johan S Skrev:
> Ett annat
> alternativ är att ha lösa, stora cykelshorts och
> köra freedridehoj ena dagen och tajta cykelbyxor
> andra dagen då man tar turen på racercykeln. Då
> äger man tillhörighet till två cykelkulturer.

Ojojoj, då är jag en riktig klädstilslagövertrampare(!) som kör freeridehoj med tajta cykelbyxor och crosströja? :-D Fast racer kör jag inte med baggies, då är det också tajta byxor som gäller.

/Leo

verbier.jpg

sedan så rakar många (alla?!) elit cyklister benen pga av att minska hårsäcksinflamationer som kan uppstå vid massage, sedan så är det lättare att applicera linement på ett par renrakade ben.

Jag är tjej och tycker det ser bättre ut med rakade ben på cyklister än håriga. Det blir jag mobbad för av mina cevila kompisar:(

Jag skulle nästan stänga av TdF på tv ifall proffsen hade lurviga ben.

En proffssimmare sa att det går en 1000-dels sekund snabbare med rakad kropp. Det spelade roll på kortdistanser.

Psykologiskt tycker jag om att ha rakade ben för att kännseln blir bättre. Så då cyklar jag bättre psykologiskt. I bland skippar jag att raka benen för att reta cevilbefolkningen:)

Ifall man får skrapsår så är det lättare att tvätta såren. Vid massage är pälsen ivägen också.

Faran Skrev:
> Ifall man får skrapsår så är det lättare att
> tvätta såren. Vid massage är pälsen ivägen också.

Kanske finns samband med många skrapsår på benen -> rakade ben? Ramlar man oftare om man rakar benen? :-) Mina lurviga ben skrapar jag sällan, däremot drar jag i armar och axlar men dom rakar jag inte av principiella skäl... :-)
78.jpg

/Leo

En uppmaning till alla killar som tycker det är töntigt eller bögigt med rakade ben:

Gör en liten egen gallupundersökning hos tjejer i din bekantskapskrets.
Fråga vad de tycker är snyggast på en kille:
Ett par muskliga, brunbrända välrakade ben eller ett par håriga dito!
I min egen undersökning fann jag en liten majoritet som var FÖR släta och renrakade ben...

Själv tvingades jag mer eller mindre av min flickvän att raka benen för ett par somrar sedan. Måste säga att jag gillar kännslan skarpt. Dock är det tidskrävande och jobbigt så jag struntar i att göra det på vinterhalvåret till min flickväns stora förtret...

Tiden är förbi då det endast var tjejer som behövde bry sig om sitt utseende för att gå hem på "marknaden"!

PS.
Funderade ett tag på att köra ett rakat och ett hårigt ben som kompromiss. Risken är väl att man skulle bli hånad av båda lägrena istället för att bli hyllad av båda:)
DS.

Senast redigerad av en moderator:
Varför raka benen? Därför att jag har svårt att nå ryggen.
dp
"Han är inte speciellt rolig för att vara clownfisk"

mytomspunnen Skrev:
> Tiden är förbi då det endast var tjejer som
> behövde bry om sitt utseende för att gå hem på
> "marknaden"!

Snart går det väl så långt att man måste fälla ner sittringen efter toabesöket! ;)

42Hz Skrev:
> mytomspunnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tiden är förbi då det endast var tjejer som
> > behövde bry om sitt utseende för att gå hem
> på
> > "marknaden"!
>
> Snart går det väl så långt att man måste fälla ner
> sittringen efter toabesöket! ;)
>
>

Nej där är det ju tjejerna som glömmer att fälla upp den!

OK, nu har vi kommit fram till en av mina 'pet-peevs' nämligen gnället om sittringen...

Det finns tre olika moder som toasitsen kan lämnas i: 'helt uppfälld', 'nedfälld sittring' eller 'locket på'. Skall man bedriva någon kampanj för vett & etikett på toaletten så måste målet vara att toaletten skall lämnas i läge 'locket på'. Annars kan man lika gärna ta bort locket, det fyller aldrig funktion då toaletten nyttjas utan har endast en funktion då den inte nyttjas.

Sen att det skulle vara något som helst problem för en sittkissare att fälla ner ringen om den skulle påträffas uppfälld har jag svårt att förstå. Jag har aldrig upplev det som ett problem att fälla ner sittringen när jag har behov av att sitta ner.

Har man problem med att konfigurera toaletten efter aktuellt behov så var det nog något som gick fel vid inlärningan av nyttjandet av den... ;-)

/Magnus

mytomspunnen Skrev:
> PS.
> Funderade ett tag på att köra ett rakat och ett
> hårigt ben som kompromiss. Risken är väl att man
> skulle bli hånad av båda lägrena istället för att
> bli hyllad av båda:)
> DS.

Jag hade planerat det som kronan på verket av min 50/50-klädsel på SSSM'04 men min sambo förbjuder all slags kontakt av hårbortagningsprodukter på mina ben.

Så jag håller mig till ansiktet, pungen och armhålorna...

*lutar mig bakåt och ser på när debatten intar sin nya vändning, igen*

=David Skrev:
> the_TnT: Du glömde väl håret på bröstet. Det måste
> man ju ansa.

Jag rakade bröstet en gång förra sommaren, det var ingen positiv upplevelse (speciellt inte när det växte ut till stubb igen) så det låter jag bli framledes :)

*micke* Skrev:
> You had to go there didn't you?

Get down.
Get down.
Trallallala...

Det var upplagt för smash och det vet du.

> Varför är det alltid, jag repeterar - alltid - du
> Tobbe? ;-)

För att jag alltid är Tobbe? Fast medlemmen "Tobbe A" brukar förvilla mig ibland :)

anki Skrev:
> För att det är betydligt fräschare med hårlösa
> armhålor än håriga...
>
> /anki
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Hinder är det du ser när du tar bort blicken från
> målet...

Cyklar du med armarna?

Självklart ska toalocket vara i nedfällt läge. Av två skäl:
1) tappar man nåt ramlar det garanterat ned i toaletten om locket är uppfält - och jag stoppar inte ned armen å fiskar
2) hur mycke man än spolar å rengör inför varje jul, är det ofräscht att det första man ser när man kommer in på toa, ett stort jävla skithål!

Därför alla kvinnor å män: väl ned locket! ... eh... efterår...

Senast redigerad av en moderator:
anki Skrev:
> För att det är betydligt fräschare med hårlösa
> armhålor än håriga...
>
> /anki
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Hinder är det du ser när du tar bort blicken från
> målet...

fräschare? vad ska du upp i armhålan och göra?

den syns inte (t-shirt/skjorta/tröja täcker), den känns inte (se tidigare parentes) och den luktar inte förutsatt att man använder deo som vanligt folk. enda gången är väl när ärmlös klänning används och hur ofta gör killar det?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp