½ OT: Världen är uppochner!

*micke*

Aktiv medlem
Det är snökaos (nu ska vi inte gå in på hur lite snö det verkar behövas söderöver för "kaos"... ;-) ) i södra delarna av Sverige och här uppe i lapphelvetet sitter jag i princip utan snö!

Det är kallt så det räcker, -22 nu när jag cyklade hit till jobbet, men knappt nån snö...

Kan någon förkara för mig vad som har gått fel?!? ;-)

Här i gbg har vi just nu också snöstorm =). Sitter just och funderar på hur jag ska ta mig till skolan...
Crusern sitter fast snöad utanför huset , så cykla blir det inte tal om i allla fall :P

Jag kommer i alla fall cykla!! det finns inget väder som stoppar när jag ska trampa över den behagliga Älvsborgsbron.... Snön är helt underbar!

Eric, ta cykeln. Annars kommer du inte till skolan i tid. Även om du bara snittar 15km/h med cykel genom snön så är det 14,5 mer än vad bilar och bussar gör...

Allt ska närmare Bryssel. Det är de där jädra sörlänningarna...De tar vår skog, el, brudarna och nu också snön!!

OBS!!! Inlägget ska ses som ett skämt och inte till en anledning att diskutera politik

Det var rejält me snö i Uppsala i helgen. Jag och polarn försökte ut o cykla gula stigen som vi trodde kunde va hyfsat upptrampad, det gick inget vidare, man så att säga "trillade av stigen" hela tiden och gled ut i lössnön, vi hade iofs kul :). På söndagen byttes cykeln ut mot skidor ;).

Halk kaka:

Smält en stor mängd snö låt den sedan frysa igen, toppa med ett tunnt lager av fin pudersnö - garanterat snorhalt. Vart är mina dubbdäck?

Tur att det finns saltade vägar att trampa till jobbet på :-)

Tja, det var typ 4 cm slask igår, morgonen bjöd på kraftigt snöfall som efter ett tag övergick i kraftigt regn som varade i stort sett hela dagen. Snö, nä, lera, det borde det finnas rätt gott om i skogen.

Tillbaka
Topp