( 1/2 OT.) Vildmarksmässan STHLM.

Någon som kan uppdatera med intryck från mässan? Jag ska till Stockholm imorgon och lurar på om det vore värt ett besök. Är det nån försäljning av kläder och/eller cykelrelaterat?

Jörgen_A skrev:
-------------------------------------------------------
> Läste att dom sålde Chariot-vagnar nåt år med
> rabatt. Någon som vet om dom gör det i år med?
>
> /* Jörgen */

Jupp.
20 % på Addnatures listpris. Chariot och Croozervagnar.

Stod över denna gången vart där för ett par år sen riktigt trevligt inte så stort kanske,om det blir både cykel och Vildmarksmässa det vore nåt. :)

Nu i helgen är det dags för årets Vildmarksmässa i Älvsjö.
Någon som ska dit?

Verkar finnas en del cykelrelaterat:

"Biking - B15:22
Tjuvstarta MTB-säsongen under Vildmarksmässan tillsammans med Friluftsfrämjandet. De har byggt en MTB-bana på en yta större än 600 kvm. En ramp, velodromer och en mängd andra utmaningar ger äventyrskänsla på riktigt.

På plats under årets jättesatsning på MTB från Friluftsfrämjandet finns förstås också ett gäng av deras mest rutinerade MTB-cyklister, som gärna berättar mer om alla de möjligheter de erbjuder cykelintresserade i Mälardalen och i övriga Sverige.
Dessutom finns teknisk expertis från Cykloteket, som har med sig massor av hojar i storlekar som passar alla från 10 år och uppåt. Under mässdagarna kan de provköras under och nyfikna kan få svar på alla sina frågor."

http://www.vildmarksmassan.se/

Intressant att Friluftsfrämjandet vill slå sig in i MTB-nischen med tanke på den senaste tidens diskussioner om vikten av organisering för stigcyklister.

Har varit och jobbat på båtmässan hela veckan, men reste bort lagom till helgen, så jag missar vildmarksmässan... >.<

Inga chariot på plats i år, nordic cab hade en monter med mässpris. Fanns en del prova-på aktiviteter såsom trailrun, klättring och en liten mtb-bana. Köpsuget efter heldämpat sköt i höjden... Hyffsad mässa men känns som den krympt, addnature fanns t.ex. Inte representerade.

Även jag har hunnit med ett besök nu.
En del prova-på aktiviteter som sagt, framförallt MTB-banan, som var seriöst byggd, och såg populär ut i alla åldrar, från barn till pensionärer.

Övrigt cykelrelaterat: Bland annat Bergslagen Cycling (Pershyttan/Kilsbergen/Ånnaboda) hade en monter. Mtb-böcker såldes i Calazos monter.
I den intilliggande båtmässan (samma entrébiljett) hade Brompton en monter.

Senast ändrad:
Jag tycke att det här var den tråkigaste versionen av Vildmarksmässan jag varit på. Ingen av de stora återförsäljarna var där och därmed inga av de stora tillverkarna. Bara en massa pensionärsresor, kommuninformation och korvar samt sylt.

Jag tror snarare att butikerna inte tycker att det är värt det. Hörde någonstans att de flesta går +-0 och om de inte känner att marknadsföringen är värt det så förstår jag att de skiter i det. Utställarplatsen är ju svindyr och det krävs mkt personal. Men det är ju helt klart dåligt för mässan.

Är det likadant nästa år skiter jag nog i det.

Tillbaka
Topp